Stilistul Irina Markovits îți dezvăluie secretele unei ținute perfecte
Vrei să înveți ABC-ul unei ținute perfecte și să descoperi ce stil ți se potrivește? Universul DallesGO, cea mai interactivă platformă de cursuri after-work din domeniul industriilor creative, lansează a cincea ediţie de cursuri after work.
Vrei să înveți ABC-ul unei ținute perfecte și să descoperi ce stil ți se potrivește? Universul DallesGO, cea mai interactivă platformă de cursuri after-work din domeniul industriilor creative, lansează a cincea ediţie de cursuri after work.Cursurile DallesGO se adresează persoanelor moderne şi dinamice, celor care doresc să-şi urmeze pasiunile, dar şi celor care urmăresc să-şi accelereze formarea profesională către domenii noi.
Irina Markovits, profesorul care le va dezvălui cursanților tainele stilismului, este unul dintre cele mai creative nume din industrie, fiind printre cei mai cunoscuți stiliști autohtoni, cu experiență în domeniile fashion, jurnalism de modă și consultant de imagine.
1. Eşti jurnalist de modă şi consultant de imagine cu proiecte dintre cele mai diverse zone. Cum vei concentra şi transmite totul cursanţilor?
Am gândit o structură foarte coerentă, care în cele 12 săptămâni de curs atinge suficient de multe subiecte – de la momente importante din istoria modei la cum creezi un moodboard sau cum evaluezi corect tipurile de siluete feminine – dar include și multe teme practice. La final, participantele la curs vor înțelege atât ce înseamnă universul modei și pregătirea pentru meseriile din modă, vor avea un bagaj de informații utile despre ce presupune meseria de stilist, își vor exersa creativitatea și ochiul, și vor fi avut și ocazia de a pune totul în practică, atât pe propria persoană cât și pe un client fictiv.
2. Nu e prima dată când susţii astfel de cursuri. Cum sunt cele de la Universul DallesGO diferite de cele pe care le-ai ţinut până acum?
Spre deosebire de atelierele mele de stil personal, cursurile pe care le voi ține la DallesGO îi au mai mult în vedere pe cei care au o pasiune pentru industria modei și vizual, cei care doresc să își pregătească o viitoare carieră în visual merchandising, stilism sau retail. Așadar, accentul se va pune în egală măsură pe o cunoaștere a universului modei, pe informații de stilism personal, dar și pe o aplicabilitate imediată și o exersare a creativității.
3. Care e partea ta preferată din experienţa cursurilor de stilism sau consultanţă de imagine? Tu cu ce rămâi?
Experiența cursurilor este foarte diferită de cea a sesiunilor individuale, de stilism personal. La cursuri interacțiunea este foarte intensă, mă bucură enorm să văd cum participantele își fac „temele”, cum îmi împărtășesc revelațiile lor stilistice, nedumeririle, emoțiile și, la final, să le observ evoluția. Sesiunile private sunt mai particularizate, mai intime. Se creează o legătură strânsă între mine și clientă – este vorba de încredere, de înțelegere a unor nevoi, a unor gusturi și emoții, drumul este făcut împreună. Sunt fantastice, de nedescris momentele când femeia respectivă descoperă, în oglindă, cât de frumoasă poate fi! Astfel de momente sunt memorabile.
De foarte multe ori rămân cu prietene – fie dintre cursante, fie dintre cliente! Dar pe lângă asta, eu însămi evoluez. De la o serie de curs la alta, modific puțin traseul și conținutul modulelor în funcție de ce mi-am dat seama că este relevant pentru cursante, pentru sesiunile de consultanță de stil sunt în permanență la curent cu ce se întâmplă în domeniu (magazine noi deschise, designeri și publicații noi apărute), învăț să mă mulez pe diferite personalități.
4. Ce fel de oameni ar trebui să se înscrie la cursuri? E nevoie de o pregătire iniţială sau de experienţă?
Nu este nevoie de nici un fel de pregătire anterioară, ci doar de interes pentru modă, dorința de a învăța lucruri noi, de a-ți exprima creativitatea, de a aborda vestimentația cu profesionalism și discernământ, nu doar prin ochii unui cumpărător obișnuit.
5. Ce metode interactive ţi-ai propus să foloseşti? Cum ţi-ai propus să-i provoci pe cursanţi?
Vor exista teme practice și chestionare, vom crea colaje de imagini pe baza unor teme (tendințe, culori, concepte) și ținute complete și accesorizate, vom avea sesiuni de întrebări și răspunsuri, inclusiv vom discuta și evalua opțiunile vestimentare și stilurile fiecărei participante la curs.
6. Styling, jurnalism de modă sau consultanţă de imagine – care e partea ta preferată şi de ce?
Le iubesc în egală măsură, fiecare îmi permit să accesez o altă parte a creativității proprii – în scris, în comunicarea interpersonală sau estetică, vestimentară și cromatică.
7. Care parte a domeniului crezi că ar trebui dezvoltată la noi? Unde crezi că e nevoie de forţe proaspete şi viziuni noi?
Personal, mi-ar plăcea să văd în primul rând jurnaliști de modă foarte bine pregătiți: oameni care își cultivă dragostea pentru frumos, au cunoștințe solide despre istoria modei și a artei, știu cum să privească și să interpreteze designul contemporan, știu să scrie corect, convingător și expresiv. Din păcate, în momentul de față astfel de persoane sunt puține la noi. Nu este suficient să faci plimbări zilnice prin mall-uri sau să faci act de prezență la un eveniment despre care scrii un rând pentru a te numi jurnalist de modă.
Zona de visual merchandising - fie de vitrină, fie de magazin – este o altă zonă unde o infuzie de oameni bine pregătiți și creativi poate schimba multe. Pe lângă plăcerea estetică pe care o avem în momentul observării unui magazin plăcut estetic sau a unei vitrine care transmite un mesaj, astfel de inserții de frumos în vizualul cotidian educă populația, tinerii, consumatorii.
8. Pentru ce va fi pregătit un absolvent? Pentru piaţă sau pentru folosul propriu?
Cursul de stilism și tendințe este o bună rampă de lansare pentru câteva dintre meseriile modei, iar absolvenții vor fi cu atât mai bine pregătiți dacă urmează și modulul de avansați ținut de Ovidiu Buta. Dacă participarea la curs vine din această dorință, la finalul celor 12 săptămâni vor putea să se gândească cu seriozitate la o viitoare carieră de stilist pentru o revistă sau pentru o casă de producție de film, de visual merchandiser, de personal shopper. Pe de altă parte, absolut tot bagajul de cunoștințe obținut în timpul cursului le va fi util în plan personal. Vor ști să își creeze ținute creative, să își aleagă hainele cu mai multă atenție, să își depășească tiparele stilistice, să aprecieze moda vintage, să citească altfel o revistă de modă.
9. Încotro ar trebui să o apuce un absolvent al cursurilor tale? Care ar fi următorul pas firesc, pe care îl încurajezi?
Etapa următoare ar trebui aleasă în funcție de finalitatea pe care și-o doresc. Dacă direcția dorită este a unei profesii din industria modei, pasul doi este cursul de stilism-avansați, apoi cea a unui stagiu pregătitor la o revistă de modă, într-un magazin de fashion retail sau pentru unul din site-urile românești care promovează designeri români. În cazul în care utilitatea cursului rămâne în zona stilului personal, cât de frumos ar fi un blog de stil personal sau, macar, un exercițiu zilnic de creativitate vestimentară?