12
Meghan Markle a fost ținta unei campanii de hărțuire pe Twitter: „Vine din partea unor oameni plătiți să facă asta”
Meghan Markle a declarat la un moment dat că este „cea mai trolată” persoană din lume, făcând referire la mesajele negative pe care le-a primit în mediul online în 2019, un an pe care l-a petrecut în mare parte în concediu de maternitate.
În prezent, un raport eliberat de Twitter arată faptul că Meghan și Prințul Harry au fost ținta unei campanii organizate de defăimare dusă pe platforma de socializare.
După ce a analizat 114000 de tweet-uri despre Harry și Meghan, Bot Sentinel, platforma independentă pentru detectarea postărilor și conturilor abuzive de pe Twitter, a descoperit 83 de conturi care se aflau în spatele a 70% dintre cele mai agresive mesaje despre Ducii de Sussex. Conturile aveau împreună peste 187000 de followeri și aveau potențialul de a ajunge la 17 milioane de useri de pe Twitter, potrivit raportului.
Unele tweet-uri foloseau expresii rasiste codate pentru a se referi la Meghan, care a fost în 80% din cazuri ținta acestei campanii de hărțuire online.
Modelul după care interacționau aceste conturi între ele arată că este vorba despre un efort coordonat pentru a amplifica hărțuirea la care erau supuși cei doi.
Cele mai multe mesaje pline de ură erau create de oameni, a declarat directorul executiv al Bot Sentinel, Christopher Bouzy, potrivit Washington Post. „Am verificat dacă sunt conturi automate și am găsit puține dovezi care să indice că erau postări realizate de roboți”, a declarat Bouzy.
Patru dintre principalele 55 de conturi responsabile pentru mesajele agresive au fost suspendate pentru că încalcau politica rețelei de socializare, a declarat un reprezentant Twitter.
Bouzy a mai spus că s-a observat o scădere semnificativă în activitatea online care îi are ca țintă pe Meghan și Harry la scurt timp după ce a fost publicat raportul. „Dacă activitatea ar fi fost organică, nu am fi observat o scădere atât de mare într-o perioadă atât de scurtă”, a mai spus el.
Cei care foloseau aceste conturi pentru a posta mesaje negative despre ducii de Sussex se pricep foarte bine la social media și au apelat la diverse tactici pentru a nu fi detectați, arată raportul. Ei făceau conturile private pentru o perioadă scurtă de timp și postau și alt conținut pentru a nu fi detectați.
„Această campanie vine din partea unor oameni care știu să manipuleze algoritmii, să manipuleze Twitter, să nu fie detectați și suspendați. Acest nivel de complexitate vine din partea unor oameni care știu să facă astfel de lucruri și care sunt plătiți să le facă”, a mai spus Christopher Bouzy.
Prințul Harry și Meghan Markle au vorbit deschis în trecut despre efectele negative ale rețelelor de socializare și de faptul că toxicitatea online le-a influențat decizia de a renunța la îndatoririle regale.
Ei au dezvăluit într-un interviu acordat în luna martie pentru Oprah Winfrey motivele care i-au determinat să ia această decizie. Singura membră de culoare din familia regală, Meghan a dezvăluit că s-a confruntat cu rasismul în timpul perioadei petrecute la palat. Ei au mai spus că au fost discuții la palat cu privire la ce culoare va avea pielea fiului lor, Archie.
Ducii de Sussex au refuzat să numească persoana care a făcut acele comentarii.
Harry și Meghan nu mai au în prezent conturi de social media și au decis să își închidă contul de Instagram în luna mai 2020. „Vom reveni pe social media atunci când simțim că este momentul potrivit pentru noi - poate atunci când vom vedea angajamente seriose de schimbare și reformare”, a declarat Meghan în luna ianuarie a acestui an pentru Fast Company.
Foto: Hepta
Foto: Hepta