Louis Vuitton a pierdut la tribunal dreptul de marcă asupra a două genţi cu pătrăţele
Brandul de lux francez a pierdut în justiţie un proces iniţiat la Tribunalul Uniunii Europene care viza folosirea în regim de exclusivitate a dreptului său de marcă asupra a două modele cu pătrăţele.
Se credea că renumitele motive în pătrăţele ale brandului Louis Vuitton făceau parte din "ADN-ul" acestei companii de marochinărie franceză, informează site-ul boursier.com, citat de Mediafax. Însă Tribunalul Uniunii Europe a decis altfel. Într-o decizie luată pe 21 aprilie, prezentată miercuri în Daily Telegraph, această instanţă europeană cu sediul în Luxemburg a considerat că acele motive cu pătrăţele nu erau suficient de distincte şi sunt prea banale pentru a putea fi brevetate.
Ca urmare, justiţia europeană, care a fost sesizată în 2009 de un concurent german al companiei Louis Vuitton, Nanu-Nana, a anulat două brevete comunitare depuse de Louis Vuitton - companie deţinută de grupul LVMH - pentru poşetele sale şi alte produse de marochinărie.
Cele două brevete vizează, pe de-o parte, un motiv cu pătrăţele maro şi bej, depus în 1998, şi pe de altă parte, un motiv cu pătrăţele negre şi gri, depus în 2008. Aceste motive sunt utilizate de compania franceză încă de la înfiinţarea ei, în 1889, dar nu au fost brevetate decât abia după 100 de ani.
Ca urmare, justiţia europeană, care a fost sesizată în 2009 de un concurent german al companiei Louis Vuitton, Nanu-Nana, a anulat două brevete comunitare depuse de Louis Vuitton - companie deţinută de grupul LVMH - pentru poşetele sale şi alte produse de marochinărie.
Cele două brevete vizează, pe de-o parte, un motiv cu pătrăţele maro şi bej, depus în 1998, şi pe de altă parte, un motiv cu pătrăţele negre şi gri, depus în 2008. Aceste motive sunt utilizate de compania franceză încă de la înfiinţarea ei, în 1889, dar nu au fost brevetate decât abia după 100 de ani.