216
Aventour by Textar, ziua 3: Ziua istorică
Divertisment · Calatorii / 08.06.2022

Nu, noi n-am făcut nimic din ce considerăm că s-ar nota în istorie. În schimb, am mers pe urmele celor ce au făcut asta.

Ziua a treia a început cu provocarea Renault Megane, când fetele au făcut cunoștință cu tehnologia celei mai râvnite mașini din acest tur.
 
 
 
Spunem că e cea mai râvnită pentru că este singura care a fost urmărită de pasionații pe lângă care treceam în trafic. A fost mașina noastră de asistență, mașina Eva, și deci vă povestim la prima mână. Cel mai amuzant a fost un taximetrist din Sibiu care ne-a speriat puțin, inițial. A mers după noi până la hotel și ne-a cerut să-l lasăm să se uite la ea de-aproape în parcare. Schimbase traseul cursei pentru asta. Era ca un copil într-un magazin cu jucării. O văzuse numai ”pe net” și nu-i venea să creadă că o vede și în realitate. Dar despre ”magia electrică”, vă vom povesti, pe larg, cu altă ocazie. 
 

În imagine, echipa Eva, mândră de Megane Electric: 

 
 
 

A treia din Aventour a venit cu încărcătură istorică

 
Am plecat spre Rimetea dimineața târziu și, pe cea mai frumoasă pajiște de acolo, am dat drumul provocării Continental pentru cele 8 fete. Cele 4 echipe au avut de rezolvat câte un puzzle de 120 de piese cu imagini ”retro” - primele postere ale companiei.
 

 
Cu o activitate de peste 150 de ani, Continental a ajuns să fie astăzi unul dintre cei cinci mari furnizori de anvelope la nivel mondial și numărul doi în Europa. Povestea lor a început în anul 1871 când nouă bancheri și industriași germani, din Hanovra, s-au gândit să înființeze o companie producătoare de articole din cauciuc moale printre care și cauciucuri pentru trăsuri și biciclete. De aici au și ales ca simbol  al companiei un cal în două picioare, fără frâu. Ei au fost primii care au inventat și, mai apoi, produs anvelopele cu camere de aer care la început au fost folosite pentru biciclete. 
 
 
 
La început, anvelopele cu camere de aer erau simple, dar pentru că au câștigat un renume pe piață și erau într-o continuă dezvoltare, au adăugat un element, ce urma să devină foarte important pentru fiabilitatea lor și anume sârma. Anvelopele cu camere de aer, care au înlocuit cauciucurile masive pentru mașini utilitare, au devenit armate cu sârmă. Deveniți deja lideri ai pieței, în anii `30 au creat sloganul care i-a reprezentat foarte mulți ani ”Cauciucuri pentru fiecare vehicul cu roți”. 
 
Deoarece erau într-o continuă dezvoltare și luau din ce în ce mai multă amploare, compania cu origini germane a înregistrat brevetul anvelopei fără cameră, eveniment care punea compania Continental în istorie, fiind prima cu acest brevet.  În anul 1901, au câștigat primul lor trofeu la cursa auto Nisa-Salon-Nisa, alături de automobilul Daimler care-i purta anvelopele, iar 13 ani mai târziu Daimler reușea să câștige de trei ori Gran Prix. În portofoliu, s-a alăturat și Porsche care era un pion important în competițiile auto. Astfel că, de la cei 200 de muncitori ai fabricii cu care au început, s-a ajuns la 12.000 de muncitori, în doar câțiva ani. Pentru ca anvelopele să fie mai ușor montate și schimbate, au inventat janta demontabilă. Un adevărat ajutor pentru mecanici, pentru că astfel economiseau mult mai mult timp iar efortul era mai mic.
 
Începând cu anul 1950, au fost introduse pe piață anvelopele de iarnă, antiderapante nituite, iar peste 10 ani anvelopele radiale. Bineînțeles că toate tipurile de anvelope au devenit un adevărat succes, fiind recunoscute pentru performanța și fiabilitatea de care dădeau dovadă.
 
Chiar dacă fusese testată cu mulți ani în urmă, în 1990, a fost introdusă pe piață anvelopa ecologică.

Odată câștigat renumele internațional și, mai ales după cooptarea companiilor importante din domeniu, Continental începe să-și extindă fabricile în toată Europa și nu numai. 
 
Cu o investișie de ordinul milioanelor de euro, în anul 1998, se pun temeliile primei fabrici din România, în Timișoara, iar după numai doi ani începe producția de serie care acoperă o cerere de 42.000 de anvelope auto pe zi.
 

Satul Rimetea, unul dintre cele mai vechi sate secuiești

 
Nu este doar unul dintre cele mai vechi, este cel mai pitoresc sat din zonă, care a primit chiar și o distincție recunoscută internațional, Europa Noastră, al Comisiei Europene. Andras Roman, prin Fundația Transylvania Trust, a demarat acest proiect de restaurare a celor aproape 140 de case, ajutându-i financiar pe proprietari. Proiectul a avut ca scop restaurarea caselor cu condiția ca aceștia să păstreze originea arhitecturală ce datează din sec XVII. Distincția ”Europa Noastră” a venit în urma acestui proiect care a reușit conservarea construcției originale a caselor dar și în urma faptului că sătenii păstrează cu sfințenie tradițiile și obiceiurile străvechi, specifice zonei.  În anul 2000, satul Rimetea a fost desemnat de către Oficiul Național al Monumentelor Istorice zonă arhitecturală și urbană protejată, ceea ce i-a adus și mai mult renume.
 
 

Toată această restaurare, începută în anul 1996, a adus  pe lângă distincțiile cu care sătenii se mândresc până peste poate și o dezvoltare turistică masivă. Satul Rimetea a devenit un ”colț de Rai” în Transilvania, exact la granița cu Cluj, unde lumea se înghesuie să vină în vizită. Chiar dacă în zonă sunt peste 50 de pensiuni, cu prețuri decente, este necesară rezervarea cazării, în prealabil. Altfel riști să nu găsești cazare! Casele albe secuiești sunt elementele care, îmbrăcate de munții Apuseni, formează un cadru de poveste, un vis pe care-l poți vedea transpus în realitate.
 
 
 
Localitatea Rimetea sau Scaunul secuiesc al Arieșului, are mult mai multe obiective turistice pe lângpă casele albe medievale. Ruinele Cetății Trascăului, Biserica fortificată de la Rimetea, mormintele istorice săpate în stâncă sau Muzeul Etnografic cu peste 11.000 de piese sunt doar câteva exemple.
 

Sânziana Negru și Sorina Brumariu despre Mercedes-Benz EQB

 
”Probabil sunt subiectivă când vorbim despre Mercedes-Benz EQB, având în vedere că mașina mea personală este tot un SUV al mărcii din Stuttgart. A fost un sentiment de “am ajuns acasa” în momentul în care am urcat la volan.

Eleganța electrică. Asta caracterizează cel mai bine acest SUV, care pe lângă faptul că oferă mult confort, mai este și extrem de spațios, având 7 locuri. Condusul 100% electric oferă o perspectiva nouă care (sper că) va fi adoptată în viitorul apropiat de cât mai mulți șoferi.”
 

Prăjiturela și Alexandra Boca despre DS4 

 
 
”La DS4 ne-a plăcut foarte mult designul, atât cel interior cât și cel exterior. A, și să nu uităm de poziția la volan care îți permite să vezi tot ce se întâmplă în față.

Faptul ca scaunele sunt ventilate a fost un foarte mare plus, având în vedere că temperaturile au fost ridicate azi. Am apreciat, de asemenea, comenzile tactile din volan și schimbătorul de viteze.

S-a conectat foarte ușor la Bluetooth și prin cablu. În modul Sport rulează foarte bine, motorul, transmisia și suspensia fiind mai receptive la comenzi.

Butonul de pornire/oprire a motorului am fi preferat să fie amplasat altundeva, pentru că poate fi confundat ușor cu cel de "avarii". Ornamentele Piano Black, deși folosite de întreaga industrie, nu sunt deloc prietenoase cu creatorii de conținut pentru că sunt un magnet pentru praf și amprente.

Am mai observat că atunci când mergi cu soarele în față, marginea ecranului pentru Head- up Display se reflectă deranjant pe parbriz.

Suspensiile sunt destul de rigide, dar dacă selectezi modul Comfort, lucrurile se reglează. Până la urmă, aici intră în funcțiune suspensia inteligentă a lui DS4.”
 

Ioana Grama și Krista Baias despre Volvo XC40 Recharge 

 
”Volvo, cu cei 408 cai putere ai săi, este fără îndoială o mașină puternică, însă interiorul este puțin cam prea conservator pentru gusturile noastre. Nu suntem foarte sigure de sistemul "One Pedal Drive": este util în oraș și pe un drum cu multe serpentine, dar pe autostradă nu este foarte eficient. Cât despre funcțiile din bord, s-au accesat usor, iar sistemul audio ni s-a părut perfect.”
 

Laura și Bianca Giurcanu despre Audi Q4 Sportback E-tron 

 
”Dacă ieri spuneam că Volvo XC40 Recharge este mașina noastră preferată din tur, azi ne-am răzgândit: Q4 Sportback E-Tron ne-a cucerit iremediabil! Este o mașină puternică, în care ne-am simțit în siguranță.

Ne-a plăcut mult sistemul audio, poziția la volan și trapa panoramică. Totodată, ne-a surprins cât de fin răspunde la comenzi și ne-a cucerit cu designul foarte elegant.”

Vezi galeria foto
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro