De ce avem nevoie de un ghid spiritual
In tot ceea ce facem avem nevoie de un ghid. Daca dorim sa invatam sacantam la un instrument sau lucram intr-un anumit domeniu avem nevoiede cineva care sa ne indrume. Cand incepem singuri ne entuziasmam lainceput, iar dupa o vreme ne lasam, apoi ne aducem aminte si ne punemdin nou pe treaba si iar ne plictisim.
Timpul trece astfel cu alternari de activitate si de lene panacand renuntam definitiv. Daca avem un profesor, dorim sa meritamaprobarea si stima sa si lucram asiduu pentru a fi pregatiti in ziua derepetitii. Profesorul ne corecteaza erorile, ne incurajeaza si astfel,sub conducerea sa, intr-o zi vine si aprecierea publicului. Niciodataun mare muzician nu a ajuns in culmea carierei sale fara profesor.
La fel este si domeniul spiritual. Daca nu avem un Maestru (profesor sauinstructor), este foarte dificil sa fim perseverenti. Credem ca ar fibine pentru noi sa ne apucam de meditatie, facem diferite eforturi sa neschimbam, dar curand renuntam, ne lasam prada vechilor obiceiuri. Dupaun timp ne reamintim de bunele noastre intentii si ne reapucam... panain ziua in care renuntam definitiv.
Cu ajutorul unui Maestru (profesor, instructor) ne simtim in modcontinuu stimulati; prin cuvintele sale, prin exemplu sau, el continuasa ne antreneze. La un moment dat el atinge latura noastra sensibila,incepem sa-l admiram si sa-l iubim fara sa ne dam seama de schimbarilecare se petrec in interiorul nostru, fara sa ne dam seama ca am inceputprocesul de transformare. Binenteles ca nu este asa simplu, putem sa neimpiedicam, sa recadem in greselile noastre, dar de fiecare data vom luadecizii mai bune, pana cand forta acestor decizii va fi predominanta;atunci inseamna ca ne-am transformat. Cel mai grav nu este sa recademin greselile noastre, prada obiceiurilor vechi, cel mai grav este saabandonam speranta, sa nu mai facem eforturi pentru a ne corecta. Trebuiesa cunoastem puterea unei decizii. In cartea Alchimistul a lui PauloCoelho exista o fraza magistrala: Cand vrei ceva, tot Universul conspirala realizarea dorintei tale.
Din ziua in care Maestrul ii arata unui invatacel pericolul drumului pecare este gata sa-l urmeze, acest om decide in mod sincer sa se schimbe,aceasta decizie constituie un punct de plecare, nu conteaza ce a fostinainte, conteaza ceea ce face din acel moment, si chiar daca nu sevede pe loc, dupa un timp aceasta decizie isi va arata utilitatea prinrezultatele care nu vor intarzia sa apara.
Necesitatea unui ghid spiritual este data de natura speciala a LumiiSpirituale. Este mai bine sa nu intram in aceasta lume, decat sa intramfara un Maestru care sa ne ghideze, asa cum fac altii. Ei considera cadaca au cumparat anumite carti cu tehnici de meditatie si de respiratie sepot lansa in practicarea acestor tehnici fara sa-si dea seama ca acesteexercitii gresit intelese si gresit puse in practica ii pot ruina fizicsi psihic.
Oamenii obisnuiti sunt de obicei foarte mandri si orgoliosi, consideraca nu au nevoie de ghizi. Dar daca vor sa conduca o masina ei isi iauun instructor care sa-i invete sa sofeze, daca vor sa faca o ascensiunemontana, isi iau un ghid montan, insa ei considera ca in lumea spiritalanu ai nevoie de ghid, cu toate ca in explorarea acestei lumi pericolelede a te rataci sunt mult mai mari. De aceea exista atatia neinitiatiprintre asa-zisi spiritualisti, ei s-au angajat in explorarea acesteilumi fara ghid si s-au ratacit.
Acest lucru nu s-ar fi intamplat daca ei ar fi inteles, inca de lainceput, un lucru esential: ca trebuie sa-si pregateasca intrarea inaceasta lume prin cultivarea anumitor calitati si virtuti: iubirea,blandetea, bunatatea, puritatea, curajul, cinstea, deschiderea, etc.,deoarece in aceasta lume vointa nu este suficienta.
Eroarea multor spiritualisti este ca ei nu isi creeaza o baza solidapentru activitatea lor spirituala. Ei se lanseaza fara nici o pregatirein aceasta lume, considerand ca este suficient sa doreasca pentru caLumea Spirituala sa se deschida si sa le cada la picioare. Din pacatenu este chiar asa, dupa cum am mai spus, nu este suficienta vointa.
Pregatirea este cea mai indelungata in domeniul spiritual. La ora actuala,meditatia a devenit o moda, dar a medita nu se face asa, pur si simplu,iti trebuie o pregatire. Cum vrem sa facem pe cineva sa mediteze cand aceapersoana nu a avut niciodata un ideal inalt, care nu iesit niciodata dincapriciile sale, din dorintele sale, din viciile sale, din vinul sau, dintutunul sau? Asupra ce mediteaza acea persoana? Asupra banilor, asupraputerilor, asupra unui barbat sau femei de sedus? Cum poate cineva samediteze cand nu are un ideal inalt care sa-l scoata din viata ordinara,obisnuita pe care o duce? Este imposibil pentru cineva sa mediteze inaintede a-si fi invins anumite slabiciuni si de a intelege anumite adevaruri;nu numai ca nu poate dar este chiar periculos sa o faca, pentru el,pentru integritatea sa fizica si psihica.
Partea cea mai remarcabila a practicii interne este ca nici un exercitiude gandire nu ramane fara rezultat. Intotdeauna exista rezultate. Doar caaceste rezultate sunt favorabile atunci cand suntem ghidati si practicamcorect sau mai putin favorabile atunci cand nu ne pregatim si cand nupracticam corect. Esentialul nu este sa fi inteligent, bogat, puternic;nu, esential este sa fii bine ghidat.
De aceea practicile interne taoiste, reunite sub denumirea dealchimie interna taoista, nu se practica fara un maestru (profesor,instructor). Rolul acestuia este de a ne indruma pasii fara graba, sa nedea tehnicile in mod gradat si in functie de nivelul la care am ajuns,iar primul pas il reprezinta vindecarea corpului. Tehnicile care ne ajutasa ne recapatam sanatatea emotionala, fizica, mentala si spirituala sunt:surasul interior, orbita microcosmica, sunetele vindecatoare, automasajulqi, precum si cele de cultivare a energiei sexuale, dar dupa ce primeleau inceput sa dea rezultate.
Aceste tehnici ne fortifica organismul, ne ajuta sa ne transformamemotiile negative in emotii pozitive, sa ne centram, in asa fel incatsa nu mai fim usor influentati de mediul exterior. Prin practicareaacestor exercitii devenim mai puternici, mai sanatosi iar organismulnostru devine apt sa inmagazineze mari cantitati de energie si in acelasitimp sa prelucreze si sa rafineze diferitele tipuri de energii cu carelucram. Aceste tehnici reprezinta baza practicilor energetice interne insistemul taoist si de ele depinde evolutia noastra ulterioara. Despresurasul interior se spune ca este exercitiul cu care incepe si cu carese sfarseste practica interna, iar la fiecare nivel de practica ne vomintalni cu aceasta tehnica.
Instructor de Taiji Quan si Qi Gong
telefon: 0722.19.78.74
e-mail: costin.tao@k.ro