Sardinia înseamnă mare, plaje de toate soiurile și un peisaj extrem de variat. Află că dacă vrei să vezi orașe, nu ți-ai ales foarte bine destinația
Duminică, după miezul nopții, am revenit din vacanța fulger în Sardinia. 5 zile în care am făcut un adevărat tur de forță, dar, culmea, am simțit și că m-am odihnit. Când am predat mașina, mi-era peste măsură să înțeleg cum am făcut 980 de kilometri într-un timp atât de scurt. Pe hartă, distanțele par mici, însă câțiva milimetri “virtuali” de pământ sard, echivalează în realitate cu câteva zeci de kilometri.Sardinia înseamnă mare, plaje de toate soiurile și un peisaj extrem de variat. Află că dacă vrei să vezi orașe, nu ți-ai ales foarte bine destinația. Şi ca să mă fac bine înțeles, trebuie să fac o precizare din capul locului. Am vizitat nordul insulei și cam jumătate din țărmul estic al Sardiniei. Imaginează-ți că ai trage o linie virtuală pe harta României de la Oradea la Galați, iar eu am ajuns în zona de deasupra liniei.
Transportul în Sardinia
Vacanța sardă a început cu un zbor de două ore și jumătate din București la Alghero. De acolo am luat mașina, după obișnuitele contre cu cel de la ghișeul de închirieri care mi i-a cerut și pe mama și pe tata drept garanție.
Deși mă așteptam să se circule relativ haotic, ca în Sicilia și jumătatea sudică a Italiei, am avut o mare surpriză. Oamenii sunt foarte respectuoși, dau prioritate, nu se grăbesc, dar calcă mult linia continuă în curbe. Şi la cât de înguste sunt drumurile în Sardinia, trebuie să fii cu mare băgare de seamă. Drumurile sunt de deal și de munte, cu asfalt bun, semnalizate corespunzător, dar cu restricții de 50 de km/oră la fiecare drumeag secundar care dă în drumul mare. Poliție nu știu dacă am văzut unul sau două echipaje, cât am circulat pe insulă.
Ideea e că fără mașină, ești aproape mort în Sardinia. Nu ai cum să ajungi la plajele superbe care se întâlnesc la tot pasul, dar, până la care, poți face și 2-3 kilometri din drumul principal.
Pentru un Renault Clio Diesel nou (doar 3.000 km) am plătit 105 de euro / 4 zile și jumătate, pe Rentalcars.com. La fața locului mi s-au mai cerut 30 de euro pe zi pentru full insurance și o garanție de 300 de euro, blocată pe card. Mai există varianta garanției de 2.000 de euro, blocată pe card. Motorina costă între 1,24 și 1,35 euro/litru. Benzina este cu 10 cenți mai scumpă.
Plaje și puncte de interes
În articolul de astăzi nu voi intra în detalii legate de locurile vizitate. Las aceste informații pentru următorul episod al miniserialului pe care îl încep astăzi. Din ce am avut ocazia să văd, plajele cu adevărat spectaculoase (cele cu apă de culoarea smarldului) sunt în estul insulei – în zona numită Costa Smeralda. De asemenea, plaja La Pelosa, aflată în nord-vest (la 60 km de Alghero), are apă de o culoare incredibilă.
Fain e că în Sardinia găsești (aproape) toate tipurile de plaje. În nord sunt mai sălbatice – fie cu nisip foarte fin, fie cu pietre, pajiști sau bolovani – în est nisipul pare mai fin. La fel la capitolul “populate”. Sunt plaje pe care sunt doi oameni, dar și locuri unde se stă cearșaf la cearșaf.
Cât despre partea de “interior” a insulei, parcă te afli în no man’s land. Sunt zone unde mergi kilometri buni și nu dai de nicio mașină. Impresionant este faptul că peisajul se cam modifică la fiecare 20-30 de kilometri, de parcă treci în altă țară.
Citeşte mai mult pe blogul meu www.mihaijurca.ro sau urmăreşte-mă pe Facebook.