Proiectul educaţional "Igienă acasă şi la şcoală", extins
Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, continuă proiectul educaţional "Igienă acasă şi la şcoală", extins la nivel naţional. În anul şcolar 2010 – 2011, proiectul continuă în 15 judeţe din ţară, implicând 330 de şcoli şi 200 de grădiniţe.
Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, continuă proiectul educaţional "Igienă acasă şi la şcoală", extins la nivel naţional. În anul şcolar 2010 – 2011, proiectul continuă în 15 judeţe din ţară, implicând 330 de şcoli şi 200 de grădiniţe.Proiectul "Igienă acasă şi la şcoală" (www.zeromicrobi.ro) conţine o serie de activităţi dedicate copiilor din ciclul preşcolar (grădiniţe), celor din ciclul primar (clasele I-IV), cadrelor didactice şi părinţilor. Cea de-a doua etapă a proiectului a fost construită pe 3 piloni: concursul şcolar de campanii de igienă, concursul de scenarii şi jocul interactiv Germ Killer.
Judeţele în care se va desfăşura campania educaţională "Igienă acasă şi la şcoală", ediţia 2010-2011 sunt: Bucureşti, Iaşi, Cluj, Braşov, Timiş, Botoşani, Tulcea, Prahova, Olt, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Buzău, Vâlcea, Satu-Mare şi Maramureş.
Una dintre cele mai importante schimbări la nivelul structurii proiectului constă în faptul că cerinţele de lucru pentru copii implică mai multă interactivitate; pentru copiii din ciclul primar a fost introdus un concurs de scenarii în care aceştia se pot implica atât în secţiunea organizatorică (scenariu, regie, decor etc) cât şi în secţiunea artistică (interpretare). Interactivitatea duce la dezvoltarea relaţiilor interumane, un factor extrem de important în formarea copiilor, în dezvoltarea şi menţinerea rolului lor în cadrul familiei şi a şcolii, precum şi a creşterii încrederii în sine.
Descrierea programului educaţional
Scopul proiectului „Igienă acasă şi la şcoală” este creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la formarea abilităţilor de menţinere a igienei proprii şi a celorlalţi.
Platforma online a programului este www.zeromicrobi.ro
Programul este dedicat preşcolarilor şi şcolarilor cu vârsta cuprinsă între 4 şi 10 ani.
Componenta dedicată copiilor de vârstă preşcolară se desfăşoară în 200 de grădiniţe din ţară; dintre aceste grădiniţe, 50 au intrat în program chiar din faza pilot, desfăşurată anul trecut.
Componenta dedicată copiilor din sistemul de învăţământ primar conţine două concursuri şi anume concursul de campanii de igienă în care copiii sunt invitaţi să planifice şi să implementeze o campanie de igienă în şcoala în care învaţă, iar cel de-al doilea - un concurs de scenarii pentru o piesă de teatru pe tema igienei. Acest concurs are rolul de a crea un mediu interactiv între copiii din grupa de proiect, pentru participarea la concurs aceştia având sarcina să schiţeze pe hârtie toate detaliile unei piese de teatru, iar scenariul câştigător va fi premiat cu o tabără de creaţie în care copiii vor putea să pună în scenă, alături de specialişti, piesa de teatru pe care au planificat-o.
Cel de-al treilea pilon al campaniei este jocul interactiv Germ Killer care, prin activităţile sale, este menit să-i ajute pe copii să înţeleagă nevoia de a avea un spaţiu curat şi igienizat. Germ Killer este creat pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 14 ani şi poate fi jucat de copiii din toată ţara.
Pe lângă acestea, a fost dezvoltată o secţiune specială în cadrul website-ului www.zeromicrobi.ro, intitulată „Igienă cu Domestos”, dedicată părinţilor, ca promotori ai regulilor şi practicilor de igienă de acasă, secţiune în care aceştia pot găsi sfaturi practice pentru o curăţenie şi o igienă „ca la carte”.
Perioada de înscriere în concurs s-a prelungit cu încă o săptămână.