Daca in urma cu cativa ani la auzul cuvantului casa aveam deja in minte imaginea clasica (un paralelipiped cu acoperisul in doua ape), astazi dorinta de a personaliza o...
Daca in urma cu cativa ani la auzul cuvantului casa aveam deja in minte imaginea clasica (un paralelipiped cu acoperisul in doua ape), astazi dorinta de a personaliza o locuinta se manifesta prin lucrari de arhitectura cu rezultate deosebite.
Chiar daca la interior beneficiarii sunt inca autorii amenajarilor, exteriorul imobilelor ramane expresia viziunii arhitectilor, iar in functie de pregatirea si experienta acestora rezultatul poate fi catalogat monumental sau nu.
Vila pe care v-o prezentam se remarca printr-o arhitectura spectaculoasa, o imbinare intre linii curbe si linii drepte, intre linistit si provocator. Efectul constituie un act studiat temeinic, o vila materializata dupa viziunea arhitectului Cristian Stuparu.
Pentru ca beneficiarul acestui proiect este o familie tanara, dinamica si deschisa spre nou, arhitectul si-a permis sa propuna o tema mai extravaganta, cu linii iesite din tipare. Ceea ce s-a dovedit a fi pe gustul tinerilor proprietari...
Vila din imagini este situata in Bucuresti, pe un teren de 1.120 mp, si are un regim de inaltime format din demisol partial, parter inaltat, etaj 1 si etaj 2.
Inca de la prima vedere se poate banui ca finalizarea acestei constructii a presupus eforturi deosebite. O data din partea arhitectului care a conceput forma vilei, a calculat cea mai buna pozitionare a acesteia pe teren in functie de punctele cardinale, vecini, strada si spatiul avut la dispozitie.
Eforturi deosebite a depus si echipa de constructori, care a lucrat cu multa grija la partea de finisaje atat exterioare, cat si interioare. Nu in ultimul rand, proprietarii au investit un efort material deosebit pentru a concretiza acest proiect, intrucat si-au dorit o casa trainica, generoasa, care sa reziste in timp si in care la un moment dat sa convietuiasca mai multe generatii ale familiei.
Punctul forte al constructiei il reprezinta expresia arhitecturala si nu cea cromatica, motiv pentru care s-a urmarit punerea in evidenta a volumelor prin insasi forma lor excentrica. Ratiune pentru care vila este vopsita in alb, doar anumite elemente prin care arhitectul a vrut sa atraga atentia avand culoarea rosie.
Cristian Stuparu ne-a declarat ca stilul constructiei se inscrie in anumiti termeni in cubismul interbelic, cu linii drepte in lateral si linii curbe pe colt, ceea ce da o anumita dinamica vilei si o indeparteaza de monotonie.
Organizare interioara
Sub aspect functional, casa este structurata pe 4 niveluri: demisol, parter, etaj 1 si etaj 2. Demisolul cuprinde sala de fitness, sauna cu cabina de dus, camara, spatiu tehnic (spalatorie - uscatorie) si camera centralei termice. De mentionat ca demisolul se desfasoara doar pe 80% din aria construita a casei, care este de 218 mp.
La parter se desfasoara un hol larg, de unde se accede in celelalte spatii si incaperi de pe nivel: biroul, o sala de baie, livingul, dinningul, bucataria si scara interioara cu dublu acces, la demisol si la etaj.
Nivelul urmator este format din trei camere: dormitorul matrimonial (cu dressing si sala de baie), camera copilului (vizavi), dormitorul de oaspeti si o sala de baie.
Etajul al doilea este o reeditare partiala a spatiului de la parter, cu un living generos, doua camere de oaspeti si o sala de baie.
Spatiul livingului este conceput pe doua niveluri, in asa fel incat se formeaza o supanta. Functiunile zonei de zi sunt tratate intr-un singur spatiu comun, in care barul, dinningul, bucataria si livingul interactioneaza.
Finisajele si iluminatul exterior
Pentru finisarea fatadelor s-a folosit tencuiala texturata Caparol in doua nuante: alb si rosu. Soclul casei este realizat cu materiale de la aceeasi firma. Tamplaria exterioara este din PVC cu geam termopan tip oglinda, care nu permite trecerea dincolo de geam a privirilor indiscrete din afara. Balustradele teraselor sunt din inox, iar treptele scarilor exterioare din marmura Botticeli.
Foarte spectaculos este modul de iluminare exterioara, prin care s-a dorit evidentierea nocturna a constructiei, a volumetriei acesteia. Astfel, s-au folosit mai multe tipuri de corpuri de iluminat plasate pe fatade si in gradina, dupa cum urmeaza:
• reflectoare exterioare pe fatada;
• corpuri de iluminat in incinta gradinii ("pitici");
• spoturi fixate in tavanele teraselor.
Chiar si prin sistemul de iluminare s-a urmarit punerea in evidenta a arhitecturii - volumul rotund de pe colt apare intr-o lumina alba, in timp ce restul cladirii este luminat intr-o nuanta calda de galben.