O nouă reclamă pentru produse cosmetice arată cum machiajul poate oferi putere şi încredere în sine, din perspectiva poveştilor unor femei care se confruntă cu probleme de sănătate a pielii.
În două clipuri pentru Dermablend, femei cu diferite afecţiuni ale pielii explică modalitatea în care folosesc machiajul pentru a apărea în faţa celorlalţi într-un fel autentic, nu ca un mijloc de a se ascunde, notează ziarul britanic Daily Mail, citat de agenția Mediafax.
Una dintre femei este o antrenoare de volei, Cheri Lindsay, care suferă de vitiligo, o condiţie care constă în depigmentarea pielii. Prin intermediul machiajului, "oamenii pot privi direct prin el şi să vadă cine sunt eu ca persoană", explică ea.
La începutul clipului, Cheri, filmată în prim-plan, pare să aibă un ten de culoare uniformă. După ce se prezintă, începe să se demachieze, scoţând la iveală o nuanţă mult mai deschisă a pielii feţei.
Afecţiunea sa a început să se manifeste în al doilea an de facultate, explică ea. "Mi s-a spus că expunerea la soare o face să se extindă mai repede. Totul a apărut în ultimii trei ani şi a fost şocant pentru mine la început...nu este chiar uşor să faci faţă la aşa ceva."
Cheri continuă: "Când am făcut vitiligo, a trebuit să îmi pun câteva întrebări, prima fiind: Doare? Nu. E contagios? Nu. Şi pot să trăiesc cu asta şi să am succes? Sigur că da."
Cheri explică în continuare că foloseşte machiajul nu pentru a-şi ascunde imperfecţiunile, dar ca să încurajeze oamenii să o vadă pentru cine e ea cu adevărat, în loc să facă presupuneri pe baza aparenţelor.
În reclame apare şi modelul Cassandra Bankson, cunoscută pentru o serie de tutoriale de machiaj publicate pe YouTube. Aceasta îşi îndepărtează machiajul pentru a lăsa la vedere pielea afectată de acnee.
Tânăra de 21 de ani mărturiseşte cum a fost chinnuită de o acnee severă încă din clasa a treia, fiind adesea strigată de ceilalţi copii "o ciudăţenie a naturii" sau "exorcistul": "Când auzi lucruri de genul acesta în fiecare zi, devine foarte, foarte greu să te iubeşti pe tine", explică modelul. "Obişnuiam să folosesc machiajul pentru a mă acoperi şi a ascunde cine sunt cu adevărat. Acum, îl folosesc ca să mă exprim şi să arăt lumii cine sunt cu adevărat."
Cele două femei mai menţionează că numai când au descoperit produsele cosmetice pentru machiaj şi o pasiune în interior şi-au găsit cu adevărat un scop.
Creată în 1981, Dermablend este o firmă de cosmetice de "camuflaj" concepute special pentru femei cu diverse afecţiuni ale pielii, notează publicația citată de Mediafax.