Consumatorii români sunt interesaţi să cumpere produse sustenabile
Divertisment · Stiri / 20.11.2012

Consumatorii români declară că sunt interesaţi să achiziţioneze produse sustenabile în primul rând pentru a oferi familiei un stil de viață mai sănătos, arată rezultatele unui sondaj despre percepția românilor asupra sustenabilității, comunicat de Unilever South Central Europe.

Îmbunătățirea sănătății familiei este și un pilon important al Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil , lansat la finalul anului 2010, atât la nivel internațional, cât și în România. Astfel, Unilever derulează programe educaționale ce vizează, spre exemplu, îmbunătățirea stilului de viaţă și îmbunătățirea sănătății inimii.

În același timp, Unilever se implică, alături de autorități, în programul de reducere a consumului de sodiu: pe parcursul anului 2011, nivelul sării din noile sortimente de supe și condimente comercializate în magazine a fost redus în medie cu 10%. Iniţiativa continuă şi în 2012: de exemplu, cantitatea de sodiu din noile supe instant a fost redusă cu până la 40%.


Sondajul efectuat în rândul consumatorilor români mai arată că aceștia consideră că cele mai importante caracteristici ale produselor sustenabile sunt, în ordine, diminuarea consumului casnic de apă și energie (32,56%), existența unui ambalaj reciclabil (27,99%), procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58%). Planul Unilever pentru un Stil de Viață Durabil răspunde aşteptărilor consumatorilor din România, având ca obiective globale reducerea cu o treime a ambalajelor folosite de companie, până în anul 2020, prin folosirea unor materiale mai ușoare, optimizarea designului sau eliminarea ambalajelor inutile.


În același interval de timp, Planul prevede reducerea la jumătate a consumului de apă asociat cu utilizarea produselor Unilever de către consumatori.

Sondajul despre percepția consumatorilor români asupra sustenabilității a mai arătat că:
-    30,51% dintre respondenți ar fi dispuși să plătească mai mult pentru un produs sustenabil, în timp ce 23,35% spun că probabil nu ar plăti prețul mai mare
-    Dintre măsurile pe care le iau consumatorii pentru un stil de viaţă sustenabil, cele mai frecvente sunt, în ordine, reducerea consumului de apă, reducerea consumului de energie, adoptarea unui stil de viaţă sănătos prin reducerea consumului de sare, zahăr şi grăsimi, alegerea unor mijloace de transport mai puţin poluante

-    38,56% dintre respondenți consideră că autoritățile sunt cele care dețin cel mai important rol în propunerea de soluții pentru o dezvoltare durabilă, iar 13,77% dintre aceştia cred ca şi companiile au un rol în acest sens
-    17,16% dintre consumatori nu știu dacă produsele pe care le achiziționează sunt sau nu sustenabile
În privința activităților care au cel mai mare impact negativ asupra mediului, 51,65% dintre respondenți consideră că transportul este cel mai poluant, 41,13% au numit industria și numai 5,19% consumul casnic. Astfel, sondajul arată că publicul român nu conștientizează cât de mult dăunează mediului înconjurător consumul casnic, fie că este vorba de deșeuri, de consumul de apă sau energie electrică. Conform studiilor Unilever , 68% din amprenta de mediu a produselor companiei, calculată de-a lungul întregului ciclu de viaţă, este generată în timpul consumului casnic, și numai 2% în cadrul operaţiunilor de transport.


Sondajul a fost efectuat în cursul lunii august, de Mercury Research, pe un eșantion reprezentativ de 838 persoane cu vârsta de peste 14 ani, din mediul urban.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro