Tudor Chirilă, din nou despre Colectiv: „Avem dreptul la răspunsuri, pentru că plătim taxe“

Actualitate / 17.11.2015

Criticat de „tabăra adversă“ pentru opiniile sale, artistul precizează că tragedia din clubul bucureştean ne obligă să cerem socoteală sistemului medical.

Tudor Chirilă comentează, într-un nou mesaj pe Facebook, situaţia în care se află sistemul de sănătate din România şi modul în care au fost tratate victimele din clubul Colectiv, precizând că mişcările de stradă care au avut loc după tragedie au amintit românilor că au dreptul să primească răspunsuri.

Actorul şi cântăreţul a scris, luni, pe pagina sa de Facebook că o tragedie de tipul celei care a avut loc în clubul Colectiv din Bucureşti, pe 30 octombrie, implică o direcţie medicală şi una de management şi coordonare. "O tragedie de tipul celei de la Colectiv implică două direcţii: una medicală şi una de management şi coordonare (a celei medicale). Medicii lucrează şi îşi pun la bătaie priceperea într-un CONTEXT creat de management. Nu e posibil ca într-o asemenea tragedie să existe (pentru reuşită) doar priceperea şi efortul medicilor. Fără coordonare (mai ales în primele momente ale tragediei), fără proceduri, fără o bună gestiune imediată a resurselor medicale (dacă ele există), eforturile medicilor oricât de mari ar fi nu ar fi suficiente. Am avut ocazia să compar din poziţia de pacient sistemul românesc de sănătate (de stat) cu alte sisteme din Europa (Belgia, Franţa, Germania). Nu spun nimic nou şi nu sunt singurul care pot afirma că singurul loc comun este priceperea medicilor (şi asta nu în totalitate). În rest, baza legislativă, sistemul de asigurări, managementul spitalelor şi uzura morală a aparaturii medicale asigură în oricare comparaţie o distanţă prea mare în favoarea occidentului", a scris Tudor Chirilă.


Totodată, artistul aminteşte că mişcările de stradă le-au amintit românilor că au dreptul la întrebări şi răspunsuri, pentru că plătesc taxe, asigurări de sănătate şi sunt cetăţeni ai acestei ţări. "Aflu acum (cu concursul larg al manipulării media - din păcate încă se prosteşte poporul cu televizorul) că avem un sistem perfect funcţional, că a fost o criză în care totul s-a gestionat aşa cum probabil fusese prevăzut în nişte scenarii de lucru, că nu se putea face nimic mai mult decât s-a făcut, că aparatura performantă (suficiente paturi pentru arşi sau camere sterile) n-ar fi schimbat mare lucru. Stau şi mă întreb cum de nu mi-am dat seama că un sistem care nu poate asigura citostatice bolnavilor de cancer sau care obligă pacienţii să vină cu medicamente de acasă, un sistem în care managementul şi coordonarea şpăgii funcţionează în parametri optimi, un sistem în care aparatura este depăşită cu câte un deceniu (nu poţi găsi, de exemplu, la stat, un fibroscop cu o rezoluţie acceptabilă pentru investigaţii laringiene sau, mai simplu, nu găseşti garou) stau şi mă întreb, deci, cum am putut să pun la îndoială eficienţa unui asemenea sistem? Cum am îndrăznit oare să mă îndoiesc de priceperea şi experienţa manageriala a echipei Banicioiu&comp? De câtă rea voinţă sunt capabil şi orbire încât să nu văd că s-a făcut tot ce trebuia? Ce am eu cu oamenii ăştia de îi tot suspectez de incompetenţă când, iată, lucrurile merg atât de bine în sănătate? Lăsând ironia amară la o parte cred că autorităţile datorează răspunsuri concrete la întrebările noastre, ale tuturor. Nu vrăjeala ieftină de cartier din care reiese că ei sunt victimele politice ale mişcărilor de stradă. Da, mişcările de stradă ne-au amintit că avem dreptul la întrebări şi mai ales la răspunsuri. De ce? Pentru că plătim taxe, asigurare de sănătate, pentru că suntem cetăţeni ai acestei ţări (asta e, nimeni nu e perfect) şi pentru că autoritatea răspunde în faţa populaţiei pentru acţiunile ei sau lipsa lor. Iar Banicioiu&comp încă n-a răspuns întrebărilor legitime ale oamenilor", a mai scris Chirilă.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro