Reusita interviului telefonic
Suna telefonul, o voce te intreaba daca ai candidat pentru un post si incepe sa te ia la intrebari. Dar tu esti in trafic, conduci, esti la supermarket, ori copilul plange!
Suna telefonul, o voce te intreaba daca ai candidat pentru un post si incepe sa te ia la intrebari. Dar tu esti in trafic, conduci, esti la supermarket, ori copilul plange! De aceea, spune-i celui care te-a apelat ca esti de acord cu un interviu telefonic si fixeaza, de comun acord cu el, o ora la care sa stati de vorba in tihna, chiar daca nu fata in fata.Iar pana la ora fixata, pregateste-te serios! Intra pe Internet, cauta noutati despre firma la care ai aplicat si imagineaza-ti cateva raspunsuri la posibile intrebari. In fond, tu, daca ai fi in locul lui, ce ai intreba? De regula, aceasta conversatie “pe fir”, spun specialistii in resurse umane, este una de cunoastere si de selectare dintr-o mare masa de candidati. De exemplu, daca se cer cunostinte avansate de engleza, este posibil ca interviul sa fie sustinut in aceasta limba.
Atentie la ton!
Pentru ca intervievatorul nu te va vedea, este foarte important sa pui accent pe ton, voce, intonatie. Felul in care vorbesti spune multe despre tine. Daca te vei balbai, cu siguranta nu vei face o impresie buna. Insa, la fel se poate intampla si in cazul in care nu-ti gasesti cuvintele sau in situatia in care vorbesti mult prea repede, sari de la o idee la alta si mesajul tau nu are niciun fel de claritate.
Din tonul vocii, spune Mihaela Stroe, specialista in limbaj nonverbal, este extrem de important sa se simta ca esti interesata de post. “Atitudinea pozitiva se simte si la telefon. Incearca sa fii energica, vioaie, entuziasta, increzatoare in fortele tale. Si vorbeste clar, nici prea tare si nici prea incet”, mai recomanda Mihaela Stroe, general manager al companiei Acta Nonverbal din Bucuresti. Si, chiar daca intervievatorul nu te vede, asta nu inseamna ca poti sa mesteci guma sau sa fumezi in timp ce vorbesti.
Ideal este sa te pregatesti cu ajutorul unui prieten, care sa joace rolul angajatorului.
Cu CV-ul la indemana
S-ar putea ca, din cauza emotiilor, sa te pierzi si sa nu stii ce sa mai spui, asa ca e bine sa ai la indemana un CV si chiar o lista cu calitatile si cu defectele tale. Pe perioada interviului telefonic, este indicat sa astepti ca angajatorul sa termine de adresat intrebarea si dupa aceea sa raspunzi. Daca il vei intrerupe, categoric il vei irita. Bile negre vei primi si daca il vei sacai cu intrebari de genul “cat e salariu?” sau “se deconteaza transportul?”. Astfel de lucruri vor fi discutate abia la interviul final, si nicidecum la cel de la telefon.
Pregatiri tehnice
Foarte neplacut, atat pentru tine, cat si pentru cel de la celalat capat al “firului”, ar fi oprirea brusca a conversatiei din cauza ca tu nu ai telefonul incarcat. Asta dovedeste lipsa de interes din partea ta si chiar iresponsabilitate. Daca stiai ca vei fi sunata, de ce nu te-ai pregatit? De aceea, este bine sa te asiguri din timp ca pentru cele zece minute, cat va dura discutia, totul este in regula: nu exista zgomot de fond, telefonul este incarcat si nimeni nu te va deranja.
E-mailul de multumire
Inainte de final, nu uita sa intrebi cand este urmatoarea etapa a interviului sau in cat timp vei primi un raspuns. In niciun caz nu trebuie sa inchizi tu telefonul, ci cel care te-a sunat! Dupa o astfel de discutie, este indicat sa trimiti un e-mail in care sa multumesti pentru oportunitatea oferita si in care sa-ti exprimi din nou interesul pentru postul dorit.Bafta!