După trei sezoane petrecute în juriul emisiunii „Vocea României“, de la Pro TV, Horia Brenciu a decis să părăsească trustul Media Pro şi să semneze cu Antena 1.
Dintre cele trei sezoane ale show-ului de la Pro TV, două au fost câştigate de concurenţi din echipa lui Brenciu, Julie Mayaya şi Mihai Chiţu. Imediat după plecare lui Horia Brenciu, cei de la Pro TV au trimis un comunicat de presă prin intermediul căruia anunţau că emisiunea „Vocea României“ iese din grila postului, urmând ca din toamnă să fie înlocuită de show-ul „Voice Kids“. Concurenţii emisiunii vor fi cei mici, iar criteriile de selecţie şi regulile concursului vor fi aceleaşi, singurul lucru care se schimbă fiind vârsta participanţilor.
Click pe infografie pentru a mări imaginea
După ce a plecat de la Pro TV, Horia Brenciu şi-a motivat decizia prin faptul că şi partenera lui de viaţă a semnat cu Antena 1 şi nu o putea lăsa singură.
„La ora actuală, divertismentul TV al Antenei 1 este extrem de variat, aspect deloc de neglijat. Primul pas l-a făcut soția mea, producătorul Serviciului Român de Comedie. Pot să spun că venind aici mi-am reîntregit și familia. Nu puteam s-o las singură, nu-mi stă în caracter“, a spus Brenciu, în direct la Antena 1.
Horia Brenciu a uitat însă să precizeze faptul că, fără cele trei sezoane de „Vocea României“, probabil că nu ajungea să aibă succesul pe care îl are în ziua de astăzi.
Cu ajutorul celor de la Google România, am analizat cum i-a crescut lui Horia Brenciu popularitatea pe YouTube şi pe Google în ultimii ani, începând cu luna ianuarie a anului 2008. Atât pe Google, cât şi pe YouTube, căutările după termenul „horia brenciu“ au atins nivelul maxim în luna decembrie a anului 2011, atunci când a avut loc finala primei ediţii a show-ului „Vocea României“.
Căutările după termenul „horia brenciu“ au avut un nivel mai mare decât media şi în luna decembrie a anului 2012, dar şi în luna decembrie a anului 2013, atunci când artistul a câştigat „Vocea României“ cu Julie Mayaya şi Mihai Chiţu.
Pentru cel mai mare volum de căutări înregistrat în perioada selectată (2008-2014), se alocă valoarea 100 (maximă), care reprezintă o notă de evaluare.Orice alt volum de căutări va primi o notă raportată la nota primită de volumul de căutari maxim.De exemplu, un volum de căutări de două ori mai mic decât cel mai mare înregistrat într-o perioadă, va primi nota 50
Înainte de perioada „Vocea României“, Horia Brenciu atinsese maximul de popularitate în luna septembrie a anului 2008, atunci când a lansat piesa „Septembrie, luni“. Cu toate acestea, numărul de căutări de pe Google şi de pe YouTube în septembrie 2008 este de peste două ori mai mic decât nivelul atins în luna decembrie a anului 2011.
Horia Brenciu nu a reuşit să atingă un nivel crescut de popularitate nici măcar în perioada martie-aprilie 2013, atunci când a susţinut turneul naţional „Fac ce-mi spune inima“, care s-a desfăşurat în toate oraşele turneului cu casa închisă.
Potrivit datelor oferite de Google România, cele mai multe căutări după termenul „horia brenciu“ pe Google au fost făcute din Neamţ, Vrancea, Bucureşti, Galaţi şi Constanţa, iar pe YouTube, din Vaslui, Neamţ, Dâmboviţa, Iaşi şi Galaţi.