Lansată în octombrie 2013, campania Planifică Neprevăzutul! continuă și anul acesta activitatea de informare și educare a publicului în ceea ce privește contracepția orală de lungă durată și contracepția de urgență, ca soluție pentru evitarea unei sarcini nedorite după un contact sexual neprotejat.
Campania are la bază platforma online www.planificaneprevazutul.ro, al cărui scop este acela de a oferi informații amănunțite despre metodele contraceptive moderne disponibile în România. Website-ul conține articole, chestionare și informații privind cabinetele de planificare familială din România, precum și instrumente care permit accesul direct al vizitatorilor la specialiștii campaniei, precum webinariile live sau o adresă de e-mail dedicată unde toți cei care au întrebări legate de contracepție și de sănătatea sexuală primesc răspuns de la specialiști.
În perioada octombrie 2013-octombrie 2014, specialiștii Planifică Neprevăzutul! au răspuns la peste 1600 de întrebări primite pe adresa doctorul@planificaneprevazutul.ro și au participat la 13 webinarii care au mii de vizualizări din partea publicului. De asemenea, pagina de Facebook a campaniei https://www.facebook.com/PlanificaNeprevazutul a atras pe parcursul anului peste 9.000 de fani care primesc zilnic sfaturi privind o viață sexuală sănătoasă. În luna august, campania a ajuns și pe litoral, acolo unde voluntarii Societății de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS) au discutat cu tinerii din Costinești și Vama Veche despre contracepția de urgență.
Campania a fost lansată de SECS pornind de la studiul „Emergency Contraception Study”*, realizat de compania globală de cercetare Millward Brown cu sprijinul Gedeon-Richter Plc. Potrivit studiului, jumătate dintre femeile din România se expun riscului apariției unei sarcini nedorite, folosind metode cu risc mare de „accident”, îndeosebi metoda retragerii și metoda calendarului. Asociația de Planificare Familială din România a devenit partenerul campaniei la începutul anului, de când pe
Studiul„Emergency Contraception Study” a inclus un eșantion de peste 500 de românce cu vârsta cuprinsă între 16-49 ani. Intervalul de confidență 95% - marja de eroare 5%.