Eficienta la serviciu
Intr-o lume ideala, si considerand ca angajatii vor sa munceasca eficient, cu motoarele turate, stilul managerului ar trebui sa fie mai lejer si customizat pe nevoile fiecaruia, in masura in care este posibil.
Intr-o lume ideala, si considerand ca angajatii vor sa munceasca eficient, cu motoarele turate, stilul managerului ar trebui sa fie mai lejer si customizat pe nevoile fiecaruia, in masura in care este posibil.Venind cu picioarele pe pamant, managerul sau liderii companiei au datoria sa creeze un mediu in care sa existe o presiune, rezonabila si justificata, cu obiective realiste. Conditiile de lucru trebuie sa fie bune, toate instrumentele/echipamentele disponibile, iar munca bine facuta trebuie rasplatita.
Desigur ca fiecare angajat are dreptul sa primeasca ajutor pentru dezvoltarea profesionala, acest sprijin este unul dintre cele mai apreciate si eficiente abordari pentru cresterea productivitatii.
Pasii cresterii eficientei vizeaza diferit angajatii si managerii.
Din perspectiva celor dintai, fiecare trebuie sa discute permanent cu managerul, pentru a defini impreuna ce inseamna lucrul bine facut, care sunt caile de maximizare a resurselor pe care le foloseste si sprjinul pe care il poate primi.
Fara a prezenta simplist problema, am constatat ca sunt lucruri simple care pot fi facute de oricine, precum conducerea sau participarea la sedinte bine organizate, cu agenda clara si durata relativ scurta, urmarirea activitatilor consumatoare de timp si intelegerea cauzelor pentru care apar aceste probleme.
Pentru manageri, preocuparea principala ar trebui sa fie stabilirea obiectivelor, planificarea actiunilor si monitorizarea progresului. Tot managerii sunt cei care ar trebui sa observe anumite paterne repetitive si sa intervina cat mai repede pentru corectarea situatiilor, prin coaching on the job, organizarea unor cursuri sau distribuirea de sfaturi si pasi, practici de urmarit, proceduri de optimizare a rezolvarii sarcinilor.
In ceea ce priveste evaluarea obiectiva a propriului randament, angajatii ar trebui sa stie coordonatele de baza ale jobului lor, sa inteleaga foarte bine contributia lor pentru dezvoltarea organizatiei.
Sistemul cel mai des intalnit la organizatiile care functioneaza pe principii de performanta este MBO – Management by Objectives, fiecare om stie ce are de facut si care sunt criteriile dupa care este evaluat periodic.