Magazinul IKEA, situat în Zona Comercială Băneasa, a încheiat anul de catalog IKEA 2012 (1 septembrie 2011 - 31 august 2012) cu rezultate în creștere cu 10,8% față de anul trecut. Numărul celor care au trecut pragul magazinului a fost de 3 milioane de persoane. Acestea au plecat acasă cu peste 11 milioane de produse, în valoare de 400,991,553 lei (inclusiv TVA).
Din totalul produselor vândute între 1 septembrie 2011 şi 31 august 2012, 56% au fost obiecte de mobilier şi 44% accesorii şi decoraţiuni. În ceea ce priveşte mobilierul, dacă anul trecut românii au preferat piesele destinate bucătăriei, anul acesta cele mai vândute produse au fost dulapurile de haine PAX. Din această familie de produse au fost cumpărate 72.175 de bucăți.
Dintre accesorii şi decoraţiuni, familia de tigăi, oale, borcane şi ustensile de bucătărie IKEA 365+ a avut cele mai mari vânzări, totalizând 226.532 de bucăţi. Numărul mediu al angajaţilor magazinului IKEA în anul de catalog 2012 a fost 441, dintre care 54% femei şi 46% bărbaţi. 354 dintre persoane sunt angajate permanent, iar 72% lucrează în magazinul IKEA de peste 3 ani.
Magazinul IKEA a continuat să se implice în comunitate și în anul de catalog 2012. Acesta a marcat lansarea Angajamentului IKEA faţă de Comunitate, un program pe termen lung care va contribui la rezolvarea celor mai importante probleme sociale și de mediu ale comunității locale.
Prima manifestare a acestuia a fost
selectarea unui proiect care să susţină protecţia drepturilor copilului şi
educaţia. SOS Satele Copiilor a fost cel ales şi care a primit din partea
companiei IKEA România un buget de 30.000 euro pentru iniţierea unor programe
de dezvoltare pentru 350 de copii.
Susținerea acestuia reprezintă doar începutul Angajamentului IKEA România față de Comunitate. Cu grijă pentru oameni și mediu, compania își va dedica resurse și în următorii ani pentru a oferi suport comunității din care face parte.