8
Recital cameral de excepție la Ateneul Român
După succesul recitalului din 3 iulie, alături de minunata Ida Haendel, care a uimit încă o dată publicul prin vitalitatea ei, aseară 5 iulie, pe scena Ateneului Român au urcat pianistul Misha Dacić, percuționistul Peter Sadlo, precum și violonistul Liviu Prunaru alături de pianista Dana Protopopescu, care au adus un omagiu celui care a fost pentru ei, simplu, Celi.
După succesul recitalului din 3 iulie, alături de minunata Ida Haendel, care a uimit încă o dată publicul prin vitalitatea ei, aseară 5 iulie, pe scena Ateneului Român au urcat pianistul Misha Dacić, percuționistul Peter Sadlo, precum și violonistul Liviu Prunaru alături de pianista Dana Protopopescu, care au adus un omagiu celui care a fost pentru ei, simplu, Celi.Programul a fost deschis cu una dintre cele mai frumoase sonate pentru vioară și pian de Ludwig van Beethoven, Sonata nr. 10 în sol major, în interpretarea binecunoscutului violonist român Liviu Prunaru și a pianistei Dana Protopopescu, ambii muzicieni având o bogată carieră și prestigiu internațional. Această ultimă sonată compusă de Beethoven în 1812, se deosebește de celelalte nouă printr-un lirism foarte liniștitor, o frumusețe celestă, atmosferă ce a fost redată cu multă grijă de cei doi talentați interpreți, ale căror linii melodice s-au împletit perfect încă de la primul tril.
O altă surpriză plăcută a fost prezența faimosului percuționist Peter Sadlo în dublă ipostază: cea de interpret și compozitor, prezentând în primă audiție absolută o piesă solo pentru marimba, scrisă special pentru această ocazie. Acesta a mărturisit publicului că adesea era copleșit de amintiri legate de maestrul Celibidache, pe când era la pupitrul Orchestrei Filarmonicii din München. Lucrarea, intitulată simplu și sugestiv „S.C.“, începe ca un preludiu coral și continuă ca o meditație la minunatele clipe pline de viață și de trăire muzicală alături de marele maestru, nelipsind totuși pasajele de mare virtuozitate în care Peter Sadlo a demonstrat experiența și valoarea sa.
A doua parte a programului a fost cu adevărat un omagiu adus spiritului puternic românesc pe care Sergiu Celibidache l-a manifestat și pe care nu l-a pierdut niciodată, deși a trăit atâția ani în afara țării. Dansurile românești pentru vioară și pian de Béla Bartók au fost interpretate în stil de Ida Haendel și Misha Dacić, cu multă energie și vitalitate. Aplaudată minute în șir de public, Ida Haendel, o ființă mică, firavă, dar cu un suflet mare și un caracter deosebit, a mai cântat o parte din Sonata nr. 2 pentru vioară și pian de Robert Schumann, cu multă sensibilitate și emoție.
Recitalul cameral s-a încheiat „în caracter popular românesc” cu o capodoperă a muzicii de cameră universale, Sonata nr.3 pentru vioară și pian de George Enescu, într-o desăvârșită interpretare a violonistului Liviu Prunaru și a pianistei Dana Protopopescu. Cu o simțire autentică românească cei doi interpreți au dat dovadă de o profundă înțelegere a muzicii lui Enescu. Sonoritățile și inflexiunile specifice muzicii sale de inspirație folclorică au fost interpretate cu multă virtuozitate și grijă față de sunet.
Din toată această aventură sonoră cel mai câștigat a fost publicul, care a avut parte de o seară minunată în prezența unor mari artiși din diverse colțuri ale lumii, însă care aveau un lucru în comun: Sergiu Celibidache.
Seria de concerte dedicate Maestrului Sergiu Celibidache continuă şi în această seară cu CONCERT SIMFONIC. Pe scena Ateneului Român vor urca : PETER SADLO (Percuţie), ORCHESTRA ROMÂNĂ DE TINERET şi Dirijorul MARKUS THEINERT
Program:
Giuseppe Verdi - Uvertura "Forţa destinului"
Darius Milhaud - Concert pentru marimbă, vibrafon şi orchestră. op. 278
Anton Bruckner - Simfonia nr. 4 în mi bemol
BILETE LA CONCERTELE DIN PERIOADA 30 IUNIE – 7 IULIE POT FI ACHIZIŢIONATE PRIN REŢEAUA EVENTIM (Germanos, Orange, Vodafone, Domo, Librăriile Humanitas, Cărtureşti) ŞI ONLINE PE WWW.EVENTIM.RO
Festivalul Sergiu Celibidache 100 este organizat sub Înaltul Patronaj al Preşedintelui României în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti.
Proiect cultural finanţat de Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional