Modul in care aplici un stil de conducere sau altul depinde de capacitateata de a te conecta la realitatea firmei unde lucrezi. De aceea se spune ca...
Modul in care aplici un stil de conducere sau altul depinde de capacitateata de a te conecta la realitatea firmei unde lucrezi. De aceea se spuneca nu exista manager bun sau rau, ci adecvat si neadecvat. El trebuie sastie sa aplice diferitele stiluri de management in functie de obiectivelecompaniei sau situatia echipei coordonate la un moment dat.Serialul "Cum sa conduc?" iti va descrie, rand pe rand, fiecare tip deconducere.
Nu exista o reteta a unui manager de succes, doar linii generale pe caretrebuie sa le urmeze. Un conducator trebuie sa implementeze o structurade management flexibila, bazata pe sustinerea echipei, incurajareaperfectionarii si a creativitatii angajatilor. "Trebuie sa lupti mult,sa iti doresti cu adevarat sa devii un manager bun. Trebuie sa invetiintotdeuna din greseli, pentru ca ele sa nu se mai repete. Si invatandde pe urma lor sa nu ajungi la rezultate negative, care sa daunezecompaniei. Cred ca e important ca un sef sa creeze compatibilitati ininteriorul echipei si sa aduca in cadrul acesteia energie pozitiva",adauga Alexandru Galos, General Manager al tipografiei Novis, o altaregula.
Tot el o enunta si pe urmatoarea: "un manager trebuie sa isicreeze o retea, alaturi de care sa coordoneze intreaga companie. Nupoti fi in acelasi timp peste tot, de aceea trebuie sa te poti baza peo echipa profesionista". Franz Rattenstetter, General Manager CrownePlaza, spune ca un manager trebuie sa cunoasca calitatile si limitelepropriei sale echipe, pentru a gasi modalitatea optima de a-si atingeobiectivele.
Cele mai importante aspecte, nu intotdeauna usor de atins,sunt: sa ai omul potrivit la locul potrivit, membrii echipei tale safie entuziasti in ceea ce priveste munca lor, sa stimulezi initiativasi sa reusesti ca fiecare dintre oamenii tai sa constientizeze rolulsau.
Tot el considera ca "este in acelasi timp important ca limbajulfolosit (si limba engleza, in cazul meu) sa fie adaptat nivelului deintelegere si pregatire al fiecarui membru al echipei".
Stilul de management descrie comportamentul sefului in diferite situatii,modul in care se raporteaza la obiectivele companiei si la relatia cuangajatii.
Primul stil de conducere, prezentat azi, este acela al manageruluidedicat, interesat mai mult de sarcina si mai putin de felul in carecolaboreaza cu oamenii. Tipica pentru el este atitudinea gen: "Nu maintereseaza problemele tale, conteaza cifra de afaceri".
Este compatibilcu situatiile de criza, cand prioritara este rezolvarea lor.Prezenta sa este specifica marilor intreprinderi, unde conducereacoopereaza mai greu cu angajatii si unde nu se poate vorbi de oechipa, care, de altfel, este foarte greu de construit in asemeneacontexte. Mecanismele foarte rigide de aici sunt o urmare a evaluariibazate strict pe indeplinirea portofoliului de sarcini.
Managementulrelationist si cel izolat
Managementul dictatorial