Jamie Oliver și peste 1 milion de copii din întreaga lume dau astăzi un semnal de alarmă
Astăzi sărbătorim Food Revolution Day, o campanie marca Jamie Oliver susținută la nivel mondial de către ambasadorii săi. Scopul este de a readuce în atenția întregii lumi importanța gătitului. Tema Food Revolution Day din acest an este educarea copiilor din întreaga lume în sensul alegerii unor preparate sănătoase, pregătite acasă, chiar de ei.
Anual, pe data de 16 mai, popularul Jamie Oliver și ambasadorii săi din întreaga lume trag un semnal de alarmă asupra importanței educației culinare, prin intermediul Food Revolution Day. Organizată la nivel globl, campania este dedicată publicului de toate vârstele, de la copii la adolescenți și adulți, iar principalul obiectiv al acesteia este acela de a promova impactul pe care îl pot avea alimentele pe care le consumăm și modalitățile de preparare a acestora asupra sănătății și a stării de bine a individului.„Jamie Oliver a propus conceptul campaniei Food Revolution Day pornind de la o serie de studii îngrijorătoare care atestă faptul că o serie întreagă de boli cronice se datorează unor obiceiuri alimentare nesănătoase. Spre exemplu, la nivel mondial există peste 43 de milioane de copii cu vârste mai mici de cinci ani, care sunt supraponderali sau obezi. De asemenea, Diabetul de tipul 2, o boală specifică adulților este tot mai des întâlnit la copii. În acest sens, astăzi milităm pentru schimbare, micuții din întreaga lume trebuie să înțeleagă proprietățile hranei și felul în care alimentele pe care le consumă le poate influența viața”
Ziua Internațională Food Revolution Day va fi marcată astăzi prin sute acțiuni în toată lumea, printre care și doborârea unui record mondial în Australia, unde peste 2.000 de copii au participat la cea mai mare lecție de gătit, suținută de însuși Jamie Oliver, cu ajutorul unei video conferințe.