Călătorie în viitor: Cum arată în interior trenurile japoneze de noapte care îi cuceresc pe turiști
Renumite pentru precizia cu care circulă, trenurile din Japonia continuă să-i surprindă pe străinii care vizitează această țară. Dotările lor te fac să simți că ai ajuns în viitor.
Trenurile reprezintă principalul mijloc de transport pentru pasageri în Japonia. 45 din 51 cele mai aglomerate gări din lume se află în această țară. Iar progresul nipon nu se oprește la tehnologie, ci crește constant și nivelul de trai al locuitorilor acestei țări. Iar trenurile redau perfect această tendință.
Din 1960, creșterea economică a Japoniei s-a reflectat și în sectorul căilor ferate. Prima linie de mare viteză a fost inaugurată în 1964 și tot mai multe trenuri express și garnituri de noapte au început să traverseze țara. Popularitatea trenurilor cu vagoane de dormit a atins apogeul în anii '70, iar Japonia a continuat să investească în dezvoltarea trenurilor "glonț", de mare viteză, în transportul aerian și în autobuzele ieftine de noapte, relatează
Bored Panda.
În prezent, Sunrise Seto și Sunrise Izumo sunt singurele trenuri cu vagoane de dormit care mai circulă. La plecarea din Tokio, cele două garnituri sunt cuplate și pornesc ca un singur tren cu 14 vagoane până la Okayama. Acolo, garnitura se împarte în două trenuri de câte șapte vagoane și fiecare o ia pe traseul său - Sunrise Seto pleacă spre orașul Takamatsu de pe insula Shikoku, iar Sunrise Izumo circulă spre orașul Izumo din prefectura Shimane.
La întoarcere, are loc manevra inversă: cele două trenuri vin de la Takamatsu și Izumo, apoi sunt cuplate laolaltă în gara din Okayama, iar trenul format din 14 vagoane se îndreaptă spre Tokio.
Din 1960, creșterea economică a Japoniei s-a reflectat și în sectorul căilor ferate. Prima linie de mare viteză a fost inaugurată în 1964 și tot mai multe trenuri express și garnituri de noapte au început să traverseze țara. Popularitatea trenurilor cu vagoane de dormit a atins apogeul în anii '70, iar Japonia a continuat să investească în dezvoltarea trenurilor "glonț", de mare viteză, în transportul aerian și în autobuzele ieftine de noapte, relatează
În prezent, Sunrise Seto și Sunrise Izumo sunt singurele trenuri cu vagoane de dormit care mai circulă. La plecarea din Tokio, cele două garnituri sunt cuplate și pornesc ca un singur tren cu 14 vagoane până la Okayama. Acolo, garnitura se împarte în două trenuri de câte șapte vagoane și fiecare o ia pe traseul său - Sunrise Seto pleacă spre orașul Takamatsu de pe insula Shikoku, iar Sunrise Izumo circulă spre orașul Izumo din prefectura Shimane.
La întoarcere, are loc manevra inversă: cele două trenuri vin de la Takamatsu și Izumo, apoi sunt cuplate laolaltă în gara din Okayama, iar trenul format din 14 vagoane se îndreaptă spre Tokio.