Dovezile obţinute de anchetatori atestă că Andreas Lubitz suferea de depresie şi nu ar fi trebuit să se afle la manşa avionului
Vineri, anchetatorii germani au anunţat că bărbatul ar fi trebuit să fie în concediu medical în ziua prăbuşirii avionului. Mai multe scutiri medicale au fost descoperite la domiciliul lui Lubitz, inclusiv una pentru ziua accidentului, iar spitalul universitar din Dusseldorf a confirmat că Lubitz a fost pacient al instituţiei medicale în ultimele două luni, dar nu a dat publicităţii date despre motivele internării sale.
Daily Mail relatează că Lubitz ar fi cunoscut foarte bine regiunea din Alpii francezi în care s-a prăbuşit avionul Germanwings, pentru că a făcut în zonă un curs de planorism.
Pe lângă cearta cu iubita sa, Andreas Lubitz mai avea o problemă cu respectul de sine. El a lucrat ca însoţitor de zbor timp de aproape un an înainte de a deveni pilot şi colegii săi îl tot tachinau pe această temă. Unii membri ai echipajelor aeriene îi spuneau "Tomato Andi" ("Andi suc de roşii"), o trimitere la sucul preferat de mulţi pasageri.
Presa a mai scris că bărbatul pasionat de fitness urma un tratament pentru problemele de sănătate mintală şi s-ar fi temut că licenţa de zbor i-ar fi fost ridicată dacă operatorul aerian ar fi aflat despre căderile sale de ordin psihologic.
Conform unor informaţii publicate de presa germană, cel puţin doi medici i-ar fi acordat scutiri medicale pentru ziua în care a avut loc accidentul. Anchetatorii ar fi găsit la domiciliul lui Lubitz şi alte scutiri medicale, eliberate pentru zile în care el s-a aflat la manşa avioanelor Germanwings. Poliţia a anunţat că, deocamdată, nu a fost găsit niciun mesaj referitor la sinucidere.
Potrivit tabloidului Bild, citat de La Repubblica, Lubitz fusese depistat inapt de abor la şcoala de aviaţie comercială din Phoenix (Arizona), unde sunt pregătiţi piloţii Lufthansa. Medicii stabiliseră că Lubitz era temporar inapt de zbor şi avea nevoie de "control medical special constant". Lufthansa fusese informată despre situaţie, iar compania aeriană a transmis informaţia Autorităţii aeronautice federale germane.
Andreas Lubitz "a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung. În plus, în ultima vreme, Andreas Lubitz traversa o criză în relaţia cu prietena sa, de care se despărţise, situaţie care probabil i-a accentuat afecţiunile.
Procurorii din Dusseldorf au anunţat vineri că printre documentele găsite în timpul percheziţiei la domiciliul copilotului Andreas Lubitz se afla şi o adeverinţă medicală prin care era scutit de la serviciu din cauza unei boli. Adeverinţa era însă ruptă, iar Lubitz nu şi-a informat angajatorii despre acest lucru.
Anchetatorii germani au mai precizat că nu au găsit nici un bilet de sinucidere sau "vreun indiciu (de natură) politică sau religioasă" printre documentele descoperite în apartamentul lui Lubitz. "Totuşi, au fost găsite documente care conţineau informaţii medicale ce indică o boală şi tratamentul corespunzător (prescris) de medici", au precizat procurorii într-un comunicat.
Potrivit Parchetului din Dusseldorf, citat de CNN, scutirea medicală includea şi ziua în care Lubitz a provocat prăbuşirea avionului comercial, care circula de la Barcelona către Dusseldorf şi avea la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului.
Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Andreas Lubitz era apt de zbor, precizând că începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2008, dar le întrerupsese o perioadă, timp în care a fost însoţitor de bord. "A întrerupt cursurile o perioadă, le-a reluat şi a devenit copilot în anul 2013. A trecut toate examenele practice şi medicale", a subliniat preşedintele Lufthansa. El a adăugat că, dacă motivul era de natură medicală, regulile germane privind respectarea vieţii private ar fi împiedicat dezvăluirea acestor informaţii.
Anchetatorii au mai aflat că Andreas Lubitz avea probleme de vedere şi se adresase medicului înainte de tragedie. Doi oficiali apropiaţi anchetei au declarat pentru New York Times că el s-a adresat unei clinici din cauza problemelor de vedere care i-ar fi putut afecta capacitatea de a pilota avioane. Deocamdată nu se ştie cât de severe erau problemele pe care Lubitz le avea la ochi sau dacă acestea aveau legătură cu situaţia sa psihică. Potrivit unei surse din cadrul anchetei, autorităţile nu exclud posibilitatea ca problemele de vedere să fi fost psihosomatice.
Spitalul Universitar din Düsseldorf a afirmat într-o declaraţie publicată vineri că Lubitz a fost evaluat la clinica sa în februarie şi cel mai recent la 10 martie. Contactată telefonic sâmbătă, o purtătoare de cuvânt a refuzat să comenteze dacă pilotul a fost tratat de probleme de vedere, citând legile privind dreptul pacientului la intimitate. Vineri, instituţia a negat speculaţiile potrivit cărora Lubitz ar fi fost tratat de depresie în clinicile sale.
Vineri, anchetatorii germani au anunţat că bărbatul ar fi trebuit să fie în concediu medical în ziua prăbuşirii avionului. Mai multe scutiri medicale au fost descoperite la domiciliul lui Lubitz, inclusiv una pentru ziua accidentului, iar spitalul universitar din Dusseldorf a confirmat că Lubitz a fost pacient al instituţiei medicale în ultimele două luni, dar nu a dat publicităţii date despre motivele internării sale.
Daily Mail relatează că Lubitz ar fi cunoscut foarte bine regiunea din Alpii francezi în care s-a prăbuşit avionul Germanwings, pentru că a făcut în zonă un curs de planorism.
Pe lângă cearta cu iubita sa, Andreas Lubitz mai avea o problemă cu respectul de sine. El a lucrat ca însoţitor de zbor timp de aproape un an înainte de a deveni pilot şi colegii săi îl tot tachinau pe această temă. Unii membri ai echipajelor aeriene îi spuneau "Tomato Andi" ("Andi suc de roşii"), o trimitere la sucul preferat de mulţi pasageri.
Presa a mai scris că bărbatul pasionat de fitness urma un tratament pentru problemele de sănătate mintală şi s-ar fi temut că licenţa de zbor i-ar fi fost ridicată dacă operatorul aerian ar fi aflat despre căderile sale de ordin psihologic.
Conform unor informaţii publicate de presa germană, cel puţin doi medici i-ar fi acordat scutiri medicale pentru ziua în care a avut loc accidentul. Anchetatorii ar fi găsit la domiciliul lui Lubitz şi alte scutiri medicale, eliberate pentru zile în care el s-a aflat la manşa avioanelor Germanwings. Poliţia a anunţat că, deocamdată, nu a fost găsit niciun mesaj referitor la sinucidere.
Potrivit tabloidului Bild, citat de La Repubblica, Lubitz fusese depistat inapt de abor la şcoala de aviaţie comercială din Phoenix (Arizona), unde sunt pregătiţi piloţii Lufthansa. Medicii stabiliseră că Lubitz era temporar inapt de zbor şi avea nevoie de "control medical special constant". Lufthansa fusese informată despre situaţie, iar compania aeriană a transmis informaţia Autorităţii aeronautice federale germane.
Andreas Lubitz "a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung. În plus, în ultima vreme, Andreas Lubitz traversa o criză în relaţia cu prietena sa, de care se despărţise, situaţie care probabil i-a accentuat afecţiunile.
Procurorii din Dusseldorf au anunţat vineri că printre documentele găsite în timpul percheziţiei la domiciliul copilotului Andreas Lubitz se afla şi o adeverinţă medicală prin care era scutit de la serviciu din cauza unei boli. Adeverinţa era însă ruptă, iar Lubitz nu şi-a informat angajatorii despre acest lucru.
Anchetatorii germani au mai precizat că nu au găsit nici un bilet de sinucidere sau "vreun indiciu (de natură) politică sau religioasă" printre documentele descoperite în apartamentul lui Lubitz. "Totuşi, au fost găsite documente care conţineau informaţii medicale ce indică o boală şi tratamentul corespunzător (prescris) de medici", au precizat procurorii într-un comunicat.
Potrivit Parchetului din Dusseldorf, citat de CNN, scutirea medicală includea şi ziua în care Lubitz a provocat prăbuşirea avionului comercial, care circula de la Barcelona către Dusseldorf şi avea la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului.
Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Andreas Lubitz era apt de zbor, precizând că începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2008, dar le întrerupsese o perioadă, timp în care a fost însoţitor de bord. "A întrerupt cursurile o perioadă, le-a reluat şi a devenit copilot în anul 2013. A trecut toate examenele practice şi medicale", a subliniat preşedintele Lufthansa. El a adăugat că, dacă motivul era de natură medicală, regulile germane privind respectarea vieţii private ar fi împiedicat dezvăluirea acestor informaţii.
Anchetatorii au mai aflat că Andreas Lubitz avea probleme de vedere şi se adresase medicului înainte de tragedie. Doi oficiali apropiaţi anchetei au declarat pentru New York Times că el s-a adresat unei clinici din cauza problemelor de vedere care i-ar fi putut afecta capacitatea de a pilota avioane. Deocamdată nu se ştie cât de severe erau problemele pe care Lubitz le avea la ochi sau dacă acestea aveau legătură cu situaţia sa psihică. Potrivit unei surse din cadrul anchetei, autorităţile nu exclud posibilitatea ca problemele de vedere să fi fost psihosomatice.
Spitalul Universitar din Düsseldorf a afirmat într-o declaraţie publicată vineri că Lubitz a fost evaluat la clinica sa în februarie şi cel mai recent la 10 martie. Contactată telefonic sâmbătă, o purtătoare de cuvânt a refuzat să comenteze dacă pilotul a fost tratat de probleme de vedere, citând legile privind dreptul pacientului la intimitate. Vineri, instituţia a negat speculaţiile potrivit cărora Lubitz ar fi fost tratat de depresie în clinicile sale.
"Criminalul tacut" era un om bolnav si iresponsabil. Dar mult mai iresponsabili au fost cei care raspundeau de acest caz, fara a fi bolnavi psihic, poate doar bolnavi de lacomie, indiferenta si posibil cruzime. Daca un asemenea caz a fost posibil in Germania, tara care a inventat birocratia, inseamna ca au fost multi in cardasie unii cu altii ca acest pilot sa zboare in continuare. Din ce motiv? Se pot gasi multe. Dar gestul ramane. Sa fii un om normal si sa dai vina taman pe cel iresponsabil este unul dintre atributele unui om nu tocmai normal. Sa-i controleze cineva la cap pe cei de la Lufthansa si pe Daniel Dumitrescu.
Ca ce santampla daca intra vun boland in centrala di la Cernavoda? Sau daca ajunge la butoane? Sa nu ziceti ca nu vam zis!
Doamne, cât de superficial este analizată această catastrofă! Dacă un om bolnav psihic, a putut profesa, nu e vina lui. E vina celor din jur, care știu doar să-și încaseze salariile, a celor care au știut să beneficieze doar de avantajele legăturii cu un pilot. - Colegii de serviciu, au datoria morală să sesizeze modificările de comportament și să le anunțe superiorilor - care trebuie să ia măsuri preventive. - Medicii care au pacienți cu răspundere uriașă asupra unui grup de oameni, au datoria morală să anunțe superiorii angajatului de problemele de sănătate. - Părinții, rudele, apropiații, au și ei datoria de a anunța despre boala, sau suferința celui care are o astfel de meserie Omul acesta, bolnav psihic, a vrut să se sinucidă și a ales un mod sigur de a-și curma viața, cu obiectul din dotare (avionul pilotat). În mintea lui bolnavă, pasagerii nu existau. Era el, cu problema lui. Acest om bolnav, nu poate fi tratat ca un terorist care se sacrifică pe el, pentru a ucide în numele unui crez absurd! Dumnezeu să-i odihnească pe cei nevinovați, care au avut neșansa să urce în acel avion.
asa.cum.pasagerii.sunt.foarte.strict.verificati.fizic.inainte.de.imbarcare,ar.trebui.verificati.si.membrii.echipajului,sau.mai.ales.ei!niste.teste.de.baza.etilotest,masurarea.tensiunii,etc.pasagerii.platesc.o.gramada.de.bani,incredintandu-si.vietile,teoretic,pe.mainile.unor.oameni.competenti.si.apti.pentru.o.sarcina.atat.de.mare!