Sortiment sustenabil: 3RO și produse proaspete, din zonă, pe rafturile magazinelor PENNY
Casă şi familie · Bugetul familiei / 30.07.2024

 
Din 2005, PENNY este vecinul a sute de mii de români. Cu primul magazin PENNY deschis în Ploiești, apoi sute de alte magazine deschise în toată țara, este mai mult decât o companie, este parte din comunitate, din viețile oamenilor care aleg să meargă la cumpărături aici.

De ani de zile PENNY urmărește impactul pe care îl are în România și își propune să se dezvolte și mai mult pentru români, într-un mod sustenabil. Cu inițiative și proiecte pe termen lung, schimbările în bine sunt gândite strategic în trei direcții importante pentru companie, pentru comunitățile în care este implicată și, în final, pentru binele întregii țări:
Sortiment sustenabil; Energie climă și resurse; Angajați și societate.
 
Ne concentrăm astăzi pe prima direcție, sortimentul sustenabil, prioritar pentru PENNY atât la nivelul produselor prezente în magazine, dar și când vorbim despre producătorii locali și partenerii cu care se lucrează pe întreg lanțul comercial.
 
Dar ce înseamnă, de fapt, produse sustenabile și sortiment sustenabil? Par cuvinte mari, dar care au tot sensul din lume când le folosești cu atenție. 
 
Un exemplu. Domnul Ioan din Brașov cumpără pâine de la PENNY pentru că știe că „e făcută în zonă”. Îi place că o poate cumpăra de la magazinul din cartier, la un preț accesibil, este proaspătă și are gust bun, gustul cu care s-a obișnuit.
PENNY colabora la finalul lui 2022 cu 66 de producători locali de pâine, obiectivul companiei fiind de a avea o distanță maximă de 50 km pentru producătorii locali, de la fabrică la magazine. În susținerea angajamentului pentru un sortiment sustenabil în magazine, achiziția pâinii de la furnizori locali permite magazinelor să aibă în permanență pâine proaspătă în sortiment, garantează un preț mic, disponibilitatea produselor și, nu în ultimul rând, susținerea producătorilor locali.
 
Asta înseamnă Sortiment sustenabil - un angajament puternic față de producătorii locali și de comunități, cu obiectivul de a oferi clienților produse proaspete, regionale și de înaltă calitate, cu accent pe produse de panificație, fructe, legume, carne și vinuri provenite din parteneriate cu furnizori locali. 
 
Dar nu este doar un angajament. Este un plan concret, în care s-au făcut pași importanți în direcția creșterii numărului de produse realizate integral în România. De la ingredientul principal, la procesarea sau ambalarea produselor, PENNY caută furnizorii care își doresc să se alăture unui demers ambițios și unic în România – TripluRO (3RO). 
 
Spiritul civic, de echipă, de implicare în problemele societății și de orientare spre găsirea unor soluții care să le facă bine lor și țării în care trăiesc este un impuls pe care îl au în prezent tot mai mulți români. Acestuia i se alătură o serie de nevoi personale pe care PENNY le-a înțeles de la sutele de mii de clienți care vizitează magazinele din toată țara. Pe o parte dintre acestea, cele legate de produse proaspete, locale și cu preț bun, le-a preluat ca obiectiv principal, prioritar până în 2025, reunit sub umbrela 3RO.
 
Pe scurt, PENNY și-a propus ca până la finalul anului 2025, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în România. Peste 800 de produse din magazinele PENNY sunt însoțite astăzi la raft de simbolul 3RO, încă un mod prin care clienții văd cu ochii lor care sunt produsele realizate integral la noi în țară.
 
Da, sustenabilitatea este un cuvânt mare, iar sortimentul sustenabil este în sine un obiectiv ambițios. Însă, când ideea este puternică, la fel și dorința de a face bine pentru țara în care trăim, lucrurile capătă un sens și proiectele se conturează în direcția cea bună. 
 
Cu inițiative ca 3RO, mărci private românești, fructe și legume proaspete, pâine de la furnizori locali prezenți la cel mult 50km distanță față de magazine, o etică de neclinitit în procesele de aprovizionare, cele 200 de măcelării partenere și 10 măcelării proprii la nivel național, dar și 100% carne producție românească în magazinele PENNY, printre multe altele, se fac pași importanți în direcția unei Românii mai bune, mai curate, mai dezvoltate din punct de vedere producție locală. 
Prospețimea produselor de la PENNY, prin intermediul colaborărilor cu partenerii, stimulează economia locală, pentru că sustenabilitatea este prezentă în fiecare decizie luată. 
 
Iar clientul PENNY, care știe ce găsește în magazine, știe să-și facă lista de cumpărături și, în același timp, își dorește numai lucruri bune pentru el/ea, pentru comunitate și pentru țara noastră, în general, vede în PENNY vecinul în care are încredere, la care știe că găsește lucrurile de care are nevoie. Un pachet de făină, produse pentru pachetul de la muncă sau de la școală, pâine din zona în care locuiește, carne românească, un spațiu sigur pentru o vorbă cu vecinul de la parter sau o reîntâlnire neprevăzută cu vecinii din cealaltă parte a cartierului. Și, mai ales, găsește încredere în viitor. Pentru că PENNY e acolo, le ascultă feedbackul și nevoile și încearcă să facă lucrurile și mai bine în fiecare zi. 
 
Iar pentru noi, la PENNY, aceasta este cu adevărat o relație sustenabilă, din care derivă obiectivele și inițiativele pe care le realizăm. Viitorul se face azi, împreună cu echipa, partenerii, clienții și comunitățile în care existăm.
 
Pentru mai multe detalii despre acțiunile și strategia PENNY, răsfoiți Raportul de sustenabilitate pentru anul 2022.

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro