Povestea unei reclame "cool"
Bogdan Manea, director de creatie la agentia de publicitateSaatchi & Saatchi Romania, dezvaluie o parte din amanuntele"de culise" ale realizarii clipului Floriol.
Provocarea a fost sa gasim o modalitate originala de acomunica atributele celui mai bun ulei alimentar de pe piata:un ulei usor, care are grija de silueta ta, produs din semintede floarea-soarelui, un ulei dupa care "se topesc" toate ingredientele.Astfel a venit ideea unei "petreceri pe marginea piscinei", precum sicea a folosirii hitului "I Got You - I Feel Good" al lui JamesBrown. Numai ca super-modelele invitate la "party" nu au fostCindy Crawford sau Naomi Campbell, ci o "coada" de cartofiprajiti si carnaciori, niste cepe, cateva rosii, un ardei gras,ceva masline, si bineinteles, sticla de Floriol.
Spotul apartine atat agentiei, cat si clientului. Are mai putinaimportanta a cui a fost ideea - as putea spune ca a fost amea, dar n-ar fi corect. El este rezultatul mai multorinteligente care au dus permanent un dialog si fiecare aremeritul sau. Cel mai mare merit il are insa clientul, pentru ca acrezut in ideea noastra, a promovat-o si a aprobat-o. Esteminunat cand ai clienti precum Cereol, fiindca de obicei clientiisunt foarte scortosi si circumspecti cand vine vorba de ideicare ies din tiparul stramt al "eroului" ce vinde produsul -frumos, viril, zambitor si - ma scuzati - cam prostovan. Dedata asta eroii sunt chiar ingredientele: cartofiori si carnaciori,nerabdatori sa "plonjeze" in baia fierbinte de ulei, dar silegume proaspete ce sar de bucurie si incearca sa ajunga cuorice pret in castronul de salata.
Filmarile s-au desfasurat timp de doua zile in studiourile dinBuftea, unde o intreaga armata de profesionisti a fostdesfasurata pe platou: tamplari, vopsitori, mecanici,un food-stylist, specialisti englezi in efecte speciale, animatori.
Toti au avut mica lor particica la reusita proiectului. Pentruscena filmata de sus, cea a "inotului sincron" executat decartofii prajiti si carnaciori, s-a folosit o macheta speciala,executata la Londra, care a fost animata de un specialist inefecte speciale, culcat pe podea, sub masina de gatit -prevazuta cu o gaura in loc de cuptor. Ca acesta sa poatavedea ce se intimpla a trebuit ca monitorul de control sa fieasezat pe jos, la nivelul lui, iar toata echipa, cu regizor,creatori si ceilalti sa se lungeasca pe podea ca sa poataurmari ceea ce vedea cameramanul prin aparatul de filmat. Afost o scena grea, ca si majoritatea celor in care s-aufolosit legume reale sau modele 3D, pentru ca sarcina era safacem totul cat mai veridic cu putinta. Au fost doua zile demunca extenuanta, in care s-a filmat de la 12 ziua pana a douazi la 7 dimineata, dar efortul a meritat. Toata lumea care avazut clipul, din agentie sau din afara ei (inclusiv din agentiileconcurente), ne-a felicitat.
Clientul a fost permanent alaturi de agentie, si la filmari, si lamontaj, astfel incat a putut urmari evolutia proiectului la fatalocului. De aceea am avut posibilitatea sa modificam "dinmers" atunci cand a fost cazul, sa ne sfatuim si sa alegem defiecare data solutia cea mai potrivita. Este, din experientamea, prima oara cand s-a incercat un astfel de video spot inRomania.
Acest proiect a fost realizat intr-un timp record de o echipaformata din:
Din partea agentiei: Bogdan Dumitrescu (Copywriter),Razvan Lazar (Art Director), Viorica Capdefier (Producator),Corina Esteller (Account Supervisor), Caroline Vienot(Account Director) si Bogdan Manea (Director de Creatie la Saatchi & Saatchi).
Din partea clientului, Cereol, producatorul marcii Floriol:Thomas De Clerck (Brand Manager), Corinne Verlet(Marketing Development Manager) si Sorin Vasilescu,Directorul Comercial al fabricii Unirea-Cereol din Iasi.
Din partea studioului de productie Multimedia Est: DragosValcu (Producatorul Executiv), regizorul britanic Paul Kemp siechipa sa (Tim Spence, director de imagine, Christine Grease,food-stylist, cei doi magicieni ai efectelor speciale, NicholasCorker si Paul Daines, precum si echipa de animatori 3Dcondusa de Rory Fellows).