Andreea Dumitrache, PR specialist Petrom, iti recomanda sa faci un fel de "studiu de fezabilitate". "Te gandesti ce ai vrea sa faci si de cat timp ar fi nevoie pentru a putea lucra in domeniul respectiv. Poate este nevoie de alte specializari si cursuri si, in acest caz, trebuie sa te informeezi cat ar costa acestea si cat timp ar dura. Iti permiti aceste investitii?", atrage atentia Andreea Dumitrache.
Fii atenta sa nu faci vreo confuzie grava! Unii oameni sunt tentati sa isi schimbe cariera doar pentru ca slujba in sine nu le mai place sau pentru ca au probleme cu seful ori colegii. Invata sa faci distinctia si sa identifici precis sursa nemultumirilor tale.
Daca, dupa ce ai reflectat, ai ajuns la concluzia ca aceasta schimbare este, intr-adevar, ceea ce ai nevoie, poti trece la urmatorul pas: domeniul respectiv este unul de viitor, unul in care se fac investitii serioase? In cazul in care nu esti sigura, poti apela la o firma de recrutare de personal, unde vei gasi consilieri care te-ar putea indruma.
Exista si varianta in care vrei sa faci acest viraj pe teren propriu, cu alte cuvinte - schimbi doar tipul de activitate si departamentul, nu si domeniul in sine sau compania. "Intereseaza-te in ce fel de colectiv ar urma sa lucrezi, cum este seful si care sunt planurile pe termen mediu si lung in departamentul respectiv. Pare ceva greu de realizat, dar nu este imposibil.", considera Andreea Dumitrache, care este de parere ca, pe piata muncii, "se observa o limpezire. Nu se mai cauta 'omul bun la toate', ci specialistul.
E greu de crezut, dar exista destul de putini specialisti pe piata. Insa acest lucru se va schimba cu timpul, pentru ca tot mai multe companii urmaresc recrutarea celor care se pricep strict intr-un anumit domeniu".
Ar trebui sa ai acest lucru in vedere si, in acelasi timp, sa dai dovada de flexibilitate - inclusiv in ceea ce priveste o eventuala relocare si, in prima faza, o posibila scadere a retributiei.
Fii atenta sa nu faci vreo confuzie grava! Unii oameni sunt tentati sa isi schimbe cariera doar pentru ca slujba in sine nu le mai place sau pentru ca au probleme cu seful ori colegii. Invata sa faci distinctia si sa identifici precis sursa nemultumirilor tale.
Daca, dupa ce ai reflectat, ai ajuns la concluzia ca aceasta schimbare este, intr-adevar, ceea ce ai nevoie, poti trece la urmatorul pas: domeniul respectiv este unul de viitor, unul in care se fac investitii serioase? In cazul in care nu esti sigura, poti apela la o firma de recrutare de personal, unde vei gasi consilieri care te-ar putea indruma.
Exista si varianta in care vrei sa faci acest viraj pe teren propriu, cu alte cuvinte - schimbi doar tipul de activitate si departamentul, nu si domeniul in sine sau compania. "Intereseaza-te in ce fel de colectiv ar urma sa lucrezi, cum este seful si care sunt planurile pe termen mediu si lung in departamentul respectiv. Pare ceva greu de realizat, dar nu este imposibil.", considera Andreea Dumitrache, care este de parere ca, pe piata muncii, "se observa o limpezire. Nu se mai cauta 'omul bun la toate', ci specialistul.
E greu de crezut, dar exista destul de putini specialisti pe piata. Insa acest lucru se va schimba cu timpul, pentru ca tot mai multe companii urmaresc recrutarea celor care se pricep strict intr-un anumit domeniu".
Ar trebui sa ai acest lucru in vedere si, in acelasi timp, sa dai dovada de flexibilitate - inclusiv in ceea ce priveste o eventuala relocare si, in prima faza, o posibila scadere a retributiei.
nu inteleg partea de final: perioada actuala nu este catusi de putin indicata pentru actiuni gen "schimbare de serviciu". dar oare toate schimbarile care au avut loc in viata unei persoane s-au petrecut exact atunci cand mama urania si bunica furnica au prezis ca astrele vor produce o iluminare de gradul 3 in mintea alora de ne conduc? daca doresc o schimbare, o initiez din mine insami, nu o pornesc din toate stirile ce anunta in maniera de sarbatoare: "greul abia incepe". daca mintea mea refuza rutina in care ma inec in fiecare zi, daca sufletul meu se simte sufocat de atata mediocritate umana in care nu pot ancora pentru a deveni 'un animal social binevoitor', nu fac o analiza socio-economica si apoi decid: 'ok, la loc comanda'...
sunt de acord cu lety... specialisti vorbesc din carti si nu spun mare lucru
Extraordinar, ce sfaturi dau "specialistii" in PR ! Sa le foloseasca ei si sa vedem daca obtin vreodata o slujba ! Cum adica "Intereseaza-te in ce fel de colectiv ar urma sa lucrezi, cum este seful si care sunt planurile pe termen mediu si lung in departamentul respectiv." Dar cine credeti ca va spune asa ceva ? Si cum puteti vedea asta din afara, dupa 3 interviuri, sa zicem ?! Sunteti total pe langa subiect, vorbiti fara sa spuneti ceva.