Crema de 3 lire ocupă primul loc în topul preferinţelor, cu 64 de puncte din 100
În ceea ce privește hidratarea, esențială pentru a ameliora aspectul ridurilor și a tenului, dintre cele 14 analizate doar 3 hidratează prea puțin. Etichetele tuturor cremelor analizate respectă legea, deși unele dintre ele pot fi "ameliorate", potrivit OCU, care critică textele ce însoțesc aceste produse ce conțin "promisiuni și reclame care nu sunt sprijinite de evidențe științifice riguroase".
Au fost de asemenea consemnate, printr-un chestionar completat individual, opiniile utilizatoarelor privind efectul antirid (dacă îl remarcă sau nu după o lună de tratament) și cu privire la proprietățile lor cosmetice: textură, parfum, absorbție și dacă lasă pielea netedă, cu o senzație agreabilă. Referitor la prețuri, există mari diferențe care "nu corespund unei mai mari eficiențe", notează autorii studiului.
Prețurile cremelor supuse testelor OCU oscilează între 3 și 113 euro. Cele mai scumpe sunt cele care se vând la raioanele de creme din magazinele de parfumerie. OCU avertizează că indiferent de sfaturile și de reclamele pe care și le fac "se pot economisi mulți bani dacă se aleg alte mărci care nu se vând în aceste lanțuri".
Organizația oferă ca exemplu marca Iseree cu Q10 (Wellness de la Lidl), care costă 3 euro, dar care este din punct de vedere al punctajului de 14 ori mai bună decât crema de la Lancôme, care este și de 30 de ori mai scumpă.
Foto: Hepta
În ceea ce privește hidratarea, esențială pentru a ameliora aspectul ridurilor și a tenului, dintre cele 14 analizate doar 3 hidratează prea puțin. Etichetele tuturor cremelor analizate respectă legea, deși unele dintre ele pot fi "ameliorate", potrivit OCU, care critică textele ce însoțesc aceste produse ce conțin "promisiuni și reclame care nu sunt sprijinite de evidențe științifice riguroase".
Au fost de asemenea consemnate, printr-un chestionar completat individual, opiniile utilizatoarelor privind efectul antirid (dacă îl remarcă sau nu după o lună de tratament) și cu privire la proprietățile lor cosmetice: textură, parfum, absorbție și dacă lasă pielea netedă, cu o senzație agreabilă. Referitor la prețuri, există mari diferențe care "nu corespund unei mai mari eficiențe", notează autorii studiului.
Prețurile cremelor supuse testelor OCU oscilează între 3 și 113 euro. Cele mai scumpe sunt cele care se vând la raioanele de creme din magazinele de parfumerie. OCU avertizează că indiferent de sfaturile și de reclamele pe care și le fac "se pot economisi mulți bani dacă se aleg alte mărci care nu se vând în aceste lanțuri".
Organizația oferă ca exemplu marca Iseree cu Q10 (Wellness de la Lidl), care costă 3 euro, dar care este din punct de vedere al punctajului de 14 ori mai bună decât crema de la Lancôme, care este și de 30 de ori mai scumpă.
Foto: Hepta