Oamenii din vânzări
Pentru a vinde, ei se vor inspira în ținute din toate categoriile descrise mai sus, în funcție de situația în care se află. Uneori vor fi ambasadorii firmei, alteori echivalentul CEO-ului, transmițând încredere și siguranță viitorilor clienți; dar pot avea și rolul de avocați care luptă pentru realizarea intereselor companiei.
Ambasadorii
“Doriți să vă inspirați pentru o ținută neutră, potrivită oricărei ocazii, ce nu va da greș niciodată la o întâlnire de afaceri, indiferent de natura sa? Urmăriți garderoba ambasadorilor! Exclusiv constituită din elementele clasice: costumul bleumarin, gri închis sau negru, fără dungi sau carouri. Extremele se constituie în țesăturile cu un tipar foarte discret, observabil de la maxim 50 de cm distanță. Accesoriile vor urma același trend: cravate foarte clasice, modele sobre de bleumarin, negru sau gri, fără batistă de buzunar”, explică Vlad Mariș, fondator Mariș - Made to Measure.
Există și o serie de reguli generale ale ținutei profesionale pe care trebuie să le urmeze orice domn:
1. Să poarte un costum ce i se potrivește ca măsură (de aceea pot alege să își construiască un costum la comandă, adaptat pe măsurile sale personale). Nu va alege niciodată un costum prea lung la mâneci (palmele nu trebuie să fie acoperite de mâneci), cu pantalonii prea lungi (maxim un fald în partea din față, iar la spatele pantofului să cadă perfect drept).
2. O garderobă trebuie construită începând cu elementele de bază (costumul bleumarin și cel gri), apoi se vor adăuga elementele ce îi descriu stilul personal și gusturile.
3. Pantofii vor fi aproape întotdeauna maron (pentru costumele bleumarin) și negri (pentru costumele gri).
4. Cel mai practic costum pentru mediul profesional este cel la doi nasturi, cu două șlițuri la spate și reverul drept sau crestat (gulerul și reverul formează un unghi drept).
5. O ținută elegantă nu va fi influențată niciodată de moda unui anumit an.