Ce ar trebui să știe orice părinte ocupat
Atunci când ești mai tot timpul la birou, iar seara ajungi acasă și trebuie să ai grijă de cei mici și să mai și gătești ceva, probabil că ai nevoie de câteva trucuri pe care ar trebui să le știe orice părinte ocupat.
Iată câteva dintre acestea!Lucruri pe care ar trebui să le pună în aplicare orice părinte ocupat
1. Fă-ți o listă cu priorități
Care este cel mai important lucru pentru tine în viață? Care este prioritatea ta? Trebuie să decizi ce este important. În acest fel, vei putea filtra obligațiile și îți vei da seama ce activități se aliniază la valorile și prioritățile tale. Atunci când accepți o activitate, refuzi o alta.
2. Nu face prea multe pentru copiii tăi
Mulți copii sunt implicați în prea multe activități. Dacă îți iubești familia și vrei ca cei mici să dezvolte legături puternice, devine dificil să strângi toată lumea din familie. Încearcă să nu planifici câte o activitate în fiecare seară a săptămânii. S-ar putea să ratezi timpul petrecut alături de cei dragi și cinele în familie.
3. Atribuie sarcini
Una dintre greșelile cele mai mari pe care le poți face ca părinte este să încerci să rezolvi mereu totul. Trebuie să atribui sarcini. Copiilor le pot fi date sarcini de la o vârstă fragedă. Dacă pot merge și vorbi, atunci sunt capabili și să te ajute. Pot să-și facă patul, să-și strângă jucăriile, să spele vasele, să șteargă praful și multe alte lucruri. Dacă cel mic este capabil să se joace pe telefonul tău, de ce nu ar putea și să strângă după el? Însă asigură-te că sarcinile fiecărui membru al familiei sunt clare.
4. Fă liste și urmează un calendar
Ține o listă cu lucrurile pe care le ai de făcut în geantă. Ține-o la îndemână, pentru a adăuga pe ea orice sarcină care se ivește. De câte ori nu ți s-a întâmplat să vrei să faci ceva, însă să fi uitat? De asemenea, multe persoane își folosesc telefonul pentru a planifica mai ușor lucrurile și întâlnirile la care trebuie să ajungă.
5. Lucrează ca și cum totul ar fi urgent
Aceasta s-ar putea să fie modalitatea prin care să poți face totul în casă. Dacă nu stabilești termene limită, s-ar putea să te iei cu altele și să nu mai ajungi niciodată să faci ceea ce ți-ai propus. Așa că lucrează ca și cum totul ar fi urgent.