Interviu cu Sara Donaldson, deținătoarea blogului de fashion australian harperandharley.com și una dintre protagonistele show-ului Fashion Bloggers de la E!
Modă / 06.01.2015

Sara Donaldson (25 de ani) este una dintre cele 5 blogger-ițe australiene de modă care apar în noul show Fashion Bloggers de la E!, care va avea premiera duminică, 4 ianuarie, la ora 22:00 și care urmăreşte vieţile intense ale celor mai cunoscute blogger-iţe independente de fashion, beauty şi lifestyle din Australia.

Alături de Sara Donaldson, în show mai apar Amanda Shadforth - Oracle Fox, Kate Waterhouse - KateWaterhouse.com, Margaret Zhang - Shine By Three și Zanita Whittington - Zanita. În această serie, vedem cum fetele acoperă toate evenimentele de top din fashion din lume (printre care se numără accesul în culise la Săptămâna Modei de la New York şi filmări alături de Baletul Australian la exclusivistul resort Qualia din Insula Hamilton) şi reușesc să apară pe o primă copertă de revistă. Ajung şi să stea de vorbă cu unele dintre cele mai mari nume din fashion, printre care Diane Von Furstenberg, Giuliana Rancic, Nicky Zimmermann, Alex Perry, Dion Lee şi Kim Kardashian.




Te rog frumos să ne spui, mai întâi, câteva cuvinte despre tine: cine este Sara Donaldson?


Sara Donaldson: Am 25 de ani, scriu pe blogul personal de modă, www.harperandharley.com, de 6 ani, de pe vremea când eram studentă la Marketing, la Queensland University of Technology, în Australia. Mi-am dorit dintotdeauna să lucrez în industria modei, dar nu știam exact cum să pătrund în acest domeniu, așa că m-am decis să studiez Marketing și am început să scriu pe blogul meu de fashion. Online-ul s-a dezvoltat mult mai rapid decât se aștepta oricine, așa că blogul meu m-a ajutat foarte mult: m-a adus în locul potrivit, la momentul oportun.



Ai spus că ai început să faci blogging acum 6 ani, de ce ai ales un blog personal de fashion?

La început a fost, mai degrabă, un hobby. Treptat, s-a transformat într-o ocupație care îmi ocupă din ce în ce mai mult timp, așa că acum nu mai am un job full time. Mă dedic blogului și show-ului de la E!, Fashion Bloggers. Și este minunat!


Povestește-ne câte ceva despre Fashion Bloggers, despre ce este vorba?


Este un serial despre câteva blogger-ițe de modă din Australia. Îmi place foarte mult fiecare episod, pentru că arată publicului culisele blogging-ului, cum se scriu post-urile, cum realizăm fotografiile, care sunt relațiile dintre noi - cele 5 fete care participăm la acest show. Ne cunoaștem de mult timp, ne înțelegem foarte bine, așa că lucrurile au decurs foarte plăcut. Publicul ne va urmări pe măsură ce lucrăm pentru blogurile noastre, participăm la diverse evenimente, la Săptămâna Modei de la New York sau de la Paris, de exemplu, va putea să observe și relațiile dintre noi, dar și să afle ce se poartă, ce e nou în modă. Îmi place foarte mult Fashion Bloggers, sper că și publicul va fi la fel de încântat ca mine!




Deci Fashion Bloggers va da publicului și sfaturi legate de modă, nu numai de blogging? Vom putea afla ce se poartă și ce nu?

Sigur, veți afla cum ne alegem subiectele pentru blogurile noastre de modă, cum realizăm fotografiile, dar și ponturi și sfaturi legate de tendințe, ce se poartă și ce nu, cum să îți alegi ținutele, cum să îți alcătuiești garderoba. Publicul poate să afle câte ceva de la fiecare dintre noi și fiecare episod în parte va veni cu noi sfaturi legate de modă și tendințe.




Care este cel mai important lucru pe care l-ai aflat despre tine în timpul filmărilor la seria Fashion Bloggers?


Cred că cel mai important este faptul că am înțeles că trebuie să fiu eu însămi. Nu este ușor să ai în cea mai mare parte a timpului o cameră video pe urmele tale, de aceea trebuie să fiu cât mai naturală, pentru că publicul observă dacă nu este așa.




Poți spune că Fashion Bloggers ți-a adus mai multă faimă decât înainte de difuzarea serialului în Australia? Sau a crescut traficul pe  blogul tău?


Bineînțeles, a avut o influență foarte mare atât asupra mea, cât și a blogului meu de fashion. Show-ul a debutat în octombrie în Australia și s-a bucurat de un mare succes, a fost foarte bine primit de public, prin urmare și traficul pe blogul meu a crescut semnificativ. Am devenit un nume destul de important în industria modei, ceea ce scriu pe blog contează, iar acest lucru nu poate decât să mă bucure nespus!

 
Ești o vedetă în Australia acum, te recunoaște lumea pe stradă?

Da, uneori mă oprește lumea pe stradă și mă salută. Sunt destul de timidă atunci când mă salută, dar le sunt recunoscătoare pentru asta și le mulțumesc. În fond, acest lucru mă face să fiu mândră de mine!

 
De unde vine numele blogului tău, Harper and Harley?

Sunt două nume care îmi plac foarte mult, Harper este o fată chic, iar Harley mai îndrăzneață. Îmi imaginez că eu sunt undeva, la mijloc, între stilurile lor.


 


Am citit pe pagina de Instagram a blogului tău că ai ales să îți reduci garderoba la haine și accesorii în negru, alb și gri. Recent, am aflat că Marsala va fi culoarea nului 2015, ai de gând să urmezi această tendință?

(râde) Nu, în niciun caz! Atunci când ai un blog de modă, iar cititorii tăi sunt obișnuiți să găsească un anumit stil acolo, este foarte important să te diferențiezi de restul blogurilor și să păstrezi această diferență. Deci o să păstrez amprenta negru-alb-gri, rămân fidelă stilului meu. Nu cred că trebuie să îmi schimb stilul doar pentru că se schimbă tendințele în modă!

 

Ce sfat ai da unei tinere care vrea să devină fashion blogger?


Cred că cel mai important este să aibă un conținut constant, să își formeze un brand, o identitate și să știe exact cui i se adresează, despre ce anume vrea să scrie. Conținutul este esențial, nu poți să mai adaugi câte un text la două săptămâni, sau atunci când îți aduci aminte. Ideal ar fi să scrii de 5 ori pe săptămână, ca să îți atragi cititorii. Altfel, nu vor reveni pe blogul tău.
 

Ai spus că ai studiat Marketing, te-au ajutat studiile să crești traficul blogului tău?

Da, categoric. Studiile de Marketing și faptul că am lucrat, pe diverse poziții, pentru mai multe branduri de fashion m-au ajutat să înțeleg și să cunosc piața. Marketingul este o latură importantă a construirii unui brand și a menținerii acestuia în piață.
 

Te folosești de canalele social media pentru promovarea blogului?


Da, Instagram, Facebook, Twitter sau Pinterest asunt canale de promovare foarte bune.
 

Cum reușești să îți faci timp pentru toate: blog, show și toate celelalte acitivăți?

Uneori este mai greu, dar sunt foarte bine organizată în ceea ce privește munca, perioadele în care călătoresc și celelalte activități.

 

Îți mai rămâne timp pentru tine?

Sigur că da. Tocmai pentru că sunt destul de organizată, reușesc să îmi fac timp pentru mine, să am câte o zi liberă, să plec în vacanțe, să mă ocup de casă sau să ies cu prietenii în oraș. Cred că este foarte important să echilibrezi munca și timpul pentru tine însăți.

 

Noua serie Fashion Bloggers va avea premiera la E! duminică, 4 ianuarie, la ora 22:00 și va fi difuzată săptămânal.

Vezi galeria foto
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro