Taylor Swift, probleme cu lansarea liniei vestimentare în China
Vedeta pop americană doreşte să-și lanseze linia vestimentară în China, dar o referire la masacrul din Piața Tiananmen ar putea să-i dea peste cap planurile, relatează site-ul Voice, citat de Agerpres.
Pentru a-și lansa pe piața chineză colecția de haine care îi poartă numele, Taylor Swift a pus totul la punct: parteneriate cu magazinele online și produse înregistrate pentru a se proteja de contrafaceri. Dar cântăreața nu s-a gândit la dublul sens pe care l-ar putea avea numele prevăzut pentru marca sa: "TS 1989".TS, sunt inițialele artistei, iar 1989, anul nașterii sale care a dat și titlul celui mai recent album al său. Dar în China cei doi termeni alăturați au o cu totul semnificație și pot fi interpretați ca referire la masacrul din Piața Tiananmen, care a avut loc în 1989 când 3000 de manifestanți au fost uciși de forțele de ordine.
În engleză, locul se numește Tiananmen Square, sau pe scurt TS. În aceste condiții, a cumpăra un hanorac cu glugă negru pe care este scris cu litere mari albe "TS 1989" nu va fi considerat un semn de venerație adus tinerei artiste americane, ci mai degrabă un slogan contestatar, notează site-ul menţionat de Agerpres.
Pe internet și în mass-media, guvernul chinez cenzurează orice referire la acest eveniment, iar o linie vestimentară numită "TS 1989" nu ar fi văzută cu ochi buni în această țară. Potrivit ziarului South China Morning Post, Taylor Swift și echipa ei sunt pe cale să-și revizuiască linia, pentru a nu provoca scandal. Ar fi păcat să piardă o piață cu un potențial estimat la 350 de milioane de clienți.
Foto: Hepta