Escada, in colaps financiar
La fel ca si alte firme producatoare de haine de lux, Escada a inregistrat pierderi grele in domeniul vanzarilor, incepand inca de acum doi ani
La fel ca si alte firme producatoare de haine de lux, Escada a inregistrat pierderi grele in domeniul vanzarilor, incepand inca de acum doi ani. Numai anul trecut, raportul financiar a evidentiat pierderea a 70,3 milioane de euro, de peste doua ori fata de pierderile inregistrate in 2007.
Potrivit bloomberg.com, lovitura de gratie a reprezentat-o scaderea radicala (cel putin cu o treime) a cotatiei actiunilor companiei la bursa de la Frankfurt. Per total, datoriile insumeaza nici mai mult, nici mai putin de 187,6 milioane de euro. Compania, cu sediul la Munchen, a intrunit de urgenta consiliul executiv pentru a incerca solutionarea acestei crize, dar actionarii au decis sa ceara intrarea sub protectia legii falimentului. Ce inseamna asta? Practic, datoriile firmei nu sunt sterse, in schimb nu li se mai adauga si altele. Odata intrata in faliment, bunurile detinute de Escada pot fi evaluate la un pret corect si vandute pentru achitarea datoriilor.
Recunosc ca vestea m-a socat, dar cel mai mult ma intristeaza ca, desi n-au trecut decat doua saptamani de la anuntul oficial, deja cei de la wikipedia.com se refera la Escada la timpul trecut: “was”, “had”… E trist ca, dupa mai mult de 30 de ani de activitate - si inca ce activitate! – un brand international se vede nevoit sa-si declare afacerea falimentara.
Cu siguranta, asa ceva nu prevazusera Margaretha si Wolfgang Ley, cei care au lansat Escada in 1978. Succesul neasteptat de care s-au bucurat imediat primele creatii ii asigurau, la acea vreme, pe proprietarii marcii ca au facut cea mai buna investitie. De fapt, reusita afacerii s-a datorat faptului ca Escada oferea o alternativa la ceea ce intrase deja in sfera clasicului. Tocmai ingeniozitatea combinatiilor de culori si materiale, imprimeurile inovative, broderiile si cusaturile elaborate au evidentiat stilul Escada. Era vorba despre un suflu proaspat, modern, dar totodata foarte elegant.
Tot din dorinta de a iesi in fata, Escada a creat haine de blana ori costume cu gulere de blana atasate, pe langa accesorii la care s-au folosit pielea si blana naturala. Clientela s-a simtit rasfatata, dar Global Network Against the Fur Industry s-a simtit lezata si a actionat ca atare: ecologistii au organizat 40 de actiuni simultane in 14 tari impotriva Escada, criticand aspru incurajarea decimarii speciilor de animale in scopuri egoiste, cum ar fi moda. Protestele n-au fost insa deloc pasnice, sustinatorii drepturilor animalelor trecand la vandalizarea magazinelor Escada.
Cu toate acestea, vedete precum Demi Moore, Catherine Zeta-Jones, Sarah palin, Paris Hilton, Andrie McDowell, Celine Dion, Katherine Heigl, Katie Holmes ori Naomi Watts au continuat sa poarte cu mandrie tinutele Escada. Inca, Jennifer Lopez si-a comandat rochia de mireasa la Escada, pentru casatoria ei cu Ojani Noa, in 1997. Christy Turlington si Eva Herzigova sunt deja veterane in promovarea brandului.
Chiar si ultima colectie pentru sezonul toamna-iarna 2009, prezentata pe site-ul oficial, o are ca imagine pe Herzigova. Cine stie, daca patronatul va avea noroc, poate prindem si un sezon primavara-vara 2010. Sa fim seriosi? Cine n-ar fi vrut sa poarte un pantalon ori o rochie Escada? Si asta nu de fite, ci pentru placerea de a avea in sifonier macar un obiect vestimentar pretios, de calitate, bine lucrat. Pana la urma, e vorba despre a-ti tie oferi, tie personal, o nota de distinctie. Ca sa mai vorbim despre accesoriile atent realizate ori despre linia de parfumerie. Conform statisticilor, Incredible Me este cel mai bine vandut parfum al marcii.
Potrivit bloomberg.com, lovitura de gratie a reprezentat-o scaderea radicala (cel putin cu o treime) a cotatiei actiunilor companiei la bursa de la Frankfurt. Per total, datoriile insumeaza nici mai mult, nici mai putin de 187,6 milioane de euro. Compania, cu sediul la Munchen, a intrunit de urgenta consiliul executiv pentru a incerca solutionarea acestei crize, dar actionarii au decis sa ceara intrarea sub protectia legii falimentului. Ce inseamna asta? Practic, datoriile firmei nu sunt sterse, in schimb nu li se mai adauga si altele. Odata intrata in faliment, bunurile detinute de Escada pot fi evaluate la un pret corect si vandute pentru achitarea datoriilor.
Recunosc ca vestea m-a socat, dar cel mai mult ma intristeaza ca, desi n-au trecut decat doua saptamani de la anuntul oficial, deja cei de la wikipedia.com se refera la Escada la timpul trecut: “was”, “had”… E trist ca, dupa mai mult de 30 de ani de activitate - si inca ce activitate! – un brand international se vede nevoit sa-si declare afacerea falimentara.
Trei decenii de moda
Cu siguranta, asa ceva nu prevazusera Margaretha si Wolfgang Ley, cei care au lansat Escada in 1978. Succesul neasteptat de care s-au bucurat imediat primele creatii ii asigurau, la acea vreme, pe proprietarii marcii ca au facut cea mai buna investitie. De fapt, reusita afacerii s-a datorat faptului ca Escada oferea o alternativa la ceea ce intrase deja in sfera clasicului. Tocmai ingeniozitatea combinatiilor de culori si materiale, imprimeurile inovative, broderiile si cusaturile elaborate au evidentiat stilul Escada. Era vorba despre un suflu proaspat, modern, dar totodata foarte elegant.
Tot din dorinta de a iesi in fata, Escada a creat haine de blana ori costume cu gulere de blana atasate, pe langa accesorii la care s-au folosit pielea si blana naturala. Clientela s-a simtit rasfatata, dar Global Network Against the Fur Industry s-a simtit lezata si a actionat ca atare: ecologistii au organizat 40 de actiuni simultane in 14 tari impotriva Escada, criticand aspru incurajarea decimarii speciilor de animale in scopuri egoiste, cum ar fi moda. Protestele n-au fost insa deloc pasnice, sustinatorii drepturilor animalelor trecand la vandalizarea magazinelor Escada.
Cu toate acestea, vedete precum Demi Moore, Catherine Zeta-Jones, Sarah palin, Paris Hilton, Andrie McDowell, Celine Dion, Katherine Heigl, Katie Holmes ori Naomi Watts au continuat sa poarte cu mandrie tinutele Escada. Inca, Jennifer Lopez si-a comandat rochia de mireasa la Escada, pentru casatoria ei cu Ojani Noa, in 1997. Christy Turlington si Eva Herzigova sunt deja veterane in promovarea brandului.
Chiar si ultima colectie pentru sezonul toamna-iarna 2009, prezentata pe site-ul oficial, o are ca imagine pe Herzigova. Cine stie, daca patronatul va avea noroc, poate prindem si un sezon primavara-vara 2010. Sa fim seriosi? Cine n-ar fi vrut sa poarte un pantalon ori o rochie Escada? Si asta nu de fite, ci pentru placerea de a avea in sifonier macar un obiect vestimentar pretios, de calitate, bine lucrat. Pana la urma, e vorba despre a-ti tie oferi, tie personal, o nota de distinctie. Ca sa mai vorbim despre accesoriile atent realizate ori despre linia de parfumerie. Conform statisticilor, Incredible Me este cel mai bine vandut parfum al marcii.
Rochii superbe pe www.e-ivory.ro
parerea mea este ca se exagereaza cu pretul pentru hainele de firma. eu imi pot permite sa-mi cumpar si o haina de firma, dar nu as da atatia bani pe niste carpe, cat de bine lucrate ar fi ele si oricat de fine ar fi materialele. nu sunt de acord nici cu hainele de 2 lei din bazar, dar nu trebuie exagerat nici intr-o directie, nici in alta. asa ca, eu zic ca marii creatori si-o cam merita...