Alimentele speciale pentru afecțiuni și diete – o nișă slab exploatată pe piața din România


Când vine vorba de piața de alimente speciale din România, aceasta este, potrivit Mariei Martac, una destul de deficitară, peste 90% dintre produsele recomandate în diferite tipuri de afecțiuni sau diete fiind importate de pe alte piețe.“Dacă în alte țări europene produsele dietetice reprezintă deja o nișă foarte bine conturată în sortimentația retailerilor, la noi situația este încă la început de drum atât pentru producători, cât și pentru retail. Dificultățile legistative existente la nivel de piață și în segmentul medical, lipsa susținerii financiare a noilor producători, cât și inexistența bugetelor sociale și de sănătate pentru persoanele care suferă de anumite afecțiuni reprezintă unul dintre principalele motive pentru care România încă importă peste 90% din produsele de acest tip”, a mai adăugat reprezentanta companiei.


Mai mult, un alt motiv pentru care acest segment evolueză încă foarte lent în România se datorează și cererii scăzute de pe piața de consum și a lipsei de educație alimentară.

Alimentația copilului, unul dintre cele mai importante aspecte la români


“Deși nivelul pieței de alimente speciale din România este încă foarte scăzut, în ultimii ani am observat un trend ascendent în ceea ce privește interesul românilor pentru o alimentație mai sănătoasă, în special când vine vorba de părinții tineri, aceștia investind din ce în ce mai mult în alimentația copiilor”, susține Maria Martac.


Potrivit acesteia, pe lângă alimentele speciale pentru copii,  în topul celor mai cumpărate produse se regăsesc  și cele pentru intoleranțe sau alergii la gluten, lactoză, produsele pentru diabetici, afecțiuni oncologice și gastrice. De asemenea, alimentele organice și produsele naturiste capătă din ce în ce mai multă atenție în rândul persoanelor interesate de un stil de viață sănătos, cererea pentru acestea fiind tot mai mare de la un an la altul.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro