Fostul erou Adrian Iovan, responsabil pentru prăbuşirea avionului din Apuseni
Aura Ion, studenta la medicină de 23 de ani ucisă în catastrofa aeriană a devenit un simbol al tinerei generaţii.
Raportul despre accidentul aviatic din Munţii Apuseni a fost publicat după un an şi zece luni de la producerea catastrofei. Centrul de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţei Civile face lumină într-un caz în care a murit Aura Ion, o studentă la medicină şi comandantul echipajului, pilotul Adrian Iovan. Alte cinci persoane au supravieţuit, fiind rănite.
Concluzia acestui document este clară, comandatul a fost vinovat pentru prăbuşirea avionului:
”Evaluarea eronată a factorilor de risc specifici desfășurării acestui zbor datorită întreruperii mari de la zbor și a lipsei de experiență a echipajului pe aeronava BN-2A-27, inclusă în clasa MEP; Decizia eronată a comandantului aeronavei de a continua misiunea de zbor în condiții meteorologice care au favorizat givrajul sever al carburatoarelor, decizia eronată a comandantului aeronavei de a zbura o lungă perioadă de timp în condiții de givraj, decizia eronată a comandantului de a continua misiunea în condiții de zbor dificile. Decizia eronată a comandantului aeronavei de a decola cu masa peste limita maximă admisă și poziția centrului de greutate în afara limitelor calculate și impuse de producător”. Acestea sunt concluziile finale ale investigaţiei.
Concluzia acestui document este clară, comandatul a fost vinovat pentru prăbuşirea avionului:
”Evaluarea eronată a factorilor de risc specifici desfășurării acestui zbor datorită întreruperii mari de la zbor și a lipsei de experiență a echipajului pe aeronava BN-2A-27, inclusă în clasa MEP; Decizia eronată a comandantului aeronavei de a continua misiunea de zbor în condiții meteorologice care au favorizat givrajul sever al carburatoarelor, decizia eronată a comandantului aeronavei de a zbura o lungă perioadă de timp în condiții de givraj, decizia eronată a comandantului de a continua misiunea în condiții de zbor dificile. Decizia eronată a comandantului aeronavei de a decola cu masa peste limita maximă admisă și poziția centrului de greutate în afara limitelor calculate și impuse de producător”. Acestea sunt concluziile finale ale investigaţiei.