Ar fi de preferat sa ii spui: "Nu stiu ce anume incerci sa spui sau cui vrei sa spui ceva prin acest comportament de timiditate, dar imi imaginez ca este ceva important pentru tine.
Daca vrei sa imi spui care sunt dificultatile tale in relatiile cu ceilalti copii, pot sa te ascult". Acest lucru presupune insa ca parintele sa fi invatat sa asculte limbajele simbolice ale copiilor.
Cum poate fi ajutat un copil prea emotiv?
Eu ii invat pe parinti sa inceteze sa mai puna etichete copiilor lor, adica sa nu mai spuna "Copilul meu este timid sau prea emotiv". Faptul ca un copil traieste anumite emotii, este un semn ca este viu. Despre ce fel de emotii este vorba? Furie? Frica? Bucurie? Ce anume ii deranjeaza pe parinti la aceste emotii ale copilului?
Daca copilul plange este adeseori un semn ca se simte ranit si parintii pot verifica impreuna cu el ranile pe care le are. Cand copilul tipa, acest lucru poate fi de asemenea un semn al faptului ca este ranit sau ca se simte frustrat.
Parintele il poate invata sa isi gestioneze frustrarile numindu-le si propunandu-i sa isi simbolizeze dorintele, asteptand eventual sa le implineasca la un moment dat.
In calitate de parinte, cum imi pot ajuta copilul sa fie mai deschis in a comunica despre orice?
Pentru mine, parintii sunt cei care au nevoie sa invete mai intai comunicarea. Un copil care are parinti deschisi, care stiu sa comunice cu el si sa il asculte, va sti la randul lui cum sa comunice. De cele mai multe ori, problema consta in faptul ca parintii vor sa isi schimbe copilul, fara sa se schimbe ei insisi.
Cum putem stimula inteligenta copiilor nostri?
Printr-o comunicare vie si sanatoasa din partea parintilor, copilul va avea mai multe sanse sa isi dezvolte inteligenta intelectuala, cea emotionala, dar si inteligenta relationala.
Unde si cum pot fi invatate in Romania tehnicile de "igiena relationala" pentru a avea o relatie armonioasa cu copiii nostri?
Din 2003 singurul organizator al programului de formare de formatori si practicieni in Metoda ESPERE® din Romania este Centrul de Dezvoltare Personala AMANESER, condus de Claudia Jimeno Beltran.
Claudia este licentiata in psihologie, iar in anul 1995 a participat la numeroase programe de formare focalizate pe 4 sisteme psihologice (Gestalt, analiza tranzactionala, programare neurolingvistica, terapie cognitiv-comportamentala).
Din 1998, este trainer si moderator pentru grupuri de comunicare si relationare interpersonala eficienta si dezvoltare personala. Urmeaza sa fie acreditata la Institutul ESPERE din Paris ca practician al Metodei de Comunicare relationala ESPERE® pe care a integrat-o in practica sa de 6 ani.
Claudia foloseste metoda in cadrul sedintelor individuale, a diferitelor ateliere, in cadrul training-urilor si al altor activitati, peste 3.000 de persoane bucurandu-se pana acum de efectele metodei ESPERE®. V-o recomand cu incredere pe Claudia pentru a invata si a beneficia de instrumentele de igiena relationala si efectele Metodei ESPERE®.
Daca vrei sa imi spui care sunt dificultatile tale in relatiile cu ceilalti copii, pot sa te ascult". Acest lucru presupune insa ca parintele sa fi invatat sa asculte limbajele simbolice ale copiilor.
Cum poate fi ajutat un copil prea emotiv?
Eu ii invat pe parinti sa inceteze sa mai puna etichete copiilor lor, adica sa nu mai spuna "Copilul meu este timid sau prea emotiv". Faptul ca un copil traieste anumite emotii, este un semn ca este viu. Despre ce fel de emotii este vorba? Furie? Frica? Bucurie? Ce anume ii deranjeaza pe parinti la aceste emotii ale copilului?
Daca copilul plange este adeseori un semn ca se simte ranit si parintii pot verifica impreuna cu el ranile pe care le are. Cand copilul tipa, acest lucru poate fi de asemenea un semn al faptului ca este ranit sau ca se simte frustrat.
Parintele il poate invata sa isi gestioneze frustrarile numindu-le si propunandu-i sa isi simbolizeze dorintele, asteptand eventual sa le implineasca la un moment dat.
In calitate de parinte, cum imi pot ajuta copilul sa fie mai deschis in a comunica despre orice?
Pentru mine, parintii sunt cei care au nevoie sa invete mai intai comunicarea. Un copil care are parinti deschisi, care stiu sa comunice cu el si sa il asculte, va sti la randul lui cum sa comunice. De cele mai multe ori, problema consta in faptul ca parintii vor sa isi schimbe copilul, fara sa se schimbe ei insisi.
Cum putem stimula inteligenta copiilor nostri?
Printr-o comunicare vie si sanatoasa din partea parintilor, copilul va avea mai multe sanse sa isi dezvolte inteligenta intelectuala, cea emotionala, dar si inteligenta relationala.
Unde si cum pot fi invatate in Romania tehnicile de "igiena relationala" pentru a avea o relatie armonioasa cu copiii nostri?
Din 2003 singurul organizator al programului de formare de formatori si practicieni in Metoda ESPERE® din Romania este Centrul de Dezvoltare Personala AMANESER, condus de Claudia Jimeno Beltran.
Claudia este licentiata in psihologie, iar in anul 1995 a participat la numeroase programe de formare focalizate pe 4 sisteme psihologice (Gestalt, analiza tranzactionala, programare neurolingvistica, terapie cognitiv-comportamentala).
Din 1998, este trainer si moderator pentru grupuri de comunicare si relationare interpersonala eficienta si dezvoltare personala. Urmeaza sa fie acreditata la Institutul ESPERE din Paris ca practician al Metodei de Comunicare relationala ESPERE® pe care a integrat-o in practica sa de 6 ani.
Claudia foloseste metoda in cadrul sedintelor individuale, a diferitelor ateliere, in cadrul training-urilor si al altor activitati, peste 3.000 de persoane bucurandu-se pana acum de efectele metodei ESPERE®. V-o recomand cu incredere pe Claudia pentru a invata si a beneficia de instrumentele de igiena relationala si efectele Metodei ESPERE®.