Burberry a prezentat la Londra, in Kensington Gardens prima colectie care unifica cele trei linii Prorsum, London si Brit sub label-ul “Burberry”. Colectia Februarie 2016 se intituleaza “A Patchwork” si este creata pentru o audienta globala, nu mai tine cont de sezoane si poate fi comandata imediat.
Colectia, un mix de imprimeuri si texturi, are ca tema de inspiratie muzicienii britanici si stilul acestora de-a lungul timpului. Materialele si texturile sunt stralucitoare si au nota vizibila de extravaganta. Christopher Bailey (Chief Creative Officer si Chief Executive Officer Burberry) propune in aceasta primavara rochii A-line din paiete stralucitoare cu flori mari, rochii plisate cu insertii din piton, pantaloni evazati, jachete de inspiratie military, cape, paltoane din casmir si evident trench-uri. Ca materiale, au fost mixate pitonul stralucitor cu florile metalice, geometriile din jacard, florile din paiete cusute manual cu lame, matase si casmir. Tehnicile folosite sunt revolutionare: s-au folosit materiale cu doua fete, piele cu un aspect lucios, broderie si aplicatii cusute manual, patchwork-uri. Paleta coloristica este indrazneata, dar bine temperata si combina nuante de rosu, albastru safir, verde military, mustar, teal metalizat, albastru navy, bleu pudrat.
Modelele prezente in show, Edie Campbell, Ruth Bell, May Bell, Hayett Belarbi McCarthy si Rebekka Eriksen au fost machiate de Wendy Rowe intr-un stil nou, influentat de paleta de nuante “electrice” a show-ului si grafismele din broderie cu paiete. Acestea au defilat pe un catwalk “circular”, special construit in Kensington Gardens pentru acest show de moda, pe muzica live a solistului britanic Jack Bugg. Show-ul s-a bucurat de o audienta de exceptie, printre celebritatile prezente la show s-au numarat: Naomi Campbell, Rosie Huntington- Whiteley, Suki Waterhouse, Ellie Goulding, Tom Odell, Claire Maguire, Clemence Poesy, Alexa Chung, Elisa Sednaoui, Mario Testino, Olivia Palermo, Mira Duma, Elena Perminova.
Colectia este deja disponibila in flagship store-ul din 121 Regent Street, unde va ramane pentru o saptamana, iar apoi va fi mutata in magazinul din Faubourg Saint-Honore din Paris. In Romania, flagship-ul Burberry se afla pe strada Luterana nr. 4 si este cel mai mare din sud-estul Europei.
Ca noutati, au fost introduse accesoriile: The Buckle Boot (cizme wellington cu detalii patchwork, ghete structurate din piele de sarpe si piele peliculizata), The Patchwork (o colectie de genti, inspirata din cureaua trench-ului iconic Burberry; fiecare geanta are propriul design si nume; acestea sunt disponibile intr-o varietate de culori, texturi si detalii; gentile pot fi purtate pe post de clutch, pe umar sau pe incheietura mainii).
Inovatie tehnologica
Lansarea colectiei a marcat si o colaborare inedita cu Apple TV. Printr-o aplicatie disponibila pe Apple TV si printr-o telecomanda, audienta globala poate revedea show-ul de moda si analiza in detaliu look-urile, design-urile si produsele colectiei. Totodata, consumatorii de moda din toata lumea vor putea apela un serviciu de consultanta Burberry prin care vor putea preselecta piese vestimentare.
Burberry a debutat pe AppleTV in luna ianuarie a acestui an printr-un livestream al colectiei masculine de moda, devenind primul brand de lux care a transmis un show de moda prin aceasta platforma. Aplicatia Burberry dezvoltat pentru AppleTV ofera acces audientei globale de a viziona filmari cu muzicieni britanici, selectii ale unor show-uri de moda anterioare, tutoriale de frumusete prezentate de Wendy Rowe (consultantul de make-up al casei de moda), dar si alte momente live ce vor fi expuse publicului pe parcursul anului. Aplicatia Burberry pentru Apple TV este cea mai recenta inovatie tehnologica dintr-o serie ce a inclus lansarea unui canal dedicat pe Apple Music (septembrie 2015) si a unei colaborari inedite prin care s-a transmis live prin iPhone 5S show-ul prezentarea colectiei de primavara-vara SS14 (septembrie 2013).
Mai mult, printr-o serie de postari speciale, Burberry a dezvaluit look-uri cheie, prezentate pe podiumul de moda pe platforme social media, precum Facebook, Google+, Twitter, Instagram, Sina Weibo, LINE, YouTube si YouKU. Coloana sonora a show-ului de moda va fi disponibila pe iTunes store si pe Apple Music prin Burberry Apple Connect.