Cum să-ți recapeți cheful de muncă după vacanța de Paște
Carieră · Sfaturi / 14.04.2015

Motivarea angajaților este o sarcină dificilă pentru manageri tot timpul anului. Aceasta devine, însă, aproape imposibilă în perioada imediat următoare vacanțelor, cum este și cea de Paște.

Potrivit specialiștilor, 83% din oameni suferă de așa numita melancolie post-vacanță, manifestată prin iritabilitate, oboseală și anxietate - care afectează performanța angajaților. Melancolia post-concediu este greu de evitat, susține Alexandru Bușilă, psihoterapeut și trainer HPDI, dar perioada de readaptare la locul de muncă poate fi scurtată considerabil, urmând câteva sfaturi simple.

Ce ar trebui să faci în ultima zi de muncă

De multe ori, se întâmplă ca în preajma unei vacanțe oamenii să devină nerăbdători și puțin superficiali.

“Dacă știm că astăzi este ultima zi de muncă înainte de o vacanță prelungită, este posibil ca nivelul de concentrare să scadă și, odată cu el, nivelul de motivatie. De aceea, este recomandat ca proiectele mari și medii să fie încheiate cu trei zile înainte, iar ultima zi de muncă să fie folosită pentru sarcinile ușoare, repetitive și, în special, pentru organizarea activităților care urmează să fie făcute imediat după vacanță”, spune Alexandru Bușilă.

Managerii pot organiza ședințe scurte (sub 30 de minute) în care să discute planul pentru perioada imediat următoare vacanței. Astfel, angajații vor avea clar stabilite sarcinile ce urmează să fie îndeplinite și vor reuși să se mobilizeze mult mai repede.


Ce faci în prima zi de după vacanță

După o perioadă de relaxare, oamenii au nevoie de un timp pentru a ieși din inerția vacanței. Psihoterapeutul Alexandru Bușilă recomandă ca prima zi de muncă să fie structurată astfel:

Reîntâlnirea cu colegii și punerea la curent cu ceea ce am făcut în vacanță și ceea ce urmează să facem la birou

Verificarea planului făcut înainte de vacanță (ar fi bine să se facă într-o ședintă scurtă, stabilită înainte de vacanță)

Verificarea corespondenței


Rezolvarea unor task-uri ușoare

To Do List pe ore pentru a doua zi



Chiar dacă oamenii au tendința de a-și verifica corespondența, se recomandă ca aceasta să se facă în amănunt, în a doua parte a zilei. Tendința de a rezolva task-urile regăsite în e-mail-uri îi va determina pe angajați să sară peste cele două etape de dinainte. În acest caz, ei vor încerca să compenseze celelelate două etape pe tot parcursul săptămânii. Rezultatele fiind întreruperea celorlalți colegi, fragmentarea propriilor activități, lipsa unei direcții clare, ineficiență, melancolie, tristețe.



Este important că prima zi de muncă după o vacanță să se încheie cu realizarea unor sarcini ușoare (care sigur se pot realiza repede și eficient). În acest fel, angajații își vor reaminti plăcerea lucrului bine făcut și a task-urilor duse la bun sfârșit. Sentimentul de satisfacție îi va motiva să continue și a doua zi să caute această stare și astfel vor tinde să "intre în pâine" cât mai repede.

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro