In afara cazului in care esti proaspat venit(a) in lumea afacerilor, exista mari sanse sa fi intalnit cel putin o persoana in functia de manager ...
In afara cazului in care esti proaspat venit(a) in lumea afacerilor, exista mari sanse sa fi intalnit cel putin o persoana in functia de manager care nu ar fi trebuit sa fie acolo. Din nefericire, persoanele care sunt foarte bine specializate sunt de cele mai multe ori promovate pe pozitii de conducere fara sa aiba o buna pregatire manageriala.
Faptul ca esti foarte bun in domeniul tau de activitate nu inseamna intotdeauna ca esti si un bun manager. Este nevoie de foarte multe cunostinte si pregatire pentru a avea capacitatea de a motiva, de a evalua si de a conduce o echipa de oameni. Un manager trebuie sa detina cunostinte puternice legate de conducerea unei afaceri, insa trebuie sa aiba si capacitatea de a comunica foarte bine cu ceilalti angajati, o calitate care nu intotdeauna exista in mod natural.
Exista cateva reguli de baza pentru a fi un manager eficient. Eficienta unui manager tine strict de comunicarea si relationarea cu cei din jur. Managerii buni isi rezolva responsabilitatile doar cu ajutorul si prin dezvoltarea angajatilor sai. Cei mai buni manageri cunosc foarte bine care sunt calitatile si indemanarile fiecarui angajat in parte si isi fac timp intotdeauna pentru a-i cunoaste cat mai bine pe oameni.
Daca esti pe cale de a ocupa o functie manageriala sau daca iti doresti acel lucru pe viitor, trebuie sa faci o prospectie in acest domeniu pentru a afla care sunt manevrele unui bun management. In continuare poti citi sase sfaturi de care trebuie sa tii seama pentru inceput:
1. Analizeaza-ti propriile cunostinte
Uneori, stiind ceea ce nu stii este cel mai bun punct de la care poti incepe. Analizeaza ceea ce faci si ceea ce nu stii despre management. Gandeste-te la experientele prin care ai trecut si la managerii pentru care ai lucrat. Ce anume a functionat in relatiile tale profesionale si ce anume trebuie schimbat? Este posibil sa descoperi ca iti poti da seama de lucrurile bune si lucrurile proaste pe care le faceau managerii pe care i-ai intalnit in trecutul tau si poti folosi aceste cunostinte spre avantajul tau.
2. Gaseste un mentor
Un alt pas important pe care trebuie sa-l faci pentru inceput este sa-ti gasesti un mentor care se afla intr-o pozitie de conducere in compania la care lucrezi. Tot ceea ce trebuie sa faci este nu numai sa gasesti o persoana care isi face treaba, dar care si-o face bine. Asigura-te ca vei avea de invatat de la o persoana care te poate ajuta sa afli care sunt obiceiurile bune ale unui conducator.
3. Intoarce-te la cursuri
Majoritatea companiilor ofera cursuri de dezvoltare in domeniul managementului. Poti chiar sa-ti intrebi seful si sa-l rogi sa te trimita la un seminar. Cursurile de specialitate sunt o modalitate extraordinara de a afla in ce fel se schimba rolul tau ca angajat atunci cand devii manager, sa-ti asumi responsabilitatile si sa-ti mentii echipa in forma.
4. Citeste carti
O alta modalitate de a-ti dezvolta cunostintele in domeniul managementului este sa citesti cat mai multe carti cu acest subiect. Cauta in librarii publicatiile de specialitate sau roaga pe cineva sa-ti faca unele recomandari.
5. Invata sa asculti si sa-i intelegi pe ceilalti
Secretul pentru a avea succes in orice pozitie manageriala este sa stii cum sa relationezi, cum sa comunici si cum sa iti evaluezi corect angajatii. Specialistii considera ca aceasta parte a managementului este si cea mai provocatoare pentru profesionistii care au ajuns de pe pozitia de prieteni ai colegilor lor de serviciu intr-o functie de conducere.
Atunci cand trebuie sa stabilesti o anumita relatie cu o echipa noua de oameni, este foarte important sa fii deschis(a) si sincer(a). Pe de alta parte, trebuie sa faci o evaluare reala a activitatii prestate de cei din echipa ta si sa comunici cu ei despre calitatea muncii lor. Acest lucru inseamna ca nu trebuie sa le ceri doar sa-si finalizeze obligatiile, ci sa obtina cele mai bune rezultate cu putinta.
6. Da prioritate angajatilor tai
Cel mai important lucru pentru activitatea unui bun manager este acesta: daca angajatii tai nu-si fac treaba bine, inseamna ca nici tu nu faci ceea ce trebuie. Fiecare manager bun trebuie sa invete cum sa-si conduca, sa-si motiveze si sa-si sprijine angajatii. Daca nu vei acorda suficient timp ajutarii echipei tale si daca nu ii vei asigura ca dorintele si nevoile lor sunt ascultate, toata munca ta va fi zadarnica. Daca nu vei reusi sa dezvolti capacitatile oamenilor tai, nu vei reusi nimic.