Viziunea Fendi asupra elegantei
Casa de moda Fendi este celebra pentru posetele bijuterie si parfumurile deosebite, insa mai ales pentru hainele de blana. Atat linia Fendi, cat si ramura pentru tineret, Fendissime, constituie o emblema a luxului desavarsit. In viziunea Casei de moda Fendi, eleganta inseamna blana naturala, parfumuri fine si accesorii chic.
Povestea brandului Fendi a inceput in 1918, cand Adele Casagrande a deschis un magazin in Roma ce comercializa blanuri si haine de piele. Magazinul a primit numele sub care il cunoastem astazi in urma casatoriei lui Adele cu Edoardo Fendi. Pe masura ce afacerea a devenit mai profitabila, Adele si-a implicat si cele cinci fiice Paola, Carla, Anna, Franca si Alda in dezvoltarea magazinului. In 1965, familia Fendi si-a unit fortele cu designerul Karl Lagerfeld, care a ajutat la nasterea primei colectii Fendi de succes.
In urma decesului parintilor, surorile si-au impartit strategic sarcinile companiei. Paola se ocupa de haine, Anna crea posetele si accesoriile, Franca se ocupa de magazinele de pielarie si de gentile de voiaj, Alda de magazinele de blanuri, iar Carla (poreclita de ele Generalul) le supraveghea atent.
Copiii celor cinci surori au dezvoltat o ramura separata a companiei dedicata tineretului - Fendissime.
In 1969 Fendi a lansat prima colectie pret-a-porter, iar in 1996, prima colectie haute couture de blanuri. Pentru vestimentatia de zi Lagerfeld a creat haine de blana casual, geci din denim in combinatie cu blana si s-a remarcat prin modul in care a combinat estetica clasicului cu elemente high tech.
In prezent Fendi are circa 100 de magazine, in cele mai importante orase ale lumii, desi cel mai renumit magazin al sau se afla in Roma. In 1999, Fendi s-a unit cu Prada si grupul Louis Vuitton Moet Hennessy.
Karl Lagerfeld si-a prezentat colectia toamna-iarna 2004/2005 in cadrul "Milano Fashion Week". El a renuntat la stilul vintage, intens promovat in acest sezon, pentru a crea o colectie cu accente futuristice, marcate de bijuteriile masive din argint cu modele tribale, insa a mizat pe elementul care a nascut acest brand, si anume blana.