15 trucuri folosite de fotografi pentru ca alimentele să arate perfect în poze
Divertisment / 01.08.2017

Nimic nu arată atât de bine în realitate ca în materialele publicitare. O să fii suprins cât de înşelătoare pot fi reclamele la alimente!

Iată 15 trucuri pe care fotografii le folosesc pentru a face alimentele să pară proaspete şi apetisante:

Deodorantul face fructele să strălucească

Fructele mereu strălucesc în reclame. Nu sunt necesare instrumente speciale, doar un spray deodorant pentru a le oferi strălucire. Unii specialişti folosesc, de asemenea, fixativ de păr.

Uleiul de motor în loc de sirop de arţar

Clătitele absorb prea repede siropul real pentru a putea fi fotografiate, aşa că fotografii îl înlocuiesc cu ulei de motor. Un alt truc este de a acoperi clătitele cu un spray hodrofug care creează un strat protector.


Chiftelele din burger sunt colorate cu cremă de pantofi

Chiftelele din burgeri sunt aproape crude în reclame şi sunt prăjite pentru câteva secunde pentru a rămâne mari şi suculente. Fotografii le colorează şi creează semne de grătar cu ajutorul cremei de pantofi.

Glicerina păstrează fructele de mare proaspete

Fructele de mare îşi pierd aspectul foarte rapid. Pentru a părea proaspete şi cuculente, fotografii le tratează cu un amestec de apă şi glicerol.

Sirop de glucoză pentru paste chinezeşti (noodles)


Durează câteva minute pentru a găti fideaua, dar aceasta se usucă repede, astfel încât agenţii de publicitate acoperă preparatul cu sirop de glucoză.

Carton în interiorul tortului


Pentru a păstra tortul uscat, fotografii pun carton între straturi şi le fixează cu scobitori. Ei folosesc acelaşi truc şi pentru sandvişuri sau burgeri.

Săpun lichid pentru spumă

Pnetur a face o fotografie la lapte, cafea sau bere, fotografii adaugă săpun lichid pentru a crea o spună stabilă care pare naturală şi extrem de atractivă.


Piure de cartofi în loc de îngheţată

Îngheţata se topeşte prea repede, aşadar fotografii o înlocuiesc cu piure de cartofi colorat.

Cremă de ras în loc de frişcă

Spre deosebire de frişcă, crema de ras nu se topeşte, iar asta e exact ceea ce au nevoie fotografii. Trebuie doar să ştiţi că desertul nu e unul real!

Cuburi de gheaţă din plastic

Gheaţa se topeşte foarte repede, astfel încât fotografii folosesc cuburi din plastic în băuturile răcoritoare. Apropo, puteţi îngheţa cuburile şi le puteţi folosi în viaţa reală!


Lipici în loc de lapte

Cerealele se înmoaie repede în lapte şi se scufundă. Dacă vrei să le fotografiezi, înlocuieşte laptele cu un adeziv alb. Cerealele vor rămâne la suprafaţă şi îşi vor păstra forma originală.

Băuturi spumante cu antiacide

Bulele de dioxid de carbon din băuturile răcoritoare dispar rapid. Prin urmare, fotografii adaugă antiacide folosite pentru arsurile la stomac. Amestecarea apei spumante cu antiacidele determină o reacţie chimică de neutralizare, iar bulele reapar.

Puiul este umplut cu prosoape de hârtie

Puiul din reclame nu e niciodată gătit la rotisor. Este supus unui tratament termic minim şi apoi pictat. Pentru a adăuga volum, fotografii introduc prosoape de hârtie în el, iar apoi îl cos.

Sosurile sunt preparate cu ceară

Pentru a crea textura perfectă, fotografii adaugă ceară topită de diferite culori în sosuri.

Aburul este artificial

Alimentele cu aburi din reclame arată foarte apetisant, dar ele nu sunt deloc fierbinţi. Pe lângă Photoshop, fotografii obişnuiesc să creeze şi astfel aburul:
- un aburitor electric pe care îl trec peste mâncare de câteva ori pentru a face fum
- bilele de bumbac pe care fotografii le umezesc şi le pun într-un cuptor cu microunde, apoi le pun în vasul cu pricina.
- un dispozitiv special care simulează aburul.

Sursă: brightside
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro