Top 10 destinații pe care românii le-au ales pentru vara lui 2016
Divertisment · Calatorii / 05.06.2016

În topul preferințelor pentru această vară se menţin destinaţiile clasice, precum Paris, Barcelona, Londra și Roma.

Atunci când soarele dă semne că vine vara sau când se apropie sezonul cireșelor, e imposibil să nu-ți zboare gândul către locurile pe care ai vrea să le descoperi sau, de ce nu, să le regăsești departe de casă. Planurile pentru vacanța de vară rămân, poate, unele dintre cele mai așteptate momente ale anului, iar românii au căutat din timp destinațiile.
În topul preferințelor se află Barcelona, Londra, Paris și Roma, conform specialiștilor momondo.ro, motorul independent de căutare a ofertelor de travel.


Tradițional nu înseamnă neapărat banal


Pentru vara lui 2016, căutările românilor s-au îndreptat în principal către aceleași destinații de vacanță ca în anul precedent. Fie că vorbim de plajele însorite de la Marea Mediterană, de arhitectura lui Gaudí sau de intensitatea cu care străzile orașului vibrează zi și noapte, Barcelona este destinația aflată pe prima poziție în topul preferințelor. Așa cum arată numărul de căutări înregistrate din România, interesul pentru Barcelona a crescut cu +73% față de vara lui 2015.

Barcelona

Pe cea de-a doua poziție se află Londra, cu o creștere efectivă a cererii de +81%, comparativ cu 2015. Zilele înnorate din Regatul Unit par să nu-i influențeze pe călătorii independenți sau să le alunge plăcerea de a servi din mic-dejunul englezesc ori din experiențele culturale ascunse în galeriile și muzeele centrale.

Londra

Pe următoarele două poziții se clasează Paris și Roma, păstrându-și aceleași locuri în topul preferințelor românilor ca anul trecut. Cu o creștere de +88% anul acesta în căutări, „orașul luminilor”, Paris, cucerește prin arhitectură, cultură, parcuri și grădini, prin je ne sais quoi-ul servit în restaurantele și cafenelele de la bulevard, alături de o cafea și un croissant.

Toate drumurile duc la Roma și în sezonul estival 2016, ca în vara anului precedent, însă cu o creștere în căutări de +89%.

Roma

Și, totuși, ce s-a schimbat în 2016 față de 2015?


Dacă în vara lui 2015 capitala Spaniei se clasa pe poziția a cincea în căutări, anul acesta îi cedează locul capitalei Portugaliei, Lisabona, pentru care s-au înregistrat peste +130% căutări comparativ cu anul precedent. Așadar, Madrid este pe locul șase în topul căutărilor, fiind urmat de Valencia, unul dintre cele mai importante centre economice ale Spaniei, cu o creștere de +90% față de vara anului trecut.


Pentru românii care vor să facă un pas dincolo de continentul european, coasta de vest a Africii, în special Tenerife, sau cel mai mare oraș din Statele Unite ale Americii, New York, sunt atracțiile secundare ale acestui sezon.

Deși este pe ultima poziție în Top 10 anul acesta, Milano a înregistrat cea mai mare creștere a cererii (+217%), urcând șase poziții, față de vara lui 2015.

Destinațiile exotice, mai puțin populare


Vacanțele, concediile sau escapadele în Ibiza, Miami, Dubai ori Antalya se află printre ultimele locuri în căutările românilor. Atât pentru vara lui 2016, cât și pentru aceeași perioadă a anului 2015, aceste destinații exotice s-au numărat printre orașele mai puțin populare.

„Am remarcat o constantă în ceea ce privește primele patru cele mai căutate destinații pentru vară. Atât în 2015, cât și în 2016, preferințele românilor s-au îndreptat către destinațiile tradiționale, precum Barcelona sau Londra. Aceste destinații le asigură o plajă mai largă de zboruri low-cost, spre deosebire de cele exotice. Totodată, dacă luăm în calcul faptul că am înregistrat creșteri semnificative în căutări pentru aceste destinații la un interval de doar un an – chiar și cu +200% cum este cazul orașului Milano – credem că se datorează mai multor factori, atât economici, cât și culturali. Fără doar și poate creșterea salariului minim este unul dintre factorii economici care nu trebuie neglijați, însă credem că un aspect esential este preocuparea românilor față de planificarea unei vacanțe ideale. Aceasta înseamnă servicii de înaltă calitate, diversitate, similarități culturale dar, în același timp, particularități vizuale. Un raport calitate-preț care să își spună cuvântul, care să le ofere o experiență întru totul unică”, declară Mircea Giurcă, Online Marketing Manager momondo România.

Tendinţele de călătorii pentru vara lui 2016 au la bază datele înregistrate de site-ul momondo.ro. Pentru această perioadă au existat peste 335.000 de căutări din România, aproape dublu față de 2015.
Vezi galeria foto
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro