Motivul pentru care companiile aeriene rezervă mai multe locuri decât au
Se estimează că aproximativ 50.000 de persoane au probleme cu rezervările făcute la companiile aeriene în fiecare an. Știi care este motivul pentru care toate companiile aeriene rezervă mai multe locuri decât au de fapt?
De ce rezervă companiile aeriene mai multe locuri decât au aeronavele?
Deși este una dintre cele mai enervante probleme pe care ai putea să le întâmpini atunci când vrei să călătorești, există un motiv întemeiat pentru care companiile aeriene continuă această practică de a rezerva mai multe locuri decât posedă, în ciuda faptului că mulți clienți se pot enerva și îi pot pierde pe termen lung ca și consumatori fideli. Însă specialiștii ne explică că această practică este, în principiu, o politică de asigurare integrată pentru un business care își dorește să nu iasă în pierdere la niciun zbor. Prin vânzarea mai multor locuri decât dispun aeronavele, companiile aeriene își pot garanta un avion plin, chiar dacă oamenii își anulează biletele de avion sau nu reușesc să prindă avionul.
Însă procesul de vânzare al locurilor în plus este mult mai complicat decât te-ai gândi. Nu este ca și cum se vinde un număr suplimentar de 10 locuri în avion pentru o anumită cursă, în cazul în care 10 persoane își anulează zborul. Este vorba despre un echilibru delicat, care este stabilit în funcție de fiecare companie aeriană. În plus, implică și multă matematică. Dar, de-a lungul anilor, această practică și stabilirea modalității de calcul au devenit din ce în ce mai complicate. Companiile aeriene nu examinează doar probabilitatea ca pasagerii să apară la timp pentru zborul lor, ci și algoritmi complecși, care au legătură cu factorii de trafic, vreme, zboruri de legătură și ora la care decolează avionul.
Companiile aeriene au început să-și dea seama cât de multe bilete ar trebui să vândă în plus, fără a pierde bani din redirecționarea pasagerilor pentru alte zboruri, ceea ce înseamnă că există posibilitatea ca unii pasageri să rămână în continuare fără locul plătit la zborul pe care și-l doreau.
Iar cea mai bună apărare a călătorilor în această lume a supra-rezervărilor venite din partea companiilor aeriene este reprezentată de cunoașterea drepturilor. Companiile aeriene care lasă pasagerii în afara zborului la care își luaseră bilet ar trebui să le ofere o compensare la îmbarcare, fie sub formă de bani, bilete gratuite sau vouchere pentru viitoarele zboruri. Valoarea compensației variază în funcție de durata întârzierii și de suma de bani cheltuită pe biletul inițial.