UE pregateste o campanie anti-alcool
Sănătate · Stiri / 13.09.2007

Uniunea Europeana va demara o campanie de diminuare a consumului de alcool, campanie asemanatoare celei anti-tabac. Daca propunerea Comisiei Europene va fii adoptata, accizele se vor mari, iar pe etichetele sticlelor ce contin bauturi alcoolice vor aparea mesaje de avertizare asemanatoare cu cele de pe pachetele de tigari.

Anual tarile europene pierd 126 de milioane de Euro din cauza consumului de alcool: cheltuieli de spitalizare si tratament pentru victimelor alcoolului, dar mai ales a absenteismului si randamentului scazut la locul de munca in cazul persoanelor care consuma in mod frecvent bauturi alcoolice.

La locul de munca, costurile indirecte ale consumului de alcool rezulta din scaderea productivitatii si performatelor, din utilizarea ineficienta a timpului de lucru, intarzieri si absenteism, indisciplina si violenta, efecte negative asupra imaginii companiei si relatiilor cu publicul. Alcoolul reduce coordonarea si viteza de reactie, slabeste vederea si auzul, altereaza gandirea si discernamantul.


Alcoolemia conduce la schimbari bruste de dispozitie, conflicte si chiar la violenta. Consumul de alcool la locul de munca mareste riscul accidentelor, pune in pericol viata consumatorului si a celor din jur. De aceea, consumul de alcool trebuie descoperit si descurajat.

Aparatele alcooltest electronice pot fi achizitionate acum fara nici un fel de restrictii de catre orice firma care vrea sa elimine neajunsurile determinate de consumul de alcool.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro