Cazul Bolintineanu nu e izolat! În România, furtul se predă la şcoală
Colţul bărbatului / De Emilian Isailă, 05.07.2013

Autorităţile vor să ne facă să credem că ceea ce s-a întâmplat la Liceul Dimitrie Bolintineanu e un caz izolat. Dar ieri, opinia publică a aflat că la spitalul judeţean din Târgu Jiu au sosit cinci elevi care nu-şi mai puteau scoate mini-căştile din urechi, căşti folosite la copiat.

În toate aceste zile am fost bombardaţi cu ştiri despre profesori care au luat bani pentru examenul de BAC, părinţi care se autodenunţă că au dat şpagă şi elevi scoşi din clase.

De fapt, copiatul la BAC e un flagel. Premierul Victor Ponta îl felicita pe ministrul Educaţiei pentru buna organizare a examenului de capacitate şi pentru bacalaureat. Dar acesta e un fel de a evita confruntarea cu realitatea: hai să ne felicitîăm între noi, iar proştii nu o să mai observe rahatul în care suntem. Cam aşa se gândeşte la nivelul executivului.

Şcoala românească şi societatea a ajuns într-un mare impas. Şmecheria şi hoţia sunt la capăt de drum. Nimeni din Europa nu ne mai acceptă tertipurile, continua noastră încercare de a-i păcăli. De la prim-ministru până la ultimul cerşetor dintr-o intersecţie din Oslo, Norvegia nu facem decât să-i păcălim pe cei cu care intrăm în contact. Acesta e un sport naţional.

Profesorii se plâng de faptul că au salarii mici, dar ce justificare găsesc pentru organizarea de adevărate reţele mafiote doar pentru a ajuta nişte loaze să ia un amărât de examen. Sărăcia nu justifică furtul. Dar asta e o lecţie care nu se mai predă de mult în şcolile noastre.

Cum se simt acei tineri care au crezut că fac o afacere, iar acum sunt audiaţi de procurori într-un caz de corupţie? E cam neplăcut să-ţi începi astfel viaţa de adult. Unii au şansa să se îndrepte şi au posibilitatea să realizeze că nu e nimic mai de preţ pe lumea asta decât libertatea şi o conştiinţă curată. ”Examenele”, cum spunea bunicul meu, ”de-aia sunt examene, să le pici, să le iei, dar nu merită să-şi distrugi viaţa pentru ele”. Şi ştia ce spune. Bunica mi-a povestit la un moment dat că a petrecut vreo trei ani în clasa a treia.

Generaţia mea vine dintr-o lume alterată. Copiatul se practica pe scară largă în cea mai fericită dintre lumi - comunismul. Şcoala era o ficţiune, iar obiectivul fiecărui elev de liceu era să intre la o facultate. Pentru a atinge acest obiectiv nu dădea doi bani pe şcoală, ci pur şi simplu se pregătea acasă cu profesori plătiţi de părinţi. Cine nu făcea aşa, nu avea nicio şansă. Dintr-o astfel de cloacă s-a născut corupţia de azi, din perpetuare acelei ficţiuni numită şcoala românească.

  • alexandra, duminică, 28.07.2013 12:37

    da, invatamantul in Romania nu mai are nicio valoare. Dar, pe de alta parte, ce mai are valoare in tara noastra, ce mai conteaza? Smecheria? Tupeul? Oricum nu onoarea, nu adevarul, nu cinstea...

  • Mihaela, sâmbătă, 06.07.2013 21:48

    Am avut 2 copii la sc in Ro si tot timpu se cereau bani ptr d-nele inv....1Martie,8Martie.... ca de asa este sistemul.Am avut norocul sa ne mutam in Germania si aici nici macar o floare nu trebuie sa duci la sc.toti copii sunt egali in fata profesorului sau invatatorului. Foarte bine spus:In Romania,furtul se preda la scoala! Avem un sistem corupt si spagar de sus pana jos!!!!!!

  • HOMOROCEANU ADRIAN CAMIL, sâmbătă, 06.07.2013 18:36

    Invatamantul de partid:ubicuitatea coruptiei ! NUMAI CORUPTII SAU / SI IRESPONSABILII DESTRUCTIVI POT FI SOLIDARI CU CONDUCERILE LICEELOR CE INTRETIN RAUL EXISTENT IN EDUCATIA NEOCOMUNISTA SI CARE INCURAJEAZA IN MOD OFICIAL DE TIMPURIU INCA DE PE BANCILE SCOLII TINERETUL NEOCOMUNIST, PROSTOCRATIA CE VA FORMA VIITOARELE CADRE DE NADEJDE ALE PARTIDULUI UNIC!ACUM P.S.D.-UL NU MAI VREA SA AIBA IN ACTIVUL DE PARTID POLITRUCI GEN VANGHELIE DE CARE SA DISCUTE OPINIA PUBLICA PENTRU OBTINEREA PE PILE A BACALAUREATULUI LA PESTE 24 DE ANI ,CI DORESTE CAT MAI MULTI PROSTI CU DIPLOMA PENTRU A FI NUMITI IN CONSILIILE DE ADMINISTRATIE IN STRATEGICELE INSTITUTII ENERGETICE !CINE INTOARCE SITUATIA DATA IN AVANTAJUL SAU SI SE ALIAZA CU PARINTII CERTATI CU LEGEA ?? DAUNEZI ,DUPA CE ECATERINA ANDRONESCU S-A IMPAUNAT CU PROCENTAJUL CELOR ADMISI , PREMIERUL V.PONTA ADEPT AL DEVIZEI “SCOPUL SCUZA MIJLOACELE !”A FELICITAT PE MINISTRUL EDUCATIEI IESIT DIN MANA FOSTEI MINISTRESE A INVATAMANTULUI ,PENTRU REZULTATELE OBTINUTE IN ACEST AN FATA DE ANUL PRECEDENT ,EFECTE OBTINUTE NU DOAR STATISTIC ,CI PRIN INTERMEDIUL FRAUDEI LA EXAMENE INSUFLETITE PRIN CALAUZITORUL INDEMN “PONTA SI ANDRONESCU ,SUNT CU VOI!” ASA CUM AM MAI SPUS DE ZECI DE ORI,PENTRU CA AM FOST UN PROFESOR EXIGENT SI ONEST SI NU LASAM ELEVII SA COPIEZE LA LUCRARI ORI CAND ERAM SUPRAVEGHETOR LA BACALAUREAT IN ACEASTA INSTITUTIE DE INVATAMANT [ORI LA LICEUL ELECTRONICA INTRE ANII 1991-1994],AL DOILEA AN (1995 -1996)IN INVATAMANT NU MI S-A MAI DAT DE LA INSPECTORATUL SCOLAR NICI MACAR NORMA INTREAGA LA GRUPUL SCOLAR INDUSTRIAL NR.19 RATB UNDE AVUSESEM O NORMA SI JUMATATE ANTERIOR[1994-1995], CI DOAR 13 ORE PENTRU A MA DETERMINA SA RENUNT LA PREDAREA IN INVATAMANT!CA SA NU IMI DAU SEAMA DE SIRETLICUL INTELEGERII DINTRE DIRECTOAREA ADJ.PARJOL FLOAREA SI INSPECTORUL CE RASPUNDEA DE STIINTELE SOCIO-UMANE IN SENSUL ACORDARII UNEI DEBUTANTE A ORELOR AVUTE DE MINE CARE DUPA UN TRIMESTRU A LASAT BALTA SCOALA ,MI S-A DAT IN MOD FORMAL CONTINUITATE DE CATRE CONDUCEREA SCOLII SI PENTRU AL DOILEA AN IN VEDEREA ACORDARII DE ORE IN ACELASI LOC MAI ALES CA NU PREA EXISTAU SUFICIENTI PROFESORI SUPLINITORI DE STIINTE SOCIO -UMANE CUM ERAM EU!!O PERSOANA STUDIOASA IN TIMPUL SCOLII , AL LICEULUI SI FACULTATII,NU POATE FI DE ACORD CU ASTFEL DE COMPORTAMENTE ANTISOCIALE INCURAJATE DE MAFIA DIN INVATAMANT !DOAR CEI CE AU ABSENTAT PERIODIC SAU IRESPONSABILII DE LA FRECVENTAREA CURSURILOR , FIIND CLIENTI FIDELI AI DISCOTECILOR SI BARURILOR DE ZI SAU DE NOAPTE ,PRECUM VICTOR PONTA, POT TINE PARTEA ACESTOR SPECIMENE !TOATE ACESTE PUNCTE DE VEDERE REFERITOARE LA SITUATIA EXISTENTA LA CLASELE LA CARE PREDAM , LE-AM ADUS LA CUNOSTINTA CONDUCERII GRUP.SC.IND. LA SFARSITUL ANILOR LA CEREREA DIRECTOAREI PARJOL FLOAREA,IN RESPECTIVELE AUTOEVALUARI ..IN ULTIMUL AN DE PREDARE,DATA FIIND INDELETNICIRILE ILEGALE A 85%DINTRE PROFESORII GRUPULUI SCOLAR NR.19 RATB ,AGREATE DE INSPECTORATUL MUNICIPIULUI BUCURESTI,LA UN CONSILIU PROFESORAL DIRECTORUL PLIN(DANCIU) , A FACUT CHIAR UN SPIRIT DE GLUMA CUM CA CEILALTI DOI DIRECTORI TEHNICI (PARJOL SI DOCIU ,) ,AR VREA SA SCHIMBE FARA CA EL SA STIE DENUMIREA GRUPULUI SCOLAR INDUSTRIAL ,IN GRUP SCOLAR COMERCIAL!! DUPA CE AM PLECAT DE LA RESPECTIVUL GRUP SCOLAR ,AM AFLAT TOT DE LA ELEVII PROBLEMA JEFUITI DE PROFESORII SPAGARI CA CEI DOI DIRECTORI ERAU SIMPATIZANTI AI PDSR,SI FOSTI MEMBRII PCR DE NADEJDE!! PARINTII ELEVILOR PUTUROSI CARE PETREC ZILELE SI NOPTILE IN BARURI SI DISCOTECI,SUNT AUTORII MORALI ,SAU INSTIGATORII SAVARSIRII INFRACTIUNII LUARII SI DARII DE MITA PRIN FILIERA DIRIGINTILOR DE CLASA ASOCIATI CU CONDUCEREA LICEELOR RAU FAMATE !! elév-problémă s.m. Elev care constituie o problemă pentru școală ◊ „Aproape în fiecare școală există așa-ziși «elevi-problemă», dar, din păcate, modul de rezolvare a cazurilor-limită diferă prea puțin... de la caz la caz.” I.B. 14 III 73 p. 1; v. și R.l. 11 XII 80 p. 2 (din elev + problemă) Sursa: DCR2 (1997 CAZ, cazuri, s. n. 1. Împrejurare, circumstanță, situație. ◊ Caz de conștiință = Împrejurare în care cineva ezită între sentimentul datoriei și un interes propriu. Sursa: DEX '98 IZOLÁT ~tă (~ți, ~te) 1) și adverbial v. A IZOLA. 2) Care este unic în felul său. Caz ~. Problemă ~tă. /v. a izola Sursa: NODEX (2002) A BAGATELIZÁ ~éz tranz. (lucruri, fapte, persoane, idei etc.) A aprecia sub valoarea reală (ca pe o bagatelă); a subaprecia; a subestima; a subevalua. /Din Bagatel[ă] + suf. ~iza Sursa: NODEX (2002 *izolát,Individual, a parte: un caz izolat. Sursa: Scriban (1939 Numai acolo unde exista opinie publica efectiva ,societate civila responsabila si de calitate ,apare cu necesitate urgenta izolarii imediate a unei boli sociale sistemice precum este coruptia ! “DOAR FORMELE SE SCHIMBARA ,CACI RAUL A RAMAS!” Invatamantul politico-ideologic Propaganda invocarii pretinsului “caz izolat”in toate domeniile vietii economice ,sociale,politice,culturale in scopul negarii interesate de catre oficialitatile neocomuniste a dimensiunilor nationale ale fenomenului generalizat national al coruptiei atotcuprinzatoare transmis pe calea “traditiei comuniste “inca din 1989generatiilor viitoare. NEGAREA PERMANENTA A FENOMENULUI INGRIJORATOR AL CORUPTIEI GENERALIZATE IN INVATAMANTUL DIN ROMANIA (CA SI IN JUSTITIA SI ADMINISTRATIA PUBLICA CENTRALA SI LOCALA ),PREZENTAREA DE CATRE ANTENA 3 , RTV SI ALTE POSTURI PRIVATE DE TELEVIZIUNE ,CA CEEA CE S-A INTAMPLAT LA LICEUL ”DIMITRIE BOLINTINEANU” LA PROBA DE ROMANA DIN CADRUL EXAMENULUI DE BACALAUREATL SI DIN ACEST AN 2013-REPREZINTA DOAR CAZURI IZOLATE (CARE IN REALITATE NICIODATA NU AU FOST STOPATE OFICIAL PE ORIZONTALA SI PE VERTICALA ) ,DEMONSTREAZA CA REGIMUL POLITIC NEOCOMUNIST PROTEJEAZA CORUPTII SI CORUPTIA DIN TARA NOASTRA CONSTITUIND FACTORII INTERNI ESENTIALI AI MULTIPLIVCARII FENOMENULUI …NEGAREA CORUPTIEI GENERALIZATE ESTE DUBLATA DE SIMULAREA DE ATATIA ANI DE ZILE A LUPTEI IMPOTRIVA FENOMENULUI INTRETINUT DE INSASI MAFIA POLITICA , A CUPRINS SI HRANESTE INTREGUL SISTEM INTERN CU RAMIFICATII MAJORE INTERNATIONALE [EUROATALNTICE ]! FACTORII EXTERNI FAVORIZANTI AI MULTIPLICARII FENOMENULUI MUTILANT AL CORUPTIEI GENERALIZATE SUNT REPREZENTATI DE TRAFICUL DE INFLUENTA EXERCITAT DE U.E. SI USAID -N.A.T.O. ,CARE AU DICTAT CONTRA COST-CONSTATAREA ANUALA A ASA- ZISELOR PROGRESE CARE S-AR FI INREGISTRAT IN J.A.I.-UL ULTRA-MAFIOT DIN ROMANIA,CA SI IN TOATE CELELALTE CAPITOLE DE NEGOCIERE CU MAFIOTIZATA COMISIE EUROPEANA DUBLATA DE MALEFICUL PARLAMENT EUROPEAN INFESTAT DE AGENTII CRIMINALI AI SECURITATII,BRATUL ARMAT AL PARTIDULUI UNIC! ELEVII MITUITORI SI PARINTII LOR SPRIJINITORI , AU FOST,SI VOR FI MEREU VICTIMELE JUVENILE ALE MANIPULARII PARTIDULUI STAT (PSD) !! DE CE SPUN ACEASTA ?DUPA CE NU AM MAI PREDAT AM INTALNIT PE DRUM FOSTI ELEVI CARE AU ACCEPTAT SA TREACA PRIN SCOALA CA GASCA PRIN APA ,DAR CARE SI-AU DAT SEAMA -PRIN TRECERE A TIMPULUI -CA ATITUDINEA MEA DE REFUZ AL ACCEPTARII MITEI OFERITE DE EI LA IMBOLDUL EXPLOATATORILOR DIRIGINTI DE CLASA , A FOST IN REALITATE IN FAVOAREA SI NU IN DEFAVOAREA CELOR MANIPULATI !! CHIAR DACA IN ACEI ANI RADACINILE EXIGENTII MELE PROFESORALE AU FOST AMARE ,NU PUTEA DECAT SA MA BUCURE FAPTUL CA MAJORITATEA ELEVILOR TIP LICHEA, MA OPREAU ACUM PE STRADA PENTRU AMI DEMONSTRA CA AU CONSTIENTIZAT MACAR ACUM CEEA CE DIRIGINTII PROFITORI NU DOREAU SA RECUNOASCA LA O DISCUTIE CU MINE CE SE DOREA LAMURITOARE DIN PARTEA MEA ,ACELA CA ELEVUL INVATA IN REALITATE PENTRU EL (PENTRU A SE INARMA CU CUNOSTINTE FOLOSITOARE IN ACTIVITATEA PRACTICA ULTERIOARA )SI NU DOAR PENTRU MINE SAU ALT PROFESOR DE ALTA DISCIPLINA ,PENTRU A OBTINE O ANUME NOTA SAU MEDIE ANUALA ,LA BAC,LA UN UN EXAMEN SAU ALTUL !!SCUZA OFERITA DE LACOMII DIRIGINTI DESPRE ELEVII CARE ERAU INCURAJATI SA NU INVETE CA ORICUM LI SE VA REZOLVA SITUATIA SCOLARA PE CALEA ORDINELOR IERARHICE PRIN MECANISMUL MITEI ,CALIFICATI DE CATRE DIRIGINTI CA FIIND CHIPURILE “HANDICAPATI MINTAL ”S-A DOVEDIT INEFICIENTA CAND AM DEMONSTRAT FAPTIC ACESTOR DE”FORMATORI” ,CA ELEVII PROBLEMA AI CLASEI SAU MOBILIZAT EXEMPLAR CAND AU FOST DETERMINATI SA INVETE MACAR PE FINALUL ANULUI SCOLAR DE DOUA -TREI ORI PENTRU A TRECE CLASA FARA SA FIE INVATATI SA DEA MITA CERUTA DE GRUPUL MAJORITAR DE PERSOANE CARE PRACTICAU UN ASTFEL DE TROC CONSTAND IN OFERIREA SI PRIMIREA DE CADOURI DE MII DE LEI CONTRA DARII NOTELOR DE TRECERE SAU A OBTINERII UNOR MEDII MULT MAI MARI DECAT MERITAU UTILE INSCRIERII LA FACULTATILE POLITIZATE !!PUSI IN FATA FAPTULUI IMPLINIT IN CE PRIVESTE ALCHIMIA ELEVILOR PROBLEMA ,PROFESORII CU EXPERIENTA INDELUNGATA IN PRETINDEREA SI PRIMIREA RITMICA DE FOLOASE NECUVENITE,NU AU MAI AVUT COMENTARII DE FACUT IN RAPORT DE TRANSFORMAREA CHIAR SI DE MOMENT PE CARE O REUSISEM FATA DE RESPECTIVII ELEVI STRUNITI DOAR DE MINE , ODATA CU PIERDEREA “UTILITATII “ PROFESORILOR INTERMEDIARI IN CIRCUITUL SPAGII OFICIALIZATE MINISTERIAL !! DULCI SUNT ROADELE INVATATURII PENTRU CEI SILITORI CARE NU VOR SA DEPINDA MAJOR DE CONDUCERILE INFRACTIONAL -POLITIZATE ALE LICEELOR SAU COLEGIILOR ! EXAMINATORUL NATIONAL NU ARE INTERES LEGAL CA EXAMINATUL SA EVOLUEZE IN DOMENIUL EDUCATIONAL ,PENTRU CA ALTFEL VERIFICATORUL SI-AR PIERDE ROLUL DE MULGATOR PRINCIPAL AL VACII DE MULS! TOT IN ACEASI MANIERA SE INTAMPLA SI IN RAPORTUL DINTRE EXAMINATORUL EUROPEAN SI CANDIDATUL STAT ROMAN CARE COOPEREAZA MAI BINE PE FLANCUL ARMAT DECAT PE CEL AL STATULUI DE DREPT, DEMOCRATIC !! DE CE SUNT INTERESATI POLITICIENII CORUPTI CA “NOUL VAL” SA FIE NEINSTRUIT?PENTRU CA CEI “PROSTI DAR MULTI!” IESITI DE PE BANCILE SCOLII,POT REPREZENTA IN CONTINUARE O IMPORTANTA MASA DE MANEVRA PENTRU CLASA POLITICA CRIMINALA -IN CAZUL TRECERII REFERENDUMURILOR ORGANIZATE GUVERNAMENTAL SI PARLAMEDNTAR PENTRU A SE PRETEXTA ULTERIOR,CA MEREU INSELATUL POPOR PAUPERIZAT , A FOST PENTRU SCHIMBARE ,VOTAND PRIN INTERMEDIUL REFERENDUMULUI, REVIZUIREA CONSTITUTIEI , REGIONALIZAREA ROMANIEI !

  • Laura, sâmbătă, 06.07.2013 15:26

    Da, întotdeauna parintii sunt cei mai vinovați. Ei erau vinovați când erau elevi, ei sunt vinovați când au copii elevi și probabil ca ei vor fi vinovați si când vor avea nepoți elevi. Părinții sunt vinovați dacă copilul nu rămâne repetent, părinții sunt vinovați ca au fost scoase notele la clasele 1-4 pentru a nu știi care este nivelul copilului (media calificativelor este mai greu de făcut), părinții sunt vinovați probabil si de baremul de corectare la mate la clasa 8-a. Ce ușor este sa dai vina pe o masa de oameni a căror meserie, job, si datorie nu are legătura cu învățământul ci doar cu proprii lor copii.

  • moromete, vineri, 05.07.2013 15:26

    Am dat bacul imediat dupa revolutie, in 1992. Nu se punea problema de copiat sau ce alte prostii mai vehiculati voi prin presa despre acele vremuri. Atunci inca mai era respect fata de scoala ca institutie, fata de invatatura, fata de niste valori morale. Mass media nu mai promoveaza decat nonvalori care servesc drept model acestor copii de sacrificiu. E mai simplu sa dati vina pe profesori si sa generalizati.

  • ionescu elena, vineri, 05.07.2013 15:03

    parinti in general sant vinovati,trebuiasa -si puna copii sa invete dar ei au preferat sa dea spaga la profesori ,,au incurajat copii sa nu invete "ca lasa da mama bani si nu trebui sa mai invat"

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro