Bradul lui Alexandru Ciucu, licitat cu 2000 de euro
Bradul de Crăciun realizat de Alexandru Ciucu, sculptat în lemn şi ornat de designer însuşi, a fost licitat cu 2000 de euro de către reprezentanţii companiei Lidl. Creaţia lui Alexandru Ciucu a intrat aseară în marea licitaţie a Festivalului Brazilor de Crăciun, alături de cele ale altor 31 de designeri autohtoni.
Bradul de Crăciun realizat de Alexandru Ciucu, sculptat în lemn şi ornat de designer însuşi, a fost licitat cu 2000 de euro de către reprezentanţii companiei Lidl. Creaţia lui Alexandru Ciucu a intrat aseară în marea licitaţie a Festivalului Brazilor de Crăciun, alături de cele ale altor 31 de designeri autohtoni.Alexandru Ciucu a realizat un brad atipic ce conţine elemente de bază ale meseriei sale. Pentru început, a sculptat cu propriile mâini un trunchi de copac, în forma Coloanei Infinitului a lui Constantin Brăncuşi. Din acest trunchi stilizat pornesc ace de cusut supradimensionate, sub formă de ramuri, de ele fiind prinşi nasturi coloraţi supradimensionaţi.
Bradul realizat de Alexandru Ciucu are cateva elemente definitorii care reuşesc împreună să simbolizeze perenitatea modei. Primul detaliu este trunchiul care aduce aminte de coloana infinitului brâncusian şi subliniază imensitatea creativă, pe de o parte, dar şi atemporalitatea modei ca artă şi ştiinţă a armoniei. În acest trunchi stau înfipte pe post de ramuri ace de cusut stilizate şi supradimensionate, ridicând astfel aceasta mică unealtă, ce stă la baza unei întregi industrii, la rangul pe care îl merită.
Prin urechile acestor ace trece ca simbol festiv al sărbatorilor de iarnă un fir de beteală roşie. Designerul a folosit pe post de globuri un alt simbol general acceptat, nasturi supradimensionaţi pentru a sublinia încă o data tematica fashion a creaţiei.
În cadrul Galei prezentate de Andi Moisescu şi Andreea Raicu s-a strâns suma de 83.100 de euro din licitatia brăduţilor creaţi special pentru acest eveniment de designeri şi de copiii de la Salvaţi Copiii şi din biletele de tombolă. Din sponsorizările pentru Festival a mai fost adunată suma de 131.000 de euro. Suma colectată va fi folosită pentru aproximativ 2.500 de copii şi familiile lor care vor fi integraţi în programe de prevenire a abandonului şcolar şi de integrare socială.