Organizaţia Salvaţi Copiii România a lansat studiul privind sănătatea reproducerii şi a nou-născutului în rândul beneficiarilor programului naţional “Fiecare Copil Contează”.
Organizaţia Salvaţi Copiii România a lansat studiul privind sănătatea reproducerii şi a nou-născutului în rândul beneficiarilor programului naţional “Fiecare Copil Contează”.
Desfăşurat în perioada noiembrie 2010–decembrie 2011 cu sprijinul GlaxoSmithKline (GSK) Româniaşi al Direcţiilor de Sănătate Publică, programul-pilot a fost implementat în 16 localităţi defavorizate din mediul rural, acoperind judeţele Braşov, Caraş-Severin, Dâmboviţa şi Vrancea.
Identificarea cauzelor creşterii mortalităţii infantile în cele 4 judeţe selectate a reprezentat obiectivul principal al studiului, dar şi oportunitatea de a propune soluţii viabile prin intermediului programului-pilot „Fiecare copil contează”.
În acest sens, acţiunile Asociaţiei au vizat informarea corectă a gravidelor şi tinerelor mame cu privire la adoptarea celui mai bun comportament în raport cu nou-născuţii.
"Felicit iniţiativa Asociaţiei Salvaţi Copiii România pentru grija pe care o arată faţă de sănătatea gravidelor şi a nou-născuţilor. Prin acest studiu am reamintit mamelor rolul esenţial pe care îl are starea de sănătate în dezvoltarea armonioasă a copilului”, a declarat Dr. Cristian Anton Irimie, Secretar de Stat al Ministerului Sănătăţii.
Un total de 1.022 de beneficiari, dintre care 166 gravide, 250 tinere mame şi 606 copii, au primit informaţii privind măsurile obligatorii pentru prevenirea îmbolnăvirilor, păstrarea curăţeniei şi respectarea regulilor de creştere a copiilor, dar şi suport nutriţional, suplimente nutritive şi produse igienico-sanitare.
“Obictivele pe care ni le-am propus în anul 2011 vor rămâne aceleaşi şi în anul doi de proiect, cu menţiunea că anul acesta ne adresăm şi adolescenţilor, în rândul cărora aşteaptăm o creştere a nivelului de educaţie sexuală si vom acorda mai multă atenţie dotării maternităţilor. De asemenea, sperăm să dezvoltăm parteneriate cu Ministerul Sănătăţii, autorităţi, specialişti şi ONG-uri pentru a creşte impactul în rândul beneficiarilor"
Pentru acest an, Organizaţia Salvaţi Copiii România vizează extinderea proiectului-pilot în 10 alte localităţi defavorizate din 5 noi judeţe: Botoşani, Suceava, Iaşi, Neamţ şi Vaslui.
“GlaxoSmithKline (GSK) este o companie farmaceutică cu rădăcini puternice, de peste 20 de ani în România. Prin urmare, dorinţa noastră de a susţine proiecte în sănătate şi educaţie în sănătate, aşa cum este proiectul „Fiecare copil contează” pe care îl derulăm alături de Salvaţi Copiii România, a venit în mod firesc, întrucâtprincipala noastră preocupare este să contribuim la îmbunătaţirea sănătăţii oamenilor. Mai mult decât atât, ştiind că România are cea mai ridicată rată a mortalităţii infantile din Uniunea Europeană, ne-am dorit să mergem şi mai în profunzime şi să sprijinim cele mai grave cauze.
Asta înseamnă de cele mai multe ori să ajungem, prin proiectele pe care le susţinem, în comunităţi izolate sau foarte sărace, acolo unde nevoia este mai mare - aşa cum sunt localităţile pe care le-am inclus în anul-pilot al proiectului, când peste 400 de mame sau viitoare mame au primit consiliere, sau cele 5 judeţe în care vom ajunge anul acesta", a declarat Andreia Cucu, PR & Communication Manager GSK Romania.
În primul an al proiectului, pentru identificarea şi sprijinirea gravidelor, mamelor tinere şi copiilor cu vârste cuprinse între 1 şi 5 ani, au contribuit 32 de cadre medicale din comunităţile vizate, dar şi reprezentanţi ai DSP, ISJ, DGASPC şi ai primăriilor locale.
Programul “Fiecare copil contează” a avut un impact local pozitiv asupra comunităţilor de mame şi gravide din zonele selectate, astfel:
• Numărul de gravide care vin la control a crescut cu 10%
• Interesul gravidelor pentru analize a crescut cu 5%
• Numărul de copii vaccinaţi a crescut cu 25%
• Numărul de controale medicale la copii a crescut cu 10%
• Gradul de menţinere a igienei casei şi copilului a crescut cu 15%
• Respectarea regulilor de îngrijire a copilului a crescut cu 10%