Jennifer Schaeffer este un manager tanar, care isi alege oamenii din echipa in functie de criterii carora putini le acorda importanta: zambetul, entuziasmul...
Jennifer Schaeffer este un manager tanar, care isi alege oamenii dinechipa in functie de criterii carora putini le acorda importanta:zambetul, entuziasmul, gradul de implicare. Ii place ca toata lumeasa comunice cat mai relaxat si se considera mai degraba mentor decatmanager.
Cariera lui Jennifer Schaeffer, General Manager Proximity Bucharest, ainceput ca account executive, la BBDO Moscova. La acea vreme, raspundeain fata persoanei care conducea departamentul de client service, careavea un stil de management "hands off", adica nu se implica foarte tarein indrumarea echipei sale, ci mai degraba se concentra pe rezovareaproblemelor urgente legate de clienti.
Mai mult, nu difuza informatiacatre angajati. "Rezultatul? Alergam dintr-un loc in altul, facand ceeace imi spunea. Acum, privind in urma, de pe pozitia pe care o detin inprezent, realizez ca abordarea sa era gresita. Un manager din industriapublicitatii trebuie sa se ocupe atat de relatia cu clientii, cat side instruirea si motivarea angajatilor si delagarea responsabilitatiicatre acestia", explica Jennifer.
Urmatorul pas profesional a fost cand a preluat pozitia de account manageral conturilor majore internationale ale BBDO Moscova. In acel moment,agentia avea o noua conducere si un alt director al departamentului declient service. El a devenit curand mentorul sau. Acum incearca sa aplice,la randul ei, stilul sau de a coordona oamenii, pentru ca a invatat dela el mai multe decat de la oricare sef pe care l-a avut. Isi incurajapermanent echipa si le permitea oamenilor sa greseasca.
Desi greu decrezut, incuraja greselile, convins ca fiecare era o ocazie de a invatalucruri noi. Mai deragraba instruia decat sa conduca. Le dadea tuturorresponsabilitati si astepta de la fiecare sa contribuie la bunul mersal agentiei. Departamentul a ajuns, sub conducerea sa, unul dintre celemai puternice si mai motivate de pe piata.
Jennifer isi amiteste o situatie care ar exemplifica stilul acestuia dea conduce. "Pe cand eram account manager, am facut o greseala destulde mare, aproband aplicarea unei modificari pe o macheta publicitara,fara aprobarea clientului. Aceasta a trecut in faza de productiefara cunostinta acestuia. In cele din urma, agentia a trebuit sacheltuiasca mii de dolari pentru a multiplica materialele.
Seful meu afost indreptatit sa fie suparat pe mine pentru ca incalcasem una dintreregulile de baza ale companiei dar nu a ridicat tonul si nici nu a aplicatvreo pedeapsa. In schimb, m-a lasat sa ii explic motivul deciziei melesi a incercat sa inteleaga de ce o luasem. Apoi, am intrat in sedintacu intreg departamentul de client service si am discutat situatiilein care era trebuia sa primim sau nu aprobari interne, ceea ce cred caa dus la evitarea, pe viitor, a unor greseli asemanatoare, care ar ficostat compania importante sume de bani".
Nu este de acord cu organizatiile bazate pe ierarhii stricte, cu stiluldictatorial. Din experienta sa, acestea nu incurajeaza lucrul in echipapentru ca top managerii iau singuri deciziile. "Mi-a luat mult timp pentrua ma decide asupra stilului de conducere pe care il aplic acum in cadrulProximity Bucharest astfel incat sa motiveze si sa duca, totodata, lacele mai bune rezultate. De exemplu, este o diferenta intre a-l ruga peun angajat sa nu petreaca foarte mult timp vorbind la telefon (probabilse va simti amenintat) si a-i explica faptul ca firma trebuie sa castigeo licitatie de 20.000 de dolari pentru a avea un profit suficient care saacopere cheltuielile anuale pe convorbirile telefonice", atrage atentiaJennifer.