Ai putea considera ca temele reprezinta, in exclusivitate, obligatia copilului, asa incat nu trebuie sa te implici. Partial, este adevarat, insa nu in totalitate.
Ai putea considera ca temele reprezinta, in exclusivitate, obligatia copilului, asa incat nu trebuie sa te implici. Partial, este adevarat, insa nu in totalitate.
Daca vei sti sa gestionezi modul in care il ajuti, efectuarea temelor s-ar putea transforma din corvoada - asa cum o percep majoritatea copiilor - intr-o experienta cat se poate de interesanta, cu efecte benefice si de care nu incearca sa scape cat mai repede cu putinta.
Bineinteles ca acest lucru nu presupune, nici pe departe, un transfer al sarcinilor. Astfel incat pentru nimic in lume nu-i vei face tu compunerea, exercitiile la matematica sau plansa la desen.
Insa poti sa-i fii in preajma ori de cate ori are nevoie de tine, raspunzandu-i la intrebari, dandu-i sugestii si monitorizandu-i, astfel, progresele facute.
In principiu, asigura-te ca micutul beneficiaza de toate conditiile optime pentru a putea sa-si pregateasca lectiile.
In camera trebuie sa fie ordine, jucariile nu au de ce sa fie pe masa de lucru, pozitia biroului va fi astfel incat lumina vine din fata (si nu din lateral sau din spate), si are la dispozitie toate rechizitele necesare, pentru a nu fi nevoit sa se ridice de la masa in repetate randuri, ceea ce i-ar perturba concentrarea.
Nu este cazul sa intri permanent in camera de studiu, intrebandu-l daca se descurca sau cat mai dureaza pana cand termina. Este suficient sa stie ca esti acolo si ca, in caz de nevoie, iti poate cere sfatul.
Pe de alta parte, daca esti de parere ca pregatirea lectiilor ii ia prea mult timp, discuta cu el si intreaba-l daca are nevoie de ajutor. Unii copii se adapteaza mai greu ritmului de lucru, altii sunt mai pedanti, iar altii sunt ceva mai delasatori. Este bine sa stabilesti cu precizie in ce categorie se incadreaza micutul.
Exista posibilitatea ca prichindelul sa iti spuna, in repetate randuri, ca nu are de facut lectii. Este adevarat, cateodata se mai intampla si asa. Cel putin in prima faza, sau daca acest lucru nu se intampla prea des, nu ai motive sa-l suspectezi.
In cazul in care povestea se repeta, ar fi bine sa discuti cu invatatoarea si sa te asiguri ca asa stau lucrurile. Oricum, daca nu ai o dovada certa ca micutul incearca sa se sustraga de la obligatiile care-i revin, nu il controla in caiete sau carti.
Sau nu fara a-i spune in prealabil ce intentionezi. Daca isi da seama singur ca a fost controlat, risti sa-si piarda increderea in tine.