Cele mai frumoase zece filme fantastice recente
Cronicile Casterilor: A 16-a lună (2013)
Cronicile Casterilor: a 16-a lună, primul bestseller din seria scrisă de Kami Garcia și de Margaret Stohl, și-a câștigat popularitatea în lumea întreagă, după care a devenit film, cu Alden Ehrenreich (noul Han Solo din Star Wars) și Alice Englert (fiica regizoarei Jane Campion) protagoniști. În centrul narațiunii se află Ethan, un elev în ultimul an de liceu, care vrea să scape de viața monotonă din micul oraș, și Lena, membră a clanului de vrăjitori, cu puteri supranaturale. Ea tânjește să se elibereze de blestemul familiei care se va abate asupra ei la împlinirea vârstei de 16 ani, când va înfrunta Revendicarea și va fi aleasă fie de Forțele Întunericului, fie de Forțele Luminii.
Atracția universală a poveștii nu rezidă în simpla întrebare „poate iubirea să învingă orice?” ci, mai degrabă, în întrebarea „avem sau nu posibilitatea de a ne alege liberi destinul?” Exact această dilemă l-a atras pe scenaristul nominalizat la Oscar, Richard LaGravenese, care nu s-a mulțumit să adapteze cartea, ci a și regizat filmul. El spune: „Îmi plac mitologiile, iar universul ascuns în acest orășel era foarte bogat. Dar cel mai mult m-a intrigat ideea fundamentală a cărții, aventura inițiatică pe care Kami și Margaret au povestit-o atât de bine. Cum se va cunoaște pe sine o tânără fată, pe punctul de a fi revendicată? Același lucru trebuie să-l facă și tânărul care îndrăznește să lupte pentru ea. Mi s-a părut o idee grozavă, universal valabilă, pentru că toți trebuie să ne asumăm ceea ce suntem, să ne revendicăm ca indivizi, independenți de circumstanțele ereditare.”
Producătorul Erwin Stoff adaugă: „În fond, filmul vorbește despre experiența universală a maturizării: capacitatea cuiva foarte tânăr de a decide că nu e obligat să accepte rolul predestinat, ci are oportunitatea și dreptul de a alege calea care i se potrivește cel mai bine.”
Atracția universală a poveștii nu rezidă în simpla întrebare „poate iubirea să învingă orice?” ci, mai degrabă, în întrebarea „avem sau nu posibilitatea de a ne alege liberi destinul?” Exact această dilemă l-a atras pe scenaristul nominalizat la Oscar, Richard LaGravenese, care nu s-a mulțumit să adapteze cartea, ci a și regizat filmul. El spune: „Îmi plac mitologiile, iar universul ascuns în acest orășel era foarte bogat. Dar cel mai mult m-a intrigat ideea fundamentală a cărții, aventura inițiatică pe care Kami și Margaret au povestit-o atât de bine. Cum se va cunoaște pe sine o tânără fată, pe punctul de a fi revendicată? Același lucru trebuie să-l facă și tânărul care îndrăznește să lupte pentru ea. Mi s-a părut o idee grozavă, universal valabilă, pentru că toți trebuie să ne asumăm ceea ce suntem, să ne revendicăm ca indivizi, independenți de circumstanțele ereditare.”
Producătorul Erwin Stoff adaugă: „În fond, filmul vorbește despre experiența universală a maturizării: capacitatea cuiva foarte tânăr de a decide că nu e obligat să accepte rolul predestinat, ci are oportunitatea și dreptul de a alege calea care i se potrivește cel mai bine.”