Copilul tău: De la ce vârstă poate învăţa o limbă străină? Alege momentul
Casă şi familie · Copii / 14.10.2012

Se spune că mintea copiilor este ca un burete. Cu cât este expusă mai devreme la un mediu bogat în informaţii noi, cu atât e mai uşor să le asimileze. De aceea, învăţarea unei limbi străine se face cu mai multă uşurinţă la vârste fragede decât la maturitate, antrenând şi dezvoltând abilităţile cognitive ale copilului.

Se spune că mintea copiilor este ca un burete. Cu cât este expusă mai devreme la un mediu bogat în informaţii noi, cu atât e mai uşor să le asimileze. De aceea, învăţarea unei limbi străine se face cu mai multă uşurinţă la vârste fragede decât la maturitate, antrenând şi dezvoltând abilităţile cognitive ale copilului.

De altfel, specialiştii recomandă ca asimilarea unei limbi diferite de cea maternă să înceapă cât mai devreme, în jurul vârstei de 3-4 ani. La vârste fragede, jocul este cea mai bună metodă de învăţare: de exemplu, jocuri de mişcare, teatru de păpuşi şi marionete, poezii, cântece şi concursuri. Pe lângă faptul că astfel îşi îmbogăţesc vocabularul, aceste metode sunt utile pentru a-i ajuta să se acomodeze cu sonoritatea limbii şi să deprindă pronunţia corectă.


 „Lecţia nu trebuie să fie niciodată monotonă. Numai aşa, copiii vor asimila cunoştinţele cu zâmbetul pe buze, cu umor, cu voie bună. Astfel, ei devin foarte motivaţi şi percep totul ca pe un joc”, spune profesorul Adriana Alionte, directorul centrului de învăţare a limbii engleze Shakespeare School. Aici, copiii participă la cursuri cu o durată cuprinsă între o oră şi jumătate şi două ore – durata acestora  le  permite copiilor să îşi menţină interesul fără  ca plictiseala să se instaleze.


 Instrumentelor tradiţionale de învăţare - manuale, fişe de gramatică sau caiete de activităţi – li se adaugă creativitatea profesorilor. Copiii sunt atraşi de participarea la activităţi prin jocuri interactive, conversaţii exclusiv în limba engleză, iar provocările la competiţii le menţin în permanenţă interesul şi atenţia.

Odată ce aceştia percep învăţarea ca pe o activitate distractivă, acumularea de cunoştinţe se desfăşoară progresiv, chiar şi la vârste mari. „De multe ori, copiii care vin la noi aleg să continue pregătirea pe o perioadă îndelungată, chiar până la facultate, iar acest lucru confirmă relaţia strânsă care se stabileşte între profesori şi cursanţi”, adaugă profesorul Adriana Alionte.


Ce este foarte important, în toate stadiile învăţării, este ca metodele de învăţare folosite de profesori să fie adaptate abilităţilor celor mici: conform teoriei inteligenţelor multiple, aptitudinile individuale trebuie antrenate în timpul cursurilor pentru ca acestea să fie eficiente, iar micuţul să aibă o atitudine pozitivă când vine vorba de învăţare şi să nu o perceapă ca pe o corvoadă.


Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro