În acest sezon Tommy Hilfiger îşi explorează pasiunea pentru mediul nautic, văzută printr-un filtru nostalgic, unde influențele formale maritime se întrepătrund cu romantismul unei ere demult apuse.
Este locul unde masculinul întâlnește femininul, fascinant și distractiv, prin combinații neașteptate care oferă un sentiment jucăuș de ireverență și fler cinematografic. Imaginează-ți o fată care găsește rochia preferată a bunicii sale, rochie din anii ’40, peste care aruncă haina iubitului și o pereche de pantofi strălucitori, înainte de a fugi pe ușă. Acest spirit lipsit de griji stă la baza liniei de toamnă 2016, atingând toate codurile clasice într-o manieră fantezistă.
Hainele militare aduc un element de tradiție, chiar daca sunt reinterpretate prin schimbarea croielii în stilul supradimensionat, folosind țesături din lână groasă, tivite cu elemente precum medalii și lingouri aurii. Puloverele pescărești sunt reinterpretate cu bucăți de tulle iar pantalonii evazați marinărești sunt realizați din catifea, ținuta perfectă pentru espadrile sky-high cu funde mari din paiete. Mixul continuă cu topuri dungate Breton style realizate din piele, pajamas simpatice și rochii de mătase imprimate cu motive inspirate din modelele de tatuaje marinărești. Intr-o lume dominată de casual, este atât de bine să porți ceva cu adevărat special. Această colecție recunoaște romantismul trecutului și îmbrățișează energia tinerească a prezentului.
Show-ul a debutat și s-a încheiat cu supermodelul Gigi Hadid, noul brand ambasador al lui Tommy Hilfiger pentru linia de damă, iar în cadrul show-ului au prezentat top modele precum Hailey Baldwin, Sara Sampaio, Taylor Hill, Martha Hunt, Binx Walton, Imaan Hammam, Julia Nobis, Fei Fei Sun și Stella Maxwell.
Printre invitații din front row s-au numărat surorile Suki și Immy Waterhouse; style icon Olivia Palermo și soțul său, modelul Johannes Huebl; modelele Jourdan Dunn și Lucky Blue Smith; art directorul francez și modelul Julia Restoin Roitfeld; artista mexicană Thalia; muzicianul Justine Skye; DJ-ul și antreprenoarea Hannah Bronfman alături de logodnicul său Brendan Fallis.
Familia lui Gigi a fost prezentă pentru a-i oferi susținere în timpul prezentării, inclusiv mama sa Yolanda Foster și fratele Anwar Hadid. De asemenea, în primul rând s-au aflat fiicele legendelor rock-ului, dintre care Alexandra Richards, Tali Lennox, Sofia Richie și Kenya Kinski-Jones.
În fiecare sezon, Tommy Hilfiger folosește inovații digitale pentru a transforma setting-ul show-lui și pentru a face accesibilă această experiență fanilor din toată lumea – de la oaspeții din New York până la fanii ce urmăresc prin livestream și prin canalele de social media de pe tot mapamondul. Consumatori, bloggeri, influencers și membrii media au cu toții posibilitatea să întrețină conversații despre modă, intr-o manieră dinamică, democratică și multi-dimensională.
Sărbătorind fuziunea dintre social media și fotografia de fashion show, selected Instagramers au avut acces la “InstaPit” – dedicated Instagram Media Pit – la show-ul Colecției Hilfiger pentru Toamna 2016. “InstaPit” aduce o interpretare modernă fotografiei de modă de la NYFW care completează media tradițională printr-un spațiu dedicat exclusiv utilizatorilor de Instagram, pentru a surprinde ținutele Colecției Hilfiger pentru Toamna 2016, direct de la apariția pe podium. Oaspeții din InstaPit i-au inclus pe top Instagramer-ii și fotografii Nash Grier, Bethany Mota, Bryant Eslava, Stefanie Giesinger și Lee Oliveira, printre alții.
Tommy Hilfiger este de asemenea primul brand de la NYFW care debutează cu aplicația GPS Radar pentru Apple Watch. Aplicația le oferă participanților la show o experiență exclusivistă la Săptămâna Modei – acces rapid – deoarece technologia oferă posibilitatea utilizatorului de a încărca rapid RSVP-urile, scanare în timpul evenimentelor, primirea notificărilor depre show, la minut. Invitații ce folosesc aplicația GPS Radar pe Apple Watches primesc imagini cheie de pe podiumul Hilfiger, front row și backstage, și au putut să treacă de coada dinaintea show-lui cu ajutorul unei “fast lane” dedicată exclusiv utilizatorilor aplicației.
Show-ul a marcat în același timp introducerea noului canal Snapchat al lui Tommy Hilfiger, care a fost lansat de supermodelul Gigi Hadid înainte de începerea prezentării. Primul post de Snapchat al brand-ului a oferit audienței acces în backstage.