Când ar trebui să trimiți înapoi mâncarea la restaurant
Mâncatul în oraș poate fi o experiență destul de costisitoare. În calitate de client, ai dreptul să trimiți înapoi mâncarea la restaurant.
Dar dacă ai acest drept, nu înseamnă că poți face acest lucru în orice situație. Dacă nu ai un motiv real, este un lucru incredibil de nepoliticos pentru întreaga industrie a serviciilor. Cu toate acestea, există circumstanțe în care este perfect normal să trimiți înapoi mâncarea, cu condiția să faci acest lucru într-un mod politicos. Iată ce motive pot sta la baza deciziei tale!
Indiciile care îți demonstrează că trebuie să trimiți înapoi mâncarea la restaurant
Obiectele străine reprezintă un motiv valid
Cel mai clar și indiscutabil motiv pentru a trimite înapoi mâncarea sau băuturile este reprezentat de siguranța ta. Ar trebui să alertezi personalul dintr-un restaurant sau bar cu privire la orice lucru care ar putea provoca o vătămare fizică.
Cel mai obișnuit obiect străin din mâncare este probabil părul. Este perfect rezonabil să trimiți mâncarea înapoi dacă găsești un fir de păr în ea. Acest lucru se poate întâmpla chiar și în cele mai curate bucătării. Probabil că nu vei păți nimic dacă găsești un fir de păr, dar asta nu înseamnă că ar trebui să lași incidentul să treacă. Cienții au dreptul să spună personalului despre această problemă. În unele cazuri, pot exista anumite probleme de curățenie, care trebuie rezolvate.
Atunci când vine vorba despre alte obiecte, cum ar fi sticla, deja există o problemă mai mare. Aceste obiecte pot cauza probleme persoanelor care au comandat acel preparat. De asemenea, dacă ai o alergie alimentară pe care ai transmis-o personalului, dar bucătarul a uitat despre ea, este complet acceptabil să trimiți preparatul înapoi.
În momentul în care mâncarea este gătită prea puțin sau prea mult, este discutabil. Poate că vei trimite înapoi un preparat care prezintă un risc pentru sănătate, cum ar fi carnea de pui gătită prea puțin.
În cazul vinului, bucățile de plută din dop sunt adesea cel mai evident vinovat, dar există și alte probleme mai puțin vizibile, care justică trimiterea înapoi a unui pahar sau a unei sticle. Problemele cele mai evidente sunt: un dop infectat cu o bacterie (prezența unui miros de carton umed mucegăit), o sticlă oxidată (dopul nu a putut sigila corespunzător sticla, iar vinul a reacționat cu oxigenul de afară). Este vorba despre un proces diferit de cel pentru vinurile oxidate intenționat.
Preferințele personale nu reprezintă un motiv legitim
Doar pentru că nu îți place ceva, nu înseamnă că este rău sau că a fost gătit incorect. Asumă-ți responsabilitatea pentru deciziile tale. Nu totul se face după gustul tău și s-ar putea să dai peste lucruri în meniu care nu sunt conforme paletei tale de gusturi. Există și situații rare care pot apărea în bucătărie, cum ar fi că o supă este mult prea sărată. În acest caz, ai putea trimite preparatul înapoi.
Același lucru este valabil și pentru vin și cocktailuri. Nu este acceptabil să trimiți înapoi vinul despre care ai întrebat și ai acceptat să îl bei după ce ți s-a descris. Întreabă-te dacă îți displace cu adevărat vinul. L-ai încercat și ai observat ce îți poate oferi? L-ai încercat cu preparatul pe care l-ai comandat? Poate că vinul nu este bun dacă nu îl acompaniezi cu preparatul potrivit. Unele vinuri au o aromă nefamiliară la început, dar s-ar putea să îți câștige încrederea pe parcurs. Dacă ai comandat o sticlă de vin, este mai complicat. Restaurantele înțeleg că, în cazul vinului la pahar, s-ar putea să existe anumite pierderi. Dacă nu îți place un pahar cu vin, ai putea să ceri altceva. Dar atunci când este deschisă o sticlă de vin, situația este diferită. Tu ai cerut acel vin. Este sticla ta. A fost vândută deja.